• ЈПД

#385: Час корелације српског и бугарског језика за прваке

Опште информације

  • Наставник:
    Љиља Соколов
  • Назив школе:
    Христо Ботев, Димитровград
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Димитровград
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност, Бугарски језик
  • Одељење:
    Први разред, друго одељење
  • Број ђака:
    19
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални и индивидуални

Презентација

Dva druga.ppt

YouTube

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=2T7dFNQMYok


Час је презентован на локалној телевизији РТ Цариброд, где је и ишла објава за час јер је пре свега предвиђен за децу која уче српски и бугарски језик.


Циљ и исходи наставе

Читање и разумевање садржаја текста и на српском и на бугарском језику.
- Самостално саставља речи од датих слова
- Самостално саставља реченице од датих речи.
- Одговара на питања у вези са садржајем текста.
- Разуме значење нових речи
- Пише велико слово на почетку реченице.


Детаљан опис

Час смо одрадиле учитељица Биљана Михајловић и ја. Снимљен је и презентован деци путем РТ Цариброд.
Ученици су час пратили из својих кућа, писали у свескама оно што је тражено, а затим проследили путем вибер групе, која је била у том тренутку једина опција за комуникацију са ученицима и њиховим родитељима јер је час презентован 24. марта.
У уводном делу часа су биле игре речима како би дошли до назива текста који је учен и на једном и на другом језику.
У централном делу часа читање текста како би деца чула правилно и изражајно читање и на једном и на другом језику. Затим подсећање о ономе што смо закључили о понашању ликова и њиховим особинама. Учење нових речи на бугарском језику. Писање поуке текста и на једном и на другом језику. Читање и разумевање народних мудрости које говоре о пријатељству. Одговарање на постављена питања у вези садржаја текста.
У завршном делу часа играли смо се речима тражећи речи које имају близко значење. И на крају повезивали реч на српском језику са речју на бугарском језику како би научили значење нових речи.


Платформе и опрема

РТ Цариброд, лап топ, видео бим, мобилни телефони - вибер група


Дигитални алати

Једини дигитални алат који смо могли у том тренутку да користимо је вибер група. Помогло је јер смо имали комуникацију са свим ученицима, могли су да поставе питања, проследе слике написаног у свесци, да након тога укажемо шта треба поправити.


Литература

Читанка за први разред на српском језику
Читанка за први разред на бугарском језику


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

За време трајања часа родитељи су били поред деце и помогли им у раду, као и у комуникацији с нама.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности : Час је снимљен тако да је могуће користити више пута, може се прерађивати материјал, може се самокритички анализирати и на тај начин побољшати свој рад.
Потешкоће : Нема личног контакта с ученицима, што је у млађим разредима изузетно важно, недовољна дигитална писменост ученика у том узрасту, а и већине родитеља.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: Ученици су у свом дому, окружењу које им је познато, имају помоћ родитеља, могу да више пута погледају час, могу без стреса ограничења времена да раде, да раде темпом који им одговара.
Потешкоће: Немају директну комуникацију с учитељицом, немају контакт с вршњацима што је изузетно важно пре свега за њихов социјални-емоционални развој.