• ЈПД

#438: ЧАРОЛИЈА РЕЧИ КРОЗ ИНОВАЦИЈЕ - Род и број именица

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Зец
  • Назив школе:
    Цана Марјановић, Раља
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Сопот
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    Трећи
  • Број ђака:
    17
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    фронтални, индивидуални и групни

Циљ и исходи наставе

ЦИЉЕВИ:
-Утврђивање знања о роду именица (мушком, женском, средњем) и броју именица (једнини и множини).
-Развијање способности за уочавање и разликовање рода и броја именица и реченици.
-Развијање вештина коришћења ИКТ-а у учењу и настави.
-Богаћење фонда речи и подстицање интересовања ученика за граматику.

ИСХОДИ:
- Ученици су утврдили знања о роду и броју именица.
- Знају да препознају именицу и одреде род и број именице.
- Умеју да примене научено градиво у решавању нових задатака.


Детаљан опис

УВОДНИ ДЕО: Путем Вибера прослеђујем видео презентацију ученицима.
Опис презентације: Говорим ученицима да ме пажљиво слушају јер ћу им прочитати текст. Након читања текста дајем инструкције ученицима да ћемо да подвучемо све именице у њима. Анализирамо подвучене именице. Говорим ученицима да погледају именице које смо подвукли. Анализирамо их (ког су рода, шта именују, да ли је једннина или множина). Најављујем наставну јединицу и говорим ученицима да ћемо на данашњем часу обновити све оно што су они учили о роду и броју именица. Наслов записују у својим свескама.

ГЛАВНИ ДЕО: Почињемо са уопштавањем-постављањем правила: именице имају род и број. Говорим о примерима мушког, женског и среднјег рода. Након тога приказујем број именица (једнину и множину). Примере повезујемо и са властитим и заједничким именицама. Ученици најбитније ствари записују у свеске. Имају могућност да раде према свом темпу. Након тога ученици примењују правила у новим примерима кроз задатак где именице треба поставити у одговарајућа поља у табели. Анализирамо сваку именицу.
Након тога ученицима шаљем линк језичке игре-укрштенице коју решавају преко дигиталне платформе (PUZZEL). Када реше, следи самостални стваралаћки рад ученика у виду квиза, такође на дигиталној платформи(QUIZIZZ) где могу проверити да ли су добро урадили задатке и где су биле евентуалне грешке.

ЗАВРШНИ ДЕО: Провера путем Вибера. Након провере прослеђујем домаћи задатак - писање лепих порука и мисли са што више именица.


Платформе и опрема

- Google
- YouTube
- Viber
- Yahoo
- Microsoft Office
- Puzzel
- Quizizz
- kwiksurveys
- Laptop
- Mobilni telefon


Дигитални алати

- Adobe After Effects
- Sony Vegas Pro 14
- Microsoft Office Word
- Microsoft Office PowerPoint
- Snapseed
- Puzzel
- Quizizz
- kwiksurveys


Литература

- Милован Б Цветковић, Соња Цветковић, Татјана Живановић, Миодраг Плавшић, Др Борислав Првуловић- „ЖУБОР РЕЧИ-поуке о језику за 3.разред ОШ“, Едука, Београд


Самопроцена часа

Овакав начин рада је показао да сви ученици могу бити активни у складу са својим могућностима. Улога учитеља је била наглашенија у самој припреми реализације часа. На часу је то била улога координатора, да мотивише, усмерава ученике и помаже уколико је помоћ била потребна. Ученици су током целог часу били активни, док су им активности и сам начин рада били изузетно занимљиви а знања утврђена.


Оцена ученика

Евалуација часа кроз дигитални упитник за ученике којим су исказали своје мишљење о часу.

Дигитална платформа kwiksurveys:

https://freeonlinesurveys.com/s/e0de0wDf#/0


Опис подршке

Љубав ученика, подршка њихових родитеља, породице и пријатеља.


Предности и потешкоће за наставнике

Није било потешкоћа приликом реализације ове наставе.


Предности и потешкоће за ученике

Током реализације ове наставе, долазило је до потешкоћа код појединих ученика због лоше интернет конекције. Осталих потешкоћа није било.