ЦИЉЕВИ ОВОГ ГРАФИЧКОГ РАДА СУ:
• Стицање знања о топографским знацима геодетских тачака, објеката и граничних линија;
• Стицање вештине цртања топографских знакова свих елемената у геодезији.
Приликом израде ранијих радова, приметила сам да ученици имају потешкоћа са организацијом и редоследом цртања. Много енергије и концентрације су трошили на то, па нису били концентрисани на тему самог цртежа из њихове радне свеске. Како усмене инструкције нису погодне, јер сви раде различитим темпом, одлучила сам се да рад поделим у фазе са детаљним упутством, како би ученици највише пажње посветили топографским знацима, односно теми рада.
Задатак сам цртала у програму AutoCAD и различите фазе представила у различитим слојевима. За ученике сам то пребацила у .pdf формат, како би им било лакше за коришћење и прегледније од обичних слика.
Материјал је ученицима био доступан у google classroom платформи.
За обавештења је коришћена Viber група, а Google учионица за постављање материјала и вођење евиденције ученичких постигнућа.
Коришћен је AutoCAD 2019 и Adobe Acrobat 8 Professional за израду материјала за час, а у сврху ове презентације и Microsoft PowerPoint 365.
Др Стеван Живановић – ТЕХНИЧКО ЦРТАЊЕ за I и II годину геодетске школе, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд 2003.год.
Самопроцену сам вршила кроз анализу радова ученика и упоређивање са резултатима на ранијим радовима.
Оцена и анализа нису спроведени анкетом, већ кроз неформалну комуникацију са ученицима, где сам приметила да су задовољни оваквим начином рада.
Колега
Материјал овако припремљен оставља могућност ученицима да се концентришу на главне ствари самог цртежа, дос су потешкоће што овај начин одузима пуно времена јер у регуларној настави већина ових инструкција може да се да и усмено.
Могу сопственим темпом да раде, независно од осталих ученика и да увек имају упутства код себе. Недостатак је што радове најчешће не цртају сами, већ имај помоћ.
Ново искуство, напорно, али и лепо.