• ЈПД

#430: Топографски знаци култура и објеката, техничко цртање за 1. разред

Опште информације

  • Наставник:
    Александра Рудњанин
  • Назив школе:
    Машинска техничка школа 14. октобар, Краљево
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Краљево
  • Предмет:
    Техничко цртање
  • Одељење:
    I-4
  • Број ђака:
    31
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

ЦИЉЕВИ ОВОГ ГРАФИЧКОГ РАДА СУ:
• Стицање знања о топографским знацима геодетских тачака, објеката и граничних линија;
• Стицање вештине цртања топографских знакова свих елемената у геодезији.


Детаљан опис

Приликом израде ранијих радова, приметила сам да ученици имају потешкоћа са организацијом и редоследом цртања. Много енергије и концентрације су трошили на то, па нису били концентрисани на тему самог цртежа из њихове радне свеске. Како усмене инструкције нису погодне, јер сви раде различитим темпом, одлучила сам се да рад поделим у фазе са детаљним упутством, како би ученици највише пажње посветили топографским знацима, односно теми рада.
Задатак сам цртала у програму AutoCAD и различите фазе представила у различитим слојевима. За ученике сам то пребацила у .pdf формат, како би им било лакше за коришћење и прегледније од обичних слика.
Материјал је ученицима био доступан у google classroom платформи.


Платформе и опрема

За обавештења је коришћена Viber група, а Google учионица за постављање материјала и вођење евиденције ученичких постигнућа.


Дигитални алати

Коришћен је AutoCAD 2019 и Adobe Acrobat 8 Professional за израду материјала за час, а у сврху ове презентације и Microsoft PowerPoint 365.


Литература

Др Стеван Живановић – ТЕХНИЧКО ЦРТАЊЕ за I и II годину геодетске школе, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд 2003.год.


Самопроцена часа

Самопроцену сам вршила кроз анализу радова ученика и упоређивање са резултатима на ранијим радовима.


Оцена ученика

Оцена и анализа нису спроведени анкетом, већ кроз неформалну комуникацију са ученицима, где сам приметила да су задовољни оваквим начином рада.


Било је подршке од

Колега


Предности и потешкоће за наставнике

Материјал овако припремљен оставља могућност ученицима да се концентришу на главне ствари самог цртежа, дос су потешкоће што овај начин одузима пуно времена јер у регуларној настави већина ових инструкција може да се да и усмено.


Предности и потешкоће за ученике

Могу сопственим темпом да раде, независно од осталих ученика и да увек имају упутства код себе. Недостатак је што радове најчешће не цртају сами, већ имај помоћ.


Коментар

Ново искуство, напорно, али и лепо.