MARIJANA KOLARIĆ- Magija u rukama nastavnika 2020..ppt
Слајдови са фотографијама: https://www.youtube.com/watch?v=2RsY1qvKcw0
Објава на Фејсбуку: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1103798826679811&set=pcb.1103799190013108&type=3&theater
Објава на Фејсбуку: https://www.facebook.com/100011491129538/videos/1104261899966837/?id=100011491129538
Увести иновативне методе рада у наставни процес реализујући пројектну наставу кроз наставу на даљину
Развити креативност, активност и мотивацију ученика за учењем, уз примену савремених техника, метода и поступака уз коришћење практичних- мануалних и дигиталних алата унутар различитих активности у току наставних часова
Утицати на остваривање исхода кроз интеграцију наставних садржаја у склопу истог предмета и у корелацији са осталим предметима
Развој основне дигиталне писмености
Кроз интегративну наставу свих предмета, осмислила сам породични онлајн пројекат Чувајмо здравље и живот, одржавајмо хигијену- живот у доба короне. Ученици су заједно са својом породицом радили на пројекту од 24. марта до 25. маја 2020. Требали су направити интерактивну књигу или лапбук, у коме ће представити све активности које су ученици спроводили кроз онлајн наставу и слободно време у ванредном стању. Требали су укључити разне материјале, фотографије, ликовне радове, текстове о хигијени, о чувању здравља, о физичкој активности, о пословима у кући и дворишту, о својој породици, о наставним садржајима које смо обрађивали из осталих предмета и све кроз тимски рад. Пројекат се радио корак по корак, а ја сам пратила развој свих пројеката кроз фотографије које су родитељи слали сваке недеље. Постављала сам примере разних интерактивних начина представљања материјала у пројекту, слала упутства за рад и редовно похваљивала ученике и њихове породице. На крају сам направила колаж од фотографија за свако дете појединачно, у коме сам убацила фотографије самог поступка израде пројекта и готовог пројекта и филм од видео материјала који су ми послали родитељи. Пројекте ћемо изложити у холу школе као примере добре праксе. Такође сам презентовала пројекте на друштвеним мрежама и послала на конкурс. И ученици и породице су били веома задовољни и срећни, што је доказ да је пројекта био успешан.
Платформе: Google Classroom, Вибер и Фејсбук група, ЗООМ
Опрема: рачунари, лаптопови, мобилни телефони, интернет конекција, ликовни материјал и прибор, рециклажни материјал
За израду видео снимка и обраду видео клипова: FlashBack Express Player и OpenShot Video Editor
За израду колажа од фотографија: PhottoCollage.com, picjoke.org
За израду презентација: ППТ
За прилагођавање формата фотографија ученичких радова: Caesium 1.7.0.win
За ученичку евалуацију и сагласност родитеља о објави дечијих фотографија и видео снимака:
http://linoit.com/home
Уџбенички комплет Вулкан издаваштво за 1. разред
електронски материјали
Пратила сам на даљину ток рада и раст пројеката које су ученици реализовали са својом породицом из недеље у недељу. Вредновала сам формативно продукте и дала оцене из свих предмета. Задовољна сам што сам кроз завршене пројекте схватила колико су ученици квалитетних знања и вештина стекли кроз игру и остварили високе резултате. Ученици су били максимално мотивисани и задовољни собом и својим радом.
Ученици су били веома мотивисани за израду пројекта управо због тога што су имали времена да раде корак по корак, недељу по недељу и са својом породицом. Нарочито су на њих мотивационо деловали коментари које сам им писала у стриму. Слали су смајлије, цртеже и поруке:
link: http://linoit.com/users/Marijana66/canvases/Marijana%20%D0%9A.
Родитеља
Подршка су били родитељи ученика, али и њихове сестре, браћа, баке и деке. Онлајн пројекат је био породични. У њему је била укључена цела породица на изради задатака. Родитељи су из недеље у недељу слали фотографије,видео снимке да пратим како расту пројекти. Промовисали су на друштвеним мрежама.
Овај пројекат сам осмислила као породичну игру и тимски рад за време Короне.Пројекат сам реализовала као интегративну наставу свих предмета првог разреда,тако да сам могла ученике и оценити из свих предмета на крају пројекта. Они су уствари морали да представе све активности везане за наставу и слободно време у доба Короне. Предности су што сам на овај начин имала увид о учењу и залагању својих ученика,а начин рада је пример добре праксе. Изискује пуно времена, припрема и ангажовања наставника.
Кроз пројекте деца стичу радне и хигијенске навике и разне вештине, пуно знања, баве се истраживачким радом, долазе до закључака на један добро осмишљен и креативан начин прилагођен њиховом узрасту и могућностима. Ученици су мерили, сецкали, лепили, бојили, рачунали, читали, писали, певали, играли, садили, заливали, копали, кували фотографисали и још много тога радили са својом породицом, уз све то много научили и забавили се у току изолације. Тешкоћа је јер су мали за рад са технологијама.
Родитељи су својом руком написали сагласност за своју децу која се виде на видео снимцима и фотографијама, како бих могла да учествујем са одељењем на овом конкурсу, сликали су и послали у вибер групи. Поставила сам њихове изјаве на линку:
http://linoit.com/users/Marijana66/canvases/SAGLASNOST%20RODITELJA%20
Такође сам желела да наведем још линкова које сам користила,а није стало у поље:
Линк за прављење колажа од фотографија: https://www.photocollage.com и https://picjoke.org/
Уколико се не прихвати презентација, налази се цела на мом личном сајту на линку:
https://majinkreativnikutak.wordpress.com/2020/05/26/%d1%87%d1%83%d0%b2%d0%b0%d1%98%d0%bc%d0%be-%d0%b7%d0%b4%d1%80%d0%b0%d0%b2%d1%99%d0%b5-%d0%b8-%d0%b6%d0%b8%d0%b2%d0%be%d1%82-%d0%be%d0%b4%d1%80%d0%b6%d0%b0%d0%b2%d0%b0%d1%98%d0%bc%d0%be-%d1%85%d0%b8/