• ЈПД

#380: Дељење у другом разреду - видео час

Опште информације

  • Наставник:
    Слађана Дринић
  • Назив школе:
    Први мај, Влајковци
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Брус
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    Друго три одељење у Грашевцима
  • Број ђака:
    2
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални, индивидуални

Презентација

Deljenje u drugom razredu.pptx

YouTube


Циљ и исходи наставе

Циљ овог часа на даљину јесте схватање поступка записивања дељења и овладавање потребном терминологијом ( дељење, знак подељено).
Након одгледаног часа ученик уме да прочита и запише задато дељење, разликује и користи појмове дељење и подељено и уме да запише знак подељено.



Детаљан опис

Овај час на даљину имао је све фазе: уводни део, централни и завршни.
Час смо почели стиховима Јована Јовановића Змаја, који говоре о пријатељству и свему што са другом можемо да поделимо. Тиме смо овај час математике повезали са наставним садржајима из књижевности и грађанског васпитања. Истакнут је циљ часа, након кога су ученици размислили и одговорили чему ће им нова знања користити. Обновили смо научене рачунске радње и рекли да постоји још једна. Ученици су записали наслов наставне јединице у свеску. У централном делу часа присетили смо се изреке која говори о значају јабуке у нашој исхрани и тако постигли корелацију са наставним садржајима из света око нас и физичког и здравственог васпитања. Зашто јабука? Зато што су девојчице у примеру текстуалног задатка на коме је показан поступак записивања дељења, назив рачунске операције и знак подељено, делиле јабуке. Поступак записивања дељења, назив рачунске операције и знак подељено ученици су записали. Уследило је рад на припремљеним задацима који су дати по нивоима. У првом задатку требало је словима записати дато дељење. У другом требало је цртежом приказати дато дељење, док је у трећем поступак је био обрнут. Четврти задатак био је текстуални. У завршном делу часа ученици су добили питања о процени сопственог знања на која је требало да одговоре у Гугл учионици на стриму, што су они и урадили. Помоћу Гугл упитника, ученици су одговарали на постављена питања у вези са овим часом и оваквим начином рада.


Платформе и опрема

Ауторски блог Наша мала школа; Гугл учионица; Лап топ; Паметни телефон; Јутјуб канал.


Дигитални алати

CANVA ( помоћу овог алата, направила сам насловну страницу, лого и позадину видео – часа)
Bandicam ( помоћу овог алата који даје висококвалитетан видео - запис, снимила сам своје активности током овог часа)
Power Point алати помогли су ми у изради презентације
( користила сам симболе, анимације, облике, дизајнирала фотографије...)
Google упитник – врло је једноставан за попуњавање.


Литература

Уџбенички комплет за други разред, ИК Клет


Самопроцена часа

Одговоре о процени сопственог знања ученици су слали у Гугл учионицу на стриму. Након њихових записаних коментара, у договорено време, разговарали смо и у вибер групи.


Оцена ученика

Помоћу Гугл упитника, ученици су одговарали на постављена питања у вези са овим часом и оваквим начином рада. На основу њихових одговора имала сам повратну информацију о томе да ли им се и колико допада овакав начин рада.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Подрушку сам добијала кад год ми је била потребна, посебно од млађих колега. Често су ме својим преданим радом мотивисали на рад, а када је било потребно објашњавали су, веома стрпљиво, начин коришћења неког веб алата. Срећна сам да имам колеге који умеју, могу и желе да помогну.


Предности и потешкоће за наставнике

Овакав начин рада (у коме долази до промена позиције ученика у процесу учења и у коме је он је сада активни партнер у конструкцији знања) доприноси већој мотивацији и бољим постигнућима.
Потешкоће: Потребно је много времена, дневне светлости и тишине да би се припремио и снимио један квалитетан видео час.


Предности и потешкоће за ученике

Радују се када добију видео материјал и када чују и виде своју учитељицу. Видео час омогућава ученицима да слушају и раде својим темпом. Могу да зауставе видео док нешто запишу, или ураде, и да након тога наставе да прате садржај часа. Такође, могу да се врате и одгледају поново уколико им нешто није било јасно.
Потешкоће: често слаб интернет.


Коментар

Осим усвајања знања ( која су и те како важна) овакав начин рада, ученицима омогућава да процене сопствену успешност у учењу и да схвате како могу да превазиђу, евентуалне, потешкоће, што је неопходан корак у развијању компетенције за целоживотно учење.Такође, ученици уче и различите облике комуникације што доприноси развоју комуникације. Како у раду на даљину свакодневно користе телефоне, таблете, рачунаре то ће сигурно допринети развоју дигиталних компетенција. Настава на даљину даје велике могућности за припрему ученика за живот и рад у демократском друштву.