Marija R Stojkovic, matematicka pustolovina.pdf
https://scratch.mit.edu/projects/397777066/
https://www.thinglink.com/card/1320480664255987715
https://Pixton.com/ic:ap4iir1d
Циљ часа је примена формуле за израчунавање површине паралелограма и уочавање примене истих у животу који нас окружује на забаван начин. Образовни циљ: Упознавање ученика са ребусима, указивање на математичке проблеме у животу. Васпитни: развијање културних, радних, етичких навика и математичке радозналости и авантуристиског духа. Функционални: Сналажање и решавање у проблемским ситуацијама. Исходи: Ученик ће бити у стању да зна, разуме проблемске ситуације и да нађе начина да исте реши.
Ученици су најпре били обавештени да ће у току наредног дана од дана обавештења добити задатак који је програмиран у Веб алату, Скречу.
Уводни део часа је кратка дискусија на претходни час. Дискусија се води директном разменом порука преко Гугл учионице. Када су све нејасноће разјашњене, ученици су отпочели са радом. Рад се састоји у томе да ученици реше одређене проблеме притиском на одређени тастер. Када се кликне на одређени тастер, ученику се појављује проблем. Постоје три тастера, дакле, три проблема. Први је примена основне формуле за израчунавање површине паралелограма и представља ребус. Да би ученик решио ребус, треба прво да зна како се израчунава површина паралелограма, па да се сети која је веза између ара и квадратног метра. Тако долазимо до решења: Десетари, потребно је да истраже значење те речи (српски језик). Друго дугме је практичан задатак, мало сложенији. Осим математичке компетенције, развиј и социјалну, предузетничку.Трећи задатак је још сложенији и подразумева да ученик разуме скицу, да зна шта је размера, да зна једине мере за површину и да све то повеже. Такође развија и социјолошку и предузетничку компетенцију, као и што успева да пробуди истраживачку жељу код ученика.
Наравно, важно је напоменути да су ученици имали сву слободу истраживања на нету, такође су могли да се консултују између себе, а и да користе уџбеник, геогегебру. Развијали су и такмичарски дух.
Googleclassroom, telefon, laptop, kameru, razne Veb alate
Геогебра, Скреч, алат за цртање стрипова, www.matematikatkb.weebly.com (мој сајт који је у припреми), Thinglink...
Сваки алат има нешто специфично што ми је користило у раду. Геогебра је oдлична за геометрију, Скреч за анимације, квизове, приче, игрице. Стриповима је дочаран неки математички проблем, Thinglink je послужио одлично да ученику да крила и покаже му да је прави авантуриста.
Matematiskop (udzbenik običan i digitalni udzbenik), Klett, Bigz-Ivan Anić
Уколико су одговори стизали брзо, значи да задаци нису били тешки, али ако уопште није стизао одговор, задаци су били претешкi. Но, за мене је најзначајнија дискусија која се води у току решавања задатака, а било је како са мном, тако и између њих. Скреч је добар јер је могућа и виртуална учионица, па је лакше пратити.
Оцена ученика...Након часа, ученик је требало да попуни табелу тако што у одговарајуће поље упише одговарајући смајли
Школе
Сваки наставник је добар наставник ако ослушкује свог ученика. Ја се трудим да чујем како њихове радости за знањем, тако и њихове вапаје ако је нешто кренуло лоше. Школа је била та која је ослушкивала мене и на исти начин ми пружала руку.
Предности: На овај начин се може много више реализовати пројектна настава него иначе и заправо је ово идеална настава за тако нешто.
Потешкоће: Да би се овакав вид наставе реализовао, потребан је добар интернет, потребан је добар телефон, добар рачунар. Ми то немамо сви. Да би се чешће овакав види наставе организовао потребно је да наставник буде изузетно информатички писмен и да алати буду функционални, али нису увек јер се многи плаћају.
Предност: Буди у њима истраживачки дух. Показује наставу у неком другачијем лепшем светлу.
Потешкоће: Већина ученика нема средства за овакав вид наставе (немају паметне телефоне, рачунаре, немају интернет)