https://www.youtube.com/watch?v=Yn0wDbwsCX8&t=47s
https://www.youtube.com/watch?v=CxnENHROghk&t=40s
https://www.youtube.com/channel/UCyGsuSqR9QMdKr8HI6WJNsw/videos?view_as=subscriber
Циљ: Утврдити градиво из књижевности: Представити писце на плакатима видео снимцима и све то уградити у интеракцитну мапу; Развити дигиталне компетенције ученика;
Исход: Ученици ће знати обрађиване писце (биографије, места рођења, дела);
Ученици ће знати из којих географских и историјских средина потичу писци;
Ученици ће бити у стању да уоче узрочно-последичне везе између места у којима су рођени и њихових дела;
Биће у стању да користе алате за прављење плаката, мапа и видео материјала;
Уводни део
1. Ученицима се поставља подстицајно питање у подстицаној ситуацији:
Да ли се сећате писаца којима смо се до сада бавили?
Ученици ће наводити писце које смо обрађивали у 2. разреду, али ће их наставник навести да се сете које су писце обрађивали у претходним разредима.
2. Разговор о пројекту, размена мишљења о току пројекта – пошто желимо да обухватимо ученике два одељења другог разреда, договарамо се да обрадимо укупно 61 писца, колико и има ученика. На крају ће бити додат још један писац из њиховог града, њихова професорка.
3. Планирање - одабир писаца за обраду, листање читанки из претходних разреда и попис писаца за обраду.
4. Поставља се хипотеза: Највише писаца школске лектире је из Србије.
Главни део
5. Ученицима се појашњава рад у дигиталним алатима у Гугл учионици
6. Ученицима се деле задаци
7. Рад на задацима
8. Решавање текућих проблема у раду
9. Завршетак рада
10. Припрема за презентовање мапе (проба у онлајн окружењу)
11. Представљање рада у онлајн окружењу
Завршни део
12. Самоевалуација и евалуација (оцене, упитник и квиз)
13. Планови за наставак пројекта
Мапа се увек може едитовати, дорађивати, те планирамо да је проширимо писцима из плана и програма за 3. и 4. разред средње школе, као и писцима чија дела ученици воле да читају.
Гугл платформа за учење
https://tourbuilder.withgoogle.com/
https://www.youtube.com/
https://sr.wordpress.org/
https://www.wix.com/
https://zoom.us/
https://edu.google.com/products/classroom/
https://www.purposegames.com/
http://linoit.com/
https://www.cyberlink.com/products/powerdirector-video-editing-software
Exel
Word
Павловић, М. (2019). Читанка, српски језик и књижевност за први разред гимназије и средњих стручних школа, Београд: Клет.
Сувајџић, Б. и Наташа Станковић-Шошо и Славко Петаковић (2018). Читанка за први разред гимназија и средњих стручних школа, Београд: Логос.
Павловић, М. (2019). Читанка, српски језик и књижевност за други разред гимназије и средњих стручних школа, Београд: Клет.
Интернет
Самопроцену пројекта смо радили током и после сваке фазе, покушавајући да превазиђемо проблеме и побољшамо радове. И професорка и ученици су имали прилике да попуне оналајн упитник о самопроцени рада у онлајн окружењу, али и да провере усвојена знања у онлајн квизу. План је да се овај пројекат прошири и њиме обухвати сто писаца из школске лектире. Потребно је укључити у рад и друге ученике школе.
Ученици су радили једну онлајн анкету у којој су, углавном врло похвално, износили своје мишљење о овом пројекту. Допало им се што је истраживачког карактера и што су имали могућност да унапреде своје дигиталне компетенције. Имали су прилику да изнесу своје мишљење о снимљеном видео материјалу кроз гласање за најбољи видео. Победник је добио пригодни поклон - књигу.
Нисам имао/ла подршку
Подршка је дошла само од ученика који су све своје обавезе редовно извршавали.
Предности: Наставник има велику слободу и креирању наставних садржаја; Посвећенији је у раду са ученицима; Може слободно да управља својим временом; Добија подстицаје да се усавршава;
Тешкоће: Проблеми са техничким уређајима.
Предности: Ученик има могућност да се мултидисциплинарно усавршава; Више времена за учење, али и слободне активности;
Тешкоће: Проблеми са техничким уређајима.
Јер прошао нисам кроз живота хуку
Склопљених очију и скрштених руку:
Милан Ракић Мисао