• ЈПД

#433: Временске прилике на француском језику - занимљива и прилагођена тема онлајн настави

Опште информације

  • Наставник:
    Анђела Невенкић
  • Назив школе:
    Вук Караџић, Смедеревска Паланка
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Смедеревска Паланка
  • Предмет:
    Француски језик
  • Одељење:
    5/2
  • Број ђака:
    15
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

Il fait beau,il fait mauvais.pptx

YouTube


Циљ и исходи наставе

Циљ је био коректан изговор речи и реченица које се користе за представљање годишњих доба и временских прилика.
Исходи: да ученици знају на основу цртежа или слике да представе одређено годишње доба и временске прилике на француском језику, да умеју правилно да изговарају речи и кратаке реченице на француском језику везане за наведену тему.


Детаљан опис

Уводни део
У уводном делу часа наставник поздравља ученике и подсећа их на годишња доба. Ученици су већ радили годишња доба и могу на основу цртежа које наставник показује тачно да одреде и кажу како се каже одређено годишње доба на француском језику. Потом их наставник пита по чему се она разликују и добија одговор од ученика од временских прилика.
Темом Временске прилике почиње главни део часа . Циљ је вежбање реченичних конструкција које се користе за представљање временских прилика, уз препознавање истих на страном језику. Наставник започиње комуникацију импровизацијом две ситуације везане за временске прилике, а ученици настављају. Они имају испред себе теглу у којој се налазе папирићи. Један по један извлачи папирић и показује осталим ученицима сличицу. Остали ученици се јављају да кажу на старном језику која је то временска прилика на датом цртежу. Ако је одговор тачан, ученици показују смајлић, ако је нетачан тужић. Ученик који је претходног часа остварио најбоље резултате је на овом часу асистент наставнику и он евидентира ко колико има тачних одговора.
Завршни део
На крају часа, када сви представе своје цртреже, ученик саопштава резултате. Наставник пита једног ученика да резимира шта смо радили данас и да у разговору са осталим ученицима попуни анкету о часу, док наставник припрема смернице за домаћи задатак.


Платформе и опрема

Google učionica, google meet
Računar, mobilni telefon


Дигитални алати

Вибер


Литература

1.Катрин Фарве, Nouveau Pixel 1, Француски језик за пети разред основне школе, прва година учења, Data Status, Београд, 2018.
2.Татјана Антић, СА ФРАНЦУСКИМ У СВЕТ,агенција Матић, Београд, 2003.


Самопроцена часа

Самопроцена часа је урађена попуњавањем упитника о реализацији циљева и остварености исхода.


Оцена ученика

Ученици су оценили час попуњавањем анкета преко вибера.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Посебна захвалност колегиницама Рози Миловановић и Славенки Симић које су учествовале својим сугестијама током снимања.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су многобројне. Поред олакшане комуникације са ученицима, активним учествовањем у размени садржаја, успешно су реализоване активности. Потешкоће су се јављале у домену технике, али је вибер апликација била од велике помоћи и користи.


Предности и потешкоће за ученике

Само једна од предности, а има их доста, је активно учествовање у групном раду. Ученици самостално учествују у групи. Они не само да индивидуално вежбају изговор речи и реченица, већ подижу и ниво самопоуздања током комуникације на страном језику. Потешкоће су биле искључиво везане за технику и интернет конекцију.


Коментар

Ученицима су се допали наставни садржаји. Они су актери часа. Уз примену методе демонстрације и комуникативне методе они су успешно усвојили наставне садржаје. Учествовали су у групном раду, самостално изговарали задато, или пак обављали комуникацију на страном језику са осталим учесницима, чиме не само да су вежбали говорне вештине, већ су и индиректно подизали самопоуздање током комуникације.