• ЈПД

#394: Present Simple and Continuous, online настава у доба Корона вируса за четврти разред

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Ђенадић Торбица
  • Назив школе:
    Јован Јовановић Змај, Брус
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Брус
  • Предмет:
    Енглески језик
  • Одељење:
    IV3
  • Број ђака:
    20
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    фронтални, индивидуални, групни

Циљ и исходи наставе

Циљеви:обновити Present Simple за опис дневних рутина и грађење овог времена; обновити Present Continuous, потврдни и одрични облик, за опис радње која се дешава сада; усвојити постављање питања; усвојити прилоге учесталости; разликовати употребу ова два времена на књижевном и личном примеру; развијање диг.вештина; Исходи: ученик ће разликовати употребу ова два времена и грађење,као и употребу прилошких одредби; ученик ће применити научено у писменој и усменој комуникацији, развијаће диг.вештине


Детаљан опис

*Најпре сам снимила видео упутства o Edmodo платформи-логовање, изглед, функционисање, начин рада и помогла деци да се улогују.Почели смо са обнављањем +/- облика P.Continuous-а јер је то последње обрађено у школи(задаци на Едмоду).**Затим смо обрадили ? облик-добили су кратак снимак и неколико интерактивних задатака за вежбање(liveworksheets, youtube). Затим смо обновили P. Simple и дневне рутине (liveworksheets, youtube) и обрадили прилоге учесталости- добили су снимак са мојим објашњењем и задатке/игрице за вежбање (worldwall, youtube). Тада почињемо са часовима уживо (претходи моје упутство о Zoom-у) на којима сам комбиновала интерактивни рад уз помоћ презентације на genial.ly алатки и рад по групама у reakout учионицама(6 групних задатака). Најпре смо у 1.и 2. говорили о мојим и њиховим дневним рутинама(игре погађања, тачно/нетачно реченице),а у 3.опис слике са покретним силуетама(P.C.).Затим следи flipped classroom метода-добили су снимак где објашњавам разлику између ова 2 времена за домаћи а потом смо то на Zoom часу вежбали-интерактивни р.лист(liveworksheets). На сл.часу смо гледали причу No more noisy nights и након квиза разумевања, у 3 нова групна задатка обрадили рутину главног лика, као и опис радњи које он и остали ликови раде на сликама.После сваког групног рада следило је читање,исправљање грешака,дискутовање целог одељења. ***Продукт сваког часа је домаћи окачен на Padlet уз лајковање и коментарисање целог одељења и повратну информацију од наставника.


Платформе и опрема

EDMODO платформа-виртуелна учионица, постављање постова, задатака, квизова, линкова, праћење напредовања ученика, комуникација са ученицима; ZOOM платформа-снимање лекција и упутстава screenshare опцијом, часови уживо; Viber (комуникација са родитељима и ученицима), компијутер, телефон, камера


Дигитални алати

EDMODО/ZOOM;LIVEWORKSHEETS-прављење интерактивних радних листова (које могу послати са личном лозинком за свако дете, резултати стижу мени на меил);GENIAL.LY-прављење фантастичних презентација коришћених на часовима уживо;WORDWALL-прављење интерактивних игара, праћење резултата ученика;PADLET-постављање уч.есеја и домаћих задатака,STORYLINE ONLINE-приче,YOUTUBE студио,WHEEL OF NAMES-бирање ученика


Литература

Све информације су са интернета, нису коришћени уџбеници. Ја сам посетила неколико вебинара, учила са youtube туторијала и делећи информације са колегама, а деца са интерактивних дигиталних алата и упутстава која сам им слала преко youtube линкова, већ постојеће youtube клипове али и постављајући своје видео снимке на youtube канал, преко часова уживо на Zoom-у и моје genial.ly презентације.


Самопроцена часа

Ова настава је реализована кроз више часова.После сваког часа сам разговарала са ученицима-шта им је тешко,да ли је превише и сходно томе спремала следећи час.Моје стално овладавање новим алатима је пуно побољшало наставу и допринело већој интерактивности а врхунац су били часови уживо на Zoom-у и breakout групе.Волела бих да сам то раније применила.Презадовољна сам мотивацијом и ангажованошћу уч.


Оцена ученика

На почетку је било проблема у првим корацима на Eдмоду, али смо то брзо превазишли. Биле су им најзанимљивије игрице на worldwall-u, све док нисмо почели са Zoom часовима уживо, којима су били одушевљени као и breakout групама. Дала сам им слободу да ми пишу на вајбер групи о својим утисцима у било које време а неки су ми написали коментар и за потребе овог конкурса.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су најпре помогли деци у логовању на Edmodo платформу и у прављењу првих корака по мојим упутствима, касније и на Zoom платформи. Сваку нову алатку кад употребим јаве се да кажу како се деци свиђају задаци, да се захвале што деца настављају са учењем и то на њима занимљив начин и слично...


Предности и потешкоће за наставнике

Предности-деца су лако мотивисана и анимирана уз помоћ одличних веб алата, часови занимљиви-лакше достизање циљева часа и лакше усвајање градива, интерактивност, стицање нових знања о веб алатима и нових дигиталних вештина, рад од куће Потешкоће-понекад лош интернет и опрема коју поседујем, више времена је потребно за припрему часа и реализацију свих активности, могућност ученика да добијају помоћ коју наставници не би желели


Предности и потешкоће за ученике

Предности-рад од куће и могућност организовања свог времена, учење уз помоћ паметних телефона, интерактивно и на тач, што је њима блиско од малих ногу, повезивање градива са играма и такмичарским духом, стицање нових дигиталних вештима, сусрет уживо на Zoom-у након дугог боравка у кругу само породице Потешкоће-лош интернет или опрема коју поседују, у почетку сељење у виртуелну учионицу и прихватање целог концепта учења што је брзо превазиђено уз помоћ родитеља и наставника


Коментар

Ограничена сам бројем карактера у пољима пријаве, али је и сама моја ППТ презентација доста садржајна па се надам да све информације можете наћи тамо. У пољу где се убацују линкови задатака и алатки имам још пуно линкова али их нисам могла убацити због ограничене величине поља. Све их можете наћи на ППТ презентацији. Такође, циљеве и исходе сам морала у краћој верзији да пошаљем из истог разлога а има их још који су достигнути у овој настави(развијање способности доживљавања кратких анимираних прича, развијање љубави према књижевности и филму, подстицање на самосталност у раду и развијање свести о потреби учења енглеског језика, развијање и јачање самопоуздања у комуникацији на енглеском језику, подстицање на евалуацију (процена квалитета радова других ученика на падлету нпр.) и самоевалуацију кроз разговор и дискусију, развијање етичке компетенције у разговору о понашању ликова из приче...). О предностима веб алата које сам користила сам такође сажето написала а свима је примарна функционалност, интерактивност и мотивација коју су код ученика, а и код мене као наставника, дефинитивно повећали. Како је време текло, тако сам све више и више сама правила садржаје на веб алаткама а мање користила базе које ове алатке имају.