• ЈПД

#428: Додатна настава солфеђа на даљину

Опште информације

  • Наставник:
    Милица Тегелтија
  • Назив школе:
    Музичка школа Станковић, Београд (Врачар)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Врачар
  • Предмет:
    Солфеђо
  • Одељење:
    Пети разред
  • Број ђака:
    дванаест ђака
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Унапређење наставе солфеђа
Употреба мултимедијалне продукције у настави солфеђа
Стицање искуства у снимању музике


Детаљан опис

Због смањене интерактивности и директне комуникације са ученицима, која је неопходна у настави солфеђа, створила се потреба за унапређивање наставе на даљину. Стога је спроведено истраживање у виду анкете међу ученицима са питањем шта би волели да је заступљено у настави солфеђа у новонасталим околностима. На основу њихових предлога, одлучено је да се направи аранжман за неку популарну песму, сними и монтира у заједнички видео. Тако је настала додатна настава солфеђа на даљину за ученике који су показали највише интересовања.
За први пројекат овог типа одабрана је песма Она то зна аутора Владе Дивљана. Прва фаза реализације била је нотно записивање аранжмана у програму Sibelius. Нотни запис је могуће преслушати у самом програму, али и снимити помоћу програма FlashBack Express. Тај видео снимак нота са midi звуковима нам је послужио као матрица за вежбање и снимање аранжмана.
Ученицима су потом прослеђене партитуре, као и матрица. Њихов задатак је био да што боље увежбају, прецизно изведу и сниме своју деоницу мобилним телефоном. Након прве руке послатих видео снимака, уследило је преслушавање и исправљање, све док нису настали снимици који су се могли употребити. Цео процес је трајао три недеље. Било је потребно пуно стрпљења, подршке и поверења у ученике како би се реализовао пројекат. Видео је на крају монтиран у програму Adobe Premiere.
Циљ да се унапреди настава на даљину је у потпуности остварен путем реализације овог пројекта кроз додатну наставу солфеђа.


Платформе и опрема

Viber, Zoom, Google docs, паметни телефони, компјутер.


Дигитални алати

Sibelius, Adobe Premiere, FlashBack Experess, имејл


Литература

https://www.youtube.com/watch?v=YXy-YyLEZC4


Самопроцена часа

На основу броја прегледа видеа, реакција ученика, колега и људи на друштвеним мрежама, порука похвале и захвалности од стране родитеља и колега, сматрам да је пројекат успео.


Оцена ученика

На основу коментара и реакција ученика пројекат се сматра успешним. Након објављивања видеа сви ученици су били активни у промоцији, осмишљавању нових идеја и даљег планирања реализације оваквог пројекта.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

На предлог директорке школе, видео је окачен на званичан youtube канал школе, одакле су га колеге шеровале. 


Предности и потешкоће за наставнике

Предности наставе на даљину су могућност велике примене дигиталних алата, брза комуникација и проток информација, а мана је стална доступност и претварање животног простора у пословни.


Предности и потешкоће за ученике

Ученицима се допада што могу више да користе технологију и не морају да путују у школу, али имају осећај да им наставници задају много више задатака него на редовној настави и чини им се да им је животни простор претворен у школу.


Коментар

Пројекат је наишао на велику подршку колега, родитеља и медија. Добили смо позив да учествујемо на концерту поводом Светског дана музике. Наставићемо и у будућности са оваквим видом додатне наставе солфеђа.