• ЈПД

#439: Густина супстанце - Моји мали ученици - велики истраживачи!

Опште информације

  • Наставник:
    Александра Миленковић
  • Назив школе:
    ВОС Креативно Перо
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Приватни
  • Општина:
    Београд-Савски венац
  • Предмет:
    Физика
  • Одељење:
    Шести разред, одељење 1
  • Број ђака:
    11
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Густина.pptx

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=ZTgrZqc7VAU - видео изведене наставе
https://phet.colorado.edu/sims/density-and-buoyancy/density_en.html - коришћена симулација
https://app.wizer.me/learn/DKZOZ6 - квиз припремљен од стране једног од ученика
https://ibb.co/d4vCWth - огледи изведени након часа



Циљ и исходи наставе

Циљеви:
-Упознавање ученика са појмом густине тела
-Ученици схватају појмове тоњења/лебдења/пливања,

Исходи:
-да разумеју повезаност експерименталног и теоријског долажења до решења,
-изводе основну јединицу за густину на основу формуле,
-наведу од чега и како зависи густина тела,
-умеју да одреде како се мења густина у зависности од масе и запремине у конкретном примеру


Детаљан опис

Уводни део часа (10 минута) - ученицима се поставља квиз знања о маси и тежини. Тест слижи за проверавање знања стечених на претходним часовима и из резултата теста наставник може видети које делове градива треба поновити са ученицима.

Главни део часа (25 минута) - Ученици гледају постављен видео материјал у њиховој групи у оквиру платформе која се користи (видео материјал до 10 минута максимално), док је наставник укључен у видео позив где се ученици могу укључивати по потреби (да разјасне неке нејасноће, дају своје мишљење о теми часа и сл.) и на тај начин сваки ученик ради својим темпом. Ученици повезују знања која су стекли на претходном часу док су користили поменуту симулацију о густини са функционалним везама између величина: масе, запремине и густине. Подсећају се шта представљају маса и запремина и уче како се одређује густина и како зависи од претходно поменутих физичких величина. Ученици раде свој задатак који је дат у оквиру видео материјала.

Завршни део часа (10 минута) - ученици се прикључују на видео позив где се води кратка дискусија о часу и постављају питања. За ученике који нису били у могућности да присуствују часу постоји евалуациони лист (у форми квиза на платформи) који ученици попуњавају када одгледају час и ураде свој задатак, такође доступне су и консултације у договору са наставником.


Платформе и опрема

Платформа која се користи је Едмодо.
За видео разговоре користе се Google Meet линкови који се налазе у онлајн распореду часова, где једним кликом ученици буду пребачени у видео салу.
За извођење часова коришћен је рачунар.


Дигитални алати

Користи се страница PHet simulations, за интерактивне огледе.
Корсити се и WIZER програм за прављење квизова.
Користи се и Online Whiteboard/Explain Everything (бела табла).
Такође користе се и све опције које нуди Едмодо платформа (квиз, дневник за вођење евиденција о радовима ученика, анкете, задаци са роковима предаје).
PowerPoint за прављење презентације и Bandicam за снимање екрана.


Литература

Коришћена литература чинила је уџбеник аутора Нови Логос за шести разред.
Аутори
Др Александар Кандић
Др Горан Попарић


Самопроцена часа

Самопроцена је извршена помоћу евалуационог листа који је постављен на платформи.


Оцена ученика

Ученици су изјављивали да им је час био занимљив, да је учење путем сазнања много лакше него учење из уџбеника (иако су на претходним часовима уз симулације имали одређене потешкоће). Било је коментара у нашој групи, као: Mislila sam da ću imati problem sa razumevanjem fizike tokom onlajn nastave, ali su video predavanja to sprečila, a i zadaci su uvek bili zanimljivi, posebno simulacije. Hvala


Опис подршке

Од породице, којој је ускраћено слободно време и готово све време приликом мог новог начина рада.
Повратне информације мојих ученика, и основаца и гимназијалаца су биле велика подршка и ветар у леђа, јер сам осећала да оно што радим има великог значаја.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности - праћење напретка ученика појединачно и кроз разне задатке, етапе, темпом прилагођеним ученику и одличне могућности да се сагледају проблематични делови градива за сваког ученика.
Потешкоће - нема динамике као у учионици уживо и наставници се приликом припремања материјала за децу, снимања видеа обраћају празнини, екрану компјутера и на то се требало привићи.


Предности и потешкоће за ученике

Предности - сваки ученик ради својим темпом, сходно својим могућностима, наставнику се директно обраћа за помоћ и увек добија повратну информацију, развијају се дигиталне вештине.
Потешкоће - недостатак атмосфере из учионице и време које је било потребно да прође како би се сви ученици навикли на нове начине предавања задатака, дигиталне материјале, коришћење разних компјутерских вештина.


Коментар

Немам пуно година радног стажа иза себе, али сам научила да је успех мојих ученика мој највећи успех и да док год будем успевала да то и остварим, знаћу да мој рад има смисла.