ЧАРОЛИЈА РЕЧИ КРОЗ ИНОВАЦИЈЕ- Род и број именица.ppt
https://www.youtube.com/watch?v=0MRO20ZzxJQ&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=Osqk00D7Bgc&t=1s
https://puzzel.org/en/crossword/play?p=-M835F2RurI-H3laWnOE
https://quizizz.com/join/quiz/5ec6e5c978eeb5001cd7a3a1/start?studentShare=true
https://freeonlinesurveys.com/s/e0de0wDf#/0
ЦИЉЕВИ:
-Утврђивање знања о роду именица (мушком, женском, средњем) и броју именица (једнини и множини).
-Развијање способности за уочавање и разликовање рода и броја именица и реченици.
-Развијање вештина коришћења ИКТ-а у учењу и настави.
-Богаћење фонда речи и подстицање интересовања ученика за граматику.
ИСХОДИ:
- Ученици су утврдили знања о роду и броју именица.
- Знају да препознају именицу и одреде род и број именице.
- Умеју да примене научено градиво у решавању нових задатака.
УВОДНИ ДЕО: Путем Вибера прослеђујем видео презентацију ученицима.
Опис презентације: Говорим ученицима да ме пажљиво слушају јер ћу им прочитати текст. Након читања текста дајем инструкције ученицима да ћемо да подвучемо све именице у њима. Анализирамо подвучене именице. Говорим ученицима да погледају именице које смо подвукли. Анализирамо их (ког су рода, шта именују, да ли је једннина или множина). Најављујем наставну јединицу и говорим ученицима да ћемо на данашњем часу обновити све оно што су они учили о роду и броју именица. Наслов записују у својим свескама.
ГЛАВНИ ДЕО: Почињемо са уопштавањем-постављањем правила: именице имају род и број. Говорим о примерима мушког, женског и среднјег рода. Након тога приказујем број именица (једнину и множину). Примере повезујемо и са властитим и заједничким именицама. Ученици најбитније ствари записују у свеске. Имају могућност да раде према свом темпу. Након тога ученици примењују правила у новим примерима кроз задатак где именице треба поставити у одговарајућа поља у табели. Анализирамо сваку именицу.
Након тога ученицима шаљем линк језичке игре-укрштенице коју решавају преко дигиталне платформе (PUZZEL). Када реше, следи самостални стваралаћки рад ученика у виду квиза, такође на дигиталној платформи(QUIZIZZ) где могу проверити да ли су добро урадили задатке и где су биле евентуалне грешке.
ЗАВРШНИ ДЕО: Провера путем Вибера. Након провере прослеђујем домаћи задатак - писање лепих порука и мисли са што више именица.
- Google
- YouTube
- Viber
- Yahoo
- Microsoft Office
- Puzzel
- Quizizz
- kwiksurveys
- Laptop
- Mobilni telefon
- Adobe After Effects
- Sony Vegas Pro 14
- Microsoft Office Word
- Microsoft Office PowerPoint
- Snapseed
- Puzzel
- Quizizz
- kwiksurveys
- Милован Б Цветковић, Соња Цветковић, Татјана Живановић, Миодраг Плавшић, Др Борислав Првуловић- „ЖУБОР РЕЧИ-поуке о језику за 3.разред ОШ“, Едука, Београд
Овакав начин рада је показао да сви ученици могу бити активни у складу са својим могућностима. Улога учитеља је била наглашенија у самој припреми реализације часа. На часу је то била улога координатора, да мотивише, усмерава ученике и помаже уколико је помоћ била потребна. Ученици су током целог часу били активни, док су им активности и сам начин рада били изузетно занимљиви а знања утврђена.
Евалуација часа кроз дигитални упитник за ученике којим су исказали своје мишљење о часу.
Дигитална платформа kwiksurveys:
https://freeonlinesurveys.com/s/e0de0wDf#/0
Љубав ученика, подршка њихових родитеља, породице и пријатеља.
Није било потешкоћа приликом реализације ове наставе.
Током реализације ове наставе, долазило је до потешкоћа код појединих ученика због лоше интернет конекције. Осталих потешкоћа није било.