• ЈПД

#382: Обим троугла кроз дигиталне алате

Опште информације

  • Наставник:
    Мирјана Дупало
  • Назив школе:
    Краљ Петар II Карађорђевић, Београд (Врачар)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Врачар
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    3-3
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

ЦИЉ ЧАСА: Усвајање знања о израчунавању обима троугла, уочавање карактеристика и својстава троугла; оспособљавање ученика за самостално израчунавање обима троугла.
ИСХОДИ- именује геометријске фигуре- врсте троугла
-зна јединице за мерење дужине и њихове односе
-претвара јединице за мерење дужине
-рачуна обим троугла када су подаци дати у истим мерним јединицама


Детаљан опис

У уводном делу часа -
Постављање циља часа; мотивационе мисаоне делатности. Шеровањем десктопа и презентације, ученици прате у реалном времену час. Понављање основних појмова везаних за троугао, углови, странице, темена.... примери из свакодневног живота.
Главни део часа-
Развијање адекватних мисаоних операција које омогућавају савладавање наставних садржаја.
Ученици посматрају троугао који црта и броји лик Вучко. Анализирају број страница троугла. Анализом обнављају да троугао има три станице. Ученици закључују да се обим рачуна сабирањем свих страница. Самостално прате слике и изводе формуле за израчунавање троугла. Странице сваког троугла су у боји, боје се поклапају са записаним словима и то ученицима олакшава да изведу закључке.
Завршни део часа -
-Евалуација рада: кратка провера савладаности градива на основу постављеног циља и задатака; домаћи задатак.
Игра за крај- ко ће пре израчунати обим троугла. Ученик који заврши подиже виртуелну руку на Zoom-у.
Презентација се налази на нашој Google учионици и сваком ученику је послата на mail, тако да ученици могу обновити наставну јединицу.
Ученици имају већу мотивацију за рад јер сами бирају имена за ликове у презентацији, једва чекају да им представим нову презентацију са новим ликовима.
Настава на даљину која се одвија преко Zoom платформе уз презентације које се шерују ученицима у потпуности испуњава све услове да би се настава успешно реализовала, има се увид у то којим темпом ученици усвајају предвиђене исходе.


Платформе и опрема

Час је реализован у реалном времену преко платформе Zoom и classroom.google.com


Дигитални алати

Коришћен је квиз https://wordwall.net/sr/resource/2320835 и задаци су предати на Google учионици. Платформа Zoom. Youtube.


Литература

Уџбеник Клет


Самопроцена часа

Самопроцена наставе је урађена прегледањем предатих задатака на Google учионици. Ученици су успешно савладали предвиђене исходе.


Оцена ученика

На крају часа ученици су имали задатак да кликну на емотикон који показује колико им се допао час и да ли су у потпуности савладали предвиђене исходе.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Свакодневним контактом родитељи ми упућују подршку и похвале за мој рад и уложен труд да са децом што боље обрадим предвиђен програм и да им омогућим да свако дете добије сталну подршку за савладавање градива и усвајање знања.


Предности и потешкоће за наставнике

Ученици у реалном времену усвајају знања, и сви активно учествују у обради наставне јединице, остварена је међусобна интеракција, учитељ има увид у напредовање ученика и у темпо усвајања исхода. Потешкоћа нисмо имали. Ученици имају сопствене рачунаре, које су добили од општине Врачар, и добар интернет. Кроз наставни предмет од играчке до рачунара научили су да користе рачунар, самостално раде на рачунару и потпуно су обучени за реализовање наставе на даљину.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици могу да постављају питања, у реалном времену добијају сву помоћ ако постоје евентуалне нејасноће везане за наставну јединицу. Овакав вид наставе ученике наводи да самостално закључују и на крају да лако и брзо примењују стечена знања. Научили су да сами отворе презентацију и обнове наставну јединицу сопственим темпом. Свака презентација у себи има ликове којима ученици дају имена, предлажу их, гласањем преко Вибера.


Коментар

Настава на даљину која се одвија преко неке платформе уз презентације које се шерују ученицима у потпуности испуњава све услове да би се настава успешно реализовала. Наставник има увид у то којим темпом ученици усвајају предвиђене исходе, има повратну информацију о савладаности градива. Ученици међусобно комуницирају што је велики плус јер су у сталном међусобном контакту. Имају осећај праве школе - како они кажу.