https://www.youtube.com/watch?v=2T7dFNQMYok
Час је презентован на локалној телевизији РТ Цариброд, где је и ишла објава за час јер је пре свега предвиђен за децу која уче српски и бугарски језик.
Читање и разумевање садржаја текста и на српском и на бугарском језику.
- Самостално саставља речи од датих слова
- Самостално саставља реченице од датих речи.
- Одговара на питања у вези са садржајем текста.
- Разуме значење нових речи
- Пише велико слово на почетку реченице.
Час смо одрадиле учитељица Биљана Михајловић и ја. Снимљен је и презентован деци путем РТ Цариброд.
Ученици су час пратили из својих кућа, писали у свескама оно што је тражено, а затим проследили путем вибер групе, која је била у том тренутку једина опција за комуникацију са ученицима и њиховим родитељима јер је час презентован 24. марта.
У уводном делу часа су биле игре речима како би дошли до назива текста који је учен и на једном и на другом језику.
У централном делу часа читање текста како би деца чула правилно и изражајно читање и на једном и на другом језику. Затим подсећање о ономе што смо закључили о понашању ликова и њиховим особинама. Учење нових речи на бугарском језику. Писање поуке текста и на једном и на другом језику. Читање и разумевање народних мудрости које говоре о пријатељству. Одговарање на постављена питања у вези садржаја текста.
У завршном делу часа играли смо се речима тражећи речи које имају близко значење. И на крају повезивали реч на српском језику са речју на бугарском језику како би научили значење нових речи.
РТ Цариброд, лап топ, видео бим, мобилни телефони - вибер група
Једини дигитални алат који смо могли у том тренутку да користимо је вибер група. Помогло је јер смо имали комуникацију са свим ученицима, могли су да поставе питања, проследе слике написаног у свесци, да након тога укажемо шта треба поправити.
Читанка за први разред на српском језику
Читанка за први разред на бугарском језику
Родитеља
За време трајања часа родитељи су били поред деце и помогли им у раду, као и у комуникацији с нама.
Предности : Час је снимљен тако да је могуће користити више пута, може се прерађивати материјал, може се самокритички анализирати и на тај начин побољшати свој рад.
Потешкоће : Нема личног контакта с ученицима, што је у млађим разредима изузетно важно, недовољна дигитална писменост ученика у том узрасту, а и већине родитеља.
Предности: Ученици су у свом дому, окружењу које им је познато, имају помоћ родитеља, могу да више пута погледају час, могу без стреса ограничења времена да раде, да раде темпом који им одговара.
Потешкоће: Немају директну комуникацију с учитељицом, немају контакт с вршњацима што је изузетно важно пре свега за њихов социјални-емоционални развој.