Циљ овог часа на даљину јесте схватање поступка записивања дељења и овладавање потребном терминологијом ( дељење, знак подељено).
Након одгледаног часа ученик уме да прочита и запише задато дељење, разликује и користи појмове дељење и подељено и уме да запише знак подељено.
Овај час на даљину имао је све фазе: уводни део, централни и завршни.
Час смо почели стиховима Јована Јовановића Змаја, који говоре о пријатељству и свему што са другом можемо да поделимо. Тиме смо овај час математике повезали са наставним садржајима из књижевности и грађанског васпитања. Истакнут је циљ часа, након кога су ученици размислили и одговорили чему ће им нова знања користити. Обновили смо научене рачунске радње и рекли да постоји још једна. Ученици су записали наслов наставне јединице у свеску. У централном делу часа присетили смо се изреке која говори о значају јабуке у нашој исхрани и тако постигли корелацију са наставним садржајима из света око нас и физичког и здравственог васпитања. Зашто јабука? Зато што су девојчице у примеру текстуалног задатка на коме је показан поступак записивања дељења, назив рачунске операције и знак подељено, делиле јабуке. Поступак записивања дељења, назив рачунске операције и знак подељено ученици су записали. Уследило је рад на припремљеним задацима који су дати по нивоима. У првом задатку требало је словима записати дато дељење. У другом требало је цртежом приказати дато дељење, док је у трећем поступак је био обрнут. Четврти задатак био је текстуални. У завршном делу часа ученици су добили питања о процени сопственог знања на која је требало да одговоре у Гугл учионици на стриму, што су они и урадили. Помоћу Гугл упитника, ученици су одговарали на постављена питања у вези са овим часом и оваквим начином рада.
Ауторски блог Наша мала школа; Гугл учионица; Лап топ; Паметни телефон; Јутјуб канал.
CANVA ( помоћу овог алата, направила сам насловну страницу, лого и позадину видео – часа)
Bandicam ( помоћу овог алата који даје висококвалитетан видео - запис, снимила сам своје активности током овог часа)
Power Point алати помогли су ми у изради презентације
( користила сам симболе, анимације, облике, дизајнирала фотографије...)
Google упитник – врло је једноставан за попуњавање.
Уџбенички комплет за други разред, ИК Клет
Одговоре о процени сопственог знања ученици су слали у Гугл учионицу на стриму. Након њихових записаних коментара, у договорено време, разговарали смо и у вибер групи.
Помоћу Гугл упитника, ученици су одговарали на постављена питања у вези са овим часом и оваквим начином рада. На основу њихових одговора имала сам повратну информацију о томе да ли им се и колико допада овакав начин рада.
Колега
Подрушку сам добијала кад год ми је била потребна, посебно од млађих колега. Често су ме својим преданим радом мотивисали на рад, а када је било потребно објашњавали су, веома стрпљиво, начин коришћења неког веб алата. Срећна сам да имам колеге који умеју, могу и желе да помогну.
Овакав начин рада (у коме долази до промена позиције ученика у процесу учења и у коме је он је сада активни партнер у конструкцији знања) доприноси већој мотивацији и бољим постигнућима.
Потешкоће: Потребно је много времена, дневне светлости и тишине да би се припремио и снимио један квалитетан видео час.
Радују се када добију видео материјал и када чују и виде своју учитељицу. Видео час омогућава ученицима да слушају и раде својим темпом. Могу да зауставе видео док нешто запишу, или ураде, и да након тога наставе да прате садржај часа. Такође, могу да се врате и одгледају поново уколико им нешто није било јасно.
Потешкоће: често слаб интернет.
Осим усвајања знања ( која су и те како важна) овакав начин рада, ученицима омогућава да процене сопствену успешност у учењу и да схвате како могу да превазиђу, евентуалне, потешкоће, што је неопходан корак у развијању компетенције за целоживотно учење.Такође, ученици уче и различите облике комуникације што доприноси развоју комуникације. Како у раду на даљину свакодневно користе телефоне, таблете, рачунаре то ће сигурно допринети развоју дигиталних компетенција. Настава на даљину даје велике могућности за припрему ученика за живот и рад у демократском друштву.