Olivera Šuljagić, prezentacija za konkurs.pptx
https://youtu.be/9KohlmGnufI
osnadamatic.edu.rs/dan-skole
Сви линкови дати су у презентацији.
Циљ:
Развијање стваралачког и креативног мишљења и естетичких критеријума кроз практичан рад и оспособљавање ученика за дигиталну комуникацију.
Исходи:
-примењује стечена знања о машти, фантазији и уобразиљи приликом решавања проблемских задатака;
-разуме појам и значај илустрације;
-користи одабране садржаје као подстицај за стварање оригиналних цртежа;
-црта и експериментише разноврсним прибором и материјалом изражавајући замисли, машту, утиске;
Идеја о илустрацији песама о џиновима је настала у сарадњи са дечјим песником Дејаном Алексићем, који је позвао децу да илуструју његове песме које је написао у изолацији.
Ослањајући се на претходно искуство ученика у ком су чули разне легенде о џиновима, увела сам их у конкретан задатак: описати цртежом или сликом како замишљају да џин изгледа и у ситуацији опеваној у песми.
Настава се одвијала у Гугл учионици.
Упутила сам их на текстове песама које је потребно да илуструју.Избор ликовне технике је слободан.
Подстицала сам ученике да се играју линијама, бојама, облицима, да стварају оригинална ликовна решења , експериментишу и истражују изражајне могућности различитих цртачких и сликарских техника;
Ученици су добили 2 недеље да ураде радове и пошаљу у Гугл учионицу. Све потребне консултације и повратне информације о раду смо обављали преко Гугл учионице. Након истека предвиђеног времена, 3.недеље, бирали смо најуспешније радове за изложбу (ученици су у учионици образлагали који им се рад највише допада и зашто).
Уследила је следећа фаза пројекта-прикупљање података, селектовање радова, бележење имена и у сарадњи са наставницом информатике, Јелицом Стевановић, сачинили смо прво каталог одабраних радова, а потом и виртуелну изложбу. Изложене радове прати и одговарајућа музичка подлога, коју смо брижљиво бирали.
Изложбу смо премијерно приказали за Дан школе, а целокупан пројекат назвали Школи на дар за њен дан.
Гугл учионица, Зум апликација, рачунар, телефон, интернет
Гугл упитник, PowerPoint, Gimp, Photoshop, YouTube, Gmail, Movie Maker,Zoom, Word.
Помогли су у презентовању и представљању најбољих радова ширем аудиторијуму, и обради резултата евалуације и самоевалуације.
Сања Филиповић, Ликовна култура 5, Уџбеник за пети разред основне школе, Кlett, Београд, 2019.
Сања Филиповић, Ликовна култура 6, Уџбеник за шести разред основне школе, Klett, Београд, 2019.
Текстови песама о џиновима, Дејан Алексић
Самопроцену активности сам урадила на основу увида у послате радове, скоро сви ученици су се одазвали и послали радове, више од половине ученика је учествовало у дискусији за процену најбољих радова за изложбу, и затим на крају, увидом у коментаре о реализованој активности на друштвеним мрежама, вајбер групама.
Гугл упитник за ученике са питањима:
-Да ли вам се допала изложба?
-Шта вам се највише допало из због чега?
-Шта би сте променили у реализацији изложбе?
Колега
Приликом извођења наставе имала сам подршку од наставнице информатике Јелице Стевановић, која ми је несебично пружила стручну помоћ у техничким детаљима израде презентације и виртуелне изложбе. Такође, ученици су ми пружали подршку у виду конструктивних коментара и предлога.
Предност се огледа у слободи креирања наставних садржаја, нисмо ораничени временом ни простором за време реализовања онлајн активности.
Недостатак: проблеми са интернетом и техничким уређајима (не често,али се дешавало).
Предност је у једноставнијој и бржој комуникацији, наставник им је доступан све време одвијања наставе.
Недостатак: проблеми са техничким уређајима, немају сви ученици исте услове за рад и исту дигиталну писменост,изостанак социјалне компоненте, дружење.
Ове изложбе ученичких радова су показатељ да смо их научили да сви заједно умемо и можемо да превазилазимо проблеме, на најбољи и најконструктивнији начин. Стваралаштвом смо се борили против пандемије. Доказали смо да уметност није само пука техничка вештина, већ поглед на свет, (пре)испитивање, животно искуство.