Оспособљавање ученика за самостално креирање индивидуалног вежбања, извођење планираних активности и праћење ефекта вежбања.
Ученик:
Самостално осмишљава вежбање на основу сопствених приоритета.
Осмишљава систем праћења ефеката вежбања.
Прати ефекте вежбања, користећи различите начине праћења.
Мења програм вежбања на основу праћења и изведених закључака.
Први задатак био је да ученици осмисле тренинг који би изводили у кућним условима, али са дефинисаним циљем ефекта вежбања. Уз пример вежбања тражио сам да наведу и какве ефекте очекују. У самом прилогу задатка ученицима сам написао примере кључних речи за претраживање, као и пар примера добро осмишљених програма вежбања (тренинг снаге, флексибилности, кардио, покретљивости итд.). Важно ми је било да ослањајући се на разне изворе (Јутјуб, искуства из претходног рада у школи и у спортским клубовима, стручне литературе), ученици самостално, уз моје савете, осмисле вежбање које ће остварити одређени ефекат који су ученици сами одредили (губитак телесне масе, повећање мишићне масе, одржавање већ стечене кондиције, повећање аплитуде покрета, јачање одређених група мишића итд.). Други задатак се односио на праћење ефекта вежбања. У том задатку сам такође написао кључне речи за претраживање као и примере одређених мерења/праћења у виду видео материјала или текстуалних описа. Овај задатак је обухватао краћи извештај (како сам се осећао док сам вежбао, колико сам вежбања имао и којим данима, да ли сам имао неких потешкоћа и сл.) Свако је у складу са циљем свог вежбања дефинисао и која мерења ће изводити и пратити ефекте. Једно мерење је било дефинисано као обавезно, а то је праћење пулса (здравље пре свега). Након што су сви ученици дефинисали начине праћења, кренули смо са вежбањем и праћењем ефекта на недељном нивоу (табеле, фотографије, видео записи, текстуални извештаји).
Едмодо платформу смо користили за извођење наставе.
Од средстава лап топ, паметни телефон, пулс метар, паметни сатови.
Youtube (видео примери тренинга), google browser (информације везано за вежбање, литературе…), Hangout meet (вербална комуникација), gmail, google drive ( ученици су постављали табеле који упдејтовали уношењем нових резултата тестирања). Wetransfer ( дељење видео материјала).
Спортски тренинг Др Драгољуб Петковић
Спортска рекрација Др Милена Микалачки
Биофизичке основе људског покрета B. Abernethy, S. J. Hanrahan, V. Kippers, L. Mackinnon, M. G. Pandy.
https://www.youtube.com/watch?v=ep9j7YaTfMg&list=LLB2t5sepzcbJwH4Hf1ojzBg&index=4
https://www.youtube.com/watch?v=mLuIqviE1Ek&list=LLB2t5sepzcbJwH4Hf1ojzBg&index=2
Самопроцену наставе сам урадио користећи анализу целог процеса, резултате тестирања као и извештаје ученика у којима су представљали своја запажања. Могу да закључим да оваква реализација наставе на даљину омогућава потпуну самосталност ученика и обезбеђује њихову мотивацију. У свакој фази наставе на даљину била је обезбеђена интеракција са ученицима.
Евалуација је остварена на основу извештаја које су слали ученици. Поред резултата тестирања писали су и о личном осећају током вежбања. Коментари су у високом проценту били пуни позитивних утисака И задовољства. Сматрам да је разлог томе био самостални избор спортске активности која им прија И којом И треба да се баве. Ја сам био у улози стручног консултанта И мотивациона подршка што ученици цене
Школе
Школа у којој ја радим подржава сваку врсту иновативног приступа настави докле год она иде у корист ученика, овакав вид наставе управо то истиче.
Као кључне предности истакао бих могућност да се сваки ученик слободно изјасни и наведе шта жели постићи, с обзиром на то да често у овом узрасту ученици имају проблема са својим физичким изгледом или их оптерећује мишљење средине о њиховом физичком изгледу.
Истакао бих могућност да ученици изводе одређене покрете на неодговарајући начин. На ово се може утицати добрим упутствима о вежбама, анализом видео записа и наглашавањем критичних момената током извођења појединих вежби.
Могућност избора спортске активности, типа вежби као и времена за вежбу. Након ове наставе ученици су оспособљени да самостално, ван школе креирају индивидуалне вежбе, и прате ефекат тог вежбања. Овај вид комуникације омогућава апсолутну дискрецију и искрену комуникацију.
Као потешкоће истакао бих услове за рад пре свега простор за вежбање које ученици имају у свом окружењу.