• ЈПД

#43: Настава Хемије - Наставна тема - Гасови - Добијање угљен-диоксида - Експеримент Вулкан

Опште информације

  • Наставник:
    Нина Паунковић
  • Назив школе:
    Школа за основно и средње образовање Јелена Мајсторовић, Зајечар
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Зајечар
  • Предмет:
    Хемија
  • Одељење:
    VIII-2
  • Број ђака:
    4
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    индивидуални рад

Презентација

martin -vulkan.mp4

Корисни линкови

https://www.facebook.com/ninahemija/


Циљ и исходи наставе

Циљ часа је био да ученик путем експеримента уочи мехуриће угљен -диоксида приликом реакције између сирћетне киселине са содом бикарбоном - NaHCO3
Исходи часа:
Ученик ће моћи да направи смешу прашкастих боја и сода бикарбоне
Ученик ће моћи уз помо родитеља да сипа разблажен раствор сирћетне киселине - сирће у смешу коју је направио
Ученик ће уочити мехуриће гаса који се јављају док буде радио експеримент
Настава хемије ће се на овај начин приближити ученику


Детаљан опис

Недељу дана унапред сам најавила ученицима преко фб.групе за одељење да оставе мало фарбе за јаја од Ускрса, за два занимљива експеримента. Поставила сам само слике, без објашњења и видео снимка. После Ускрса поставила сам експеримент - Вулкан и објаснила да ће ученици преко овог експеримента увидети реакцију између сирћетне киселине и сода бикарбоне. Уколико буде више различитих боја у чашама, добиће палету боја и експеримент ће бити занимљивији. Ставила сам видео материјал снимка експеримента који сам радила сама у кухињи и снимала се док радим. Рекла сам да је задатак ученика да погледају видео, покушају да ураде експеримент и уоче мехуриће гаса. У завршном делу часа сам у коментару на урађене експерименте ученика објаснила да се гас који су уочили користи за газирање сокова, јер су у питању ученици са посебним потребама, који не могу да схвате апстрактно градиво хемије, запамте називе гасова, нити читају хемијске формуле. Као одговор ученика у фб.групи за одељење сам добила два видео снимка овог експеримента, па сам се одлучила да поставим овај мало дужи.


Платформе и опрема

Фб. група за одељење, фб.месенџер


Дигитални алати

лап-топ, паметни телефон


Литература

Свет науке, Лагуна - Београд 2017, Природа и друштво за 7.разред основне школе, Завод за уџбенике и наставна средства Београд, 2001- Мирјана Даниловић-Гојков, др. Александар Ћордић


Самопроцена часа

Веома сам задовољна урађеним експериментима и радовима ученика. Радове сам поставила на своју фб.страницу Кутак за хемију, у којој се налазе сви радови ученика из предмета хемија на часовима и током наставе онлајн. Ова страница има јавни приказ, а линк за њу сам овде приложила.


Оцена ученика

Није спроведена ученичка евалуација.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су активно учествовали у настави онлајн, бар у овом одељењу. Улазили су на групе где сам постављала задатке и у кратком року урадили задатке. Могли су да ме питају и преко фб.месенџера, као и ја њих за све нејасноће приликом овакве наставе.


Предности и потешкоће за наставнике

Било ми је тешко што сам у групама видела задатке које су постављали други предметни наставници. Приметила сам да су неодговарајући, да родитељи цртају и раде уместо ученика, јер су им дати неодговарајући задаци. Све ово ме је јако узнемиравало. У редовним условима свако има своју учионицу па нисам видела шта ко ради, а и није ме ни занимало.


Предности и потешкоће за ученике

Неким ученицима је било тешко да прате наставу онлајн, јер нису могли да са телефона преписују и прате наставу, због специфичности ученика. Жалили су се да их боли глава од телефона, да им недостаје друштво и школа.


Коментар

Углавном сам све рекла. Желела бих само да додам са је ученик јкоји је радио експеримент са Дауновим синдромом, није описмењен, не познаје наставу хемије, па ми је јако драго што сам оваквом путем успела да је приближим деци са посебним потребама. Желела бих да сарађујем са осталим редовним школама, нарочито хемијским, које имају лабораторије, па бисмо приликом студијске посете још више приближили наставу хемије ученицима са посебним потребама и развијали корисну сарадњу са дугим школама у целој Србији. Предложила сам ову посету директору школе, али нас је омело ванредно стање у земљи. Успоставила сам сарадњу са хемичаром те школе.