Циљ часа: упознавање ученика са основним карактеристикама сликарства импресионизма кроз формалну и садржајну анализу приказаних примера уметничког опуса француског представника импресионизма Едгара Дегаа.
Исходи:ученик разликује форму и садржину приликом анализе дела, упознавање са новимсликарским техникама, успостављање естетских критеријума, хеуристички приступ решавању проблема уз примену знања из предмета у корелацији( теорија форме, цртање, сликање, вајање, историја , музичка уметност).
Уводни део часа:
Планом и програмом је предвиђено да се наставна јединица обрађује у фронталном облику у учионици уз адекватне визуелне примере.Током овог часа на даљину ученицима је кроз презентацију представљен кратак преглед основних карактеристика импресионистичког покрета у Француској.Уводни део часа је кратак резиме градива који је ученицима представљен током наставе на даљину путем Viber платформе и видео материјала са YouTube канала.
Ток часа:
Ученици су били припремљени за час, током часа и у учионици и током наставе на даљину, активно слушају образложења наставника , бележећи најрелевантније чињенице уз усмеравање наставника ка оним садржајима на које треба да обрате пажњу.
Током часа се инсистира на корелацији сродних предмета, друштвено историјским приликама, а нарочито на анализу приказаних слајдова.Ученицима се приказује неколико примера, уз упутства да истражују сликарски опус уметника.
Завршни део часа:
Ученици добијају конкретан задатак да пронађу дело Едгара Дегаа, скулптуру балерине.Тиме се анимирају да осим презентованог материјала истражују нове и иновативне вајарске технике.
Платформе: YouTube, Facebook, Viber , Discord
Опрема: рачунар, паметни телефон
Алати:
PowerPoint за израду презентације
Word за писање текста презентације
Google претраживач за слајдове који нису заштићени ауторским правима
( Wikimedia public domain)
Freecam8 за обраду, снимање аудио- визуелних садржаја
Општа историја уметности, H.W.Janson
Музеј уметности, група аутора
Општа историја уметности 3, Ђина Пискел
Остали извори: преузете фотографије и ауторска права Wikimedia.
Самопроцена часа је обављена након одличне реакције ученика на аудио час.Ученици су домаћи задатак који је додељен у оквиру часа веома успешно презентовали у виду писаних есеја.
Није спроведена анкета али су поменути есеји и презентације ученика представљене на часовима историје уметности биле инспирисане садрћајем аудио часа.
Школе
Подршка школе је значајна у саветодавном погледу у смислу примене различитих метода и алата, слободе изражавања и охрабрења да се окушам у овом виду наставе. Колегесу ми притекле у помоћ у техничком смислу, уз препоруке програма и алата које сам користила.
Није било већих потешкоћа, осим у смислу налажења слајдова који нису заштићени ауторским правима.
Овај вид наставе је био својеврсни изазов.
Предности су садржане у повезивању са ученицима и колегама на иновативнији начин.
Јачање дигиталних компетенција наставника.
Јачање дигиталних компетенција, учење и јачање истраживачког рада ученика на интернету.
Пружање могућности ученицима да се осамостале у погледу иновација у даљем раду, примене дигиталних алата и међусобној размени иновативнијих презентација, водича и есеја.