• ЈПД

#381: Блог онлајн настава из историје као платформа за објављивање наставних садржаја

Опште информације

  • Наставник:
    Милена Стефановић
  • Назив школе:
    Економско-трговинска школа, Пожаревац
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Пожаревац
  • Предмет:
    Историја
  • Одељење:
    Sprovedeno u svih 10 odeljenja.
  • Број ђака:
    280
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Prezentacija-bloga-Onlajn-nastava-iz-istorije.pdf

Корисни линкови

Google Blogger
Google upitnik
Photoshop
Office paket
Korespondencija mejl nalozima

https://ets-istorija.blogspot.com/

 


Циљ и исходи наставе

Naseljavanje Južnih Slovena na Balkan (konkretno uzeta 1 nastavna jedinica sa bloga)
Cilj: Proširivanje znanja o nacionalnoj istoriji srednjeg veka.
Ishod: Učenik treba da locira određeni događaj ili pojavu na vremenskoj lenti, uoči i objasni na istorijskoj karti pravce kretanja naših predaka, uoči i pokaže na karti granice srpskih država u srednjem veku, istakne odlike svakodnevnog života, privrede i kulturnih dostignuća Srba u ranom srednjem veku.

https://ets-istorija.blogspot.com/

 


Детаљан опис

Kada se već pripremljeni nastavni sadržaji, pitanja i uputstva objave na blogu, uvek dan ranije u odnosu na vreme održavanja časa, učenici se obaveštavaju putem mejla koja je lekcija na redu, prema Nastavnom planu i programu, i prosleđuje im se link, kako bi direktno pristupili lekciji.

Takođe im se najnoviji sadržaji prikazuju odmah u odeljku njihovog odeljenja, pošto je blog napravljen tako da svako odeljenje ima svoj odeljak. Preporučeno im je da blog posećuju u terminu časa. U okviru jedne lekcije mogu pročitati teze i objasnjenja, videti fotografije koje ilustruju sadržaj koji je tema lekcije.

Ako je čas utvrđivanja na redu, onda im se objavljuju pitanja koja se odnose na već obrađene nastavne sadržaje. Takođe, ta pitanja su i priprema za testove koje su radili kao proveru obrađenih nastavnih sadržaja u prethodnom periodu. Učenici daju komentare ili postavljaju pitanja na koja ja odgovaram na blogu.

https://ets-istorija.blogspot.com/


Платформе и опрема

Google Blogger
Google upitnik
Photoshop
Office paket
Korespondencija mejl nalozima
Laptop

https://ets-istorija.blogspot.com/


Дигитални алати

Google Blogger
Google upitnik
Photoshop
Office paket
Korespondencija mejl nalozima
https://ets-istorija.blogspot.com/


Литература

Dragoljub Kočić, Istorija za prvi razred srednjih stručnih škola, Beograd, 2003.
Ivan Becić, Istorija za drugi razred srednjih stručnih škola, Beograd, 2006.
Danilo Šarenac, Istorija za prvi razred trogodišnjih stručnih škola, Beograd 2015.


Самопроцена часа

Napravila sam anketu pomoću Google upitnika koju sam prosledila uzorku od 30 učenika i taj uzorak obuhvatio je svih 10 odeljenja. Detaljnija analiza ankete nalazi se u prezentaciji.


Оцена ученика

Rezultati ankete – 100% učenika je odgovorilo da učestvuje u onlajn nastavi iz Istorije, 94,1% da su nastavni sadržaji na blogu jasni i lako dostupni, 67,6% je odgovorilo da im odgovara takav nacin nastave, a 32,4% da im odgovara delimično, 76,5% je odgovorilo da su uvek mogli da pitaju profesora ako im nešto nije bilo jasno, 20,6% delimično, a 2,9 da nisu.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Опис подршке

Ako se u podršku računa to što sam od škole dobila službeni laptop, da bih mogla da realizujem nastavu na daljinu.


Предности и потешкоће за наставнике

Smatram da je to jedan zahtevan i težak način rada jer je nastavnik mnogo angažovan u pripremi nastavnih sadržaja koji moraju i da se napišu, otkucaju, srede i objave, dok to sve nije potrebno za čas u školi na kom je živa reč primarna. Takođe, nastavnik mora biti angažovan preko celog dana i vikendom kako bi mogao da pravovremeno odgovori svakom učeniku na njegovo pitanje, bilo putem bloga ili mejla. Napominjem da su učenici više koristili mejl za postavljanje pitanja.


Предности и потешкоће за ученике

Smatram da je blog mnogo kreativniji i zanimljivi način prezentovanja nastavnih sadržaja nego čas u školi jer škola u kojoj radim nije adekvatno tehnički opremljena, a svakako je prednost što mogu da ga čitaju kada god žele i imaju vremena. Učenici nisu slali negativne komentare i nisu ukazali da imaju poteškoće sa ovakvim načinom učenja.


Коментар

Nadam se da ovakva vrsta nastave može biti vrlo korisno pomoćno sredstvo uz regularnu nastavu i koristiću ga i nadalje.

https://ets-istorija.blogspot.com/