• ЈПД

#44: Комбиновано или обрнуто учење о биљкама

Опште информације

  • Наставник:
    Снежана Пешић Илић
  • Назив школе:
    Десанка Максимовић, Косовска Каменица
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Косовска Каменица
  • Предмет:
    Свет око нас
  • Одељење:
    1/1
  • Број ђака:
    9
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Frontalni i individualni

Презентација

Delovi biljaka.pptx

YouTube

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=ECibetK2EYI

https://www.youtube.com/watch?v=MmAnNyPuOaA

https://wordwall.net/resource/1667961/%d0%b4%d0%b5%d0%bb%d0%be%d0%b2%d0%b8-%d0%b1%d0%b8%d1%99%d0%ba%d0%b5

https://wordwall.net/resource/1668052/%d0%b3%d0%bb%d0%b0%d0%b2%d0%bd%d0%b8-%d0%b4%d0%b5%d0%bb%d0%be%d0%


Циљ и исходи наставе

Usvajanje znanja o izgledu biljaka u neposrednoj okolini, njihovom načinu zivota i delovima od kojih se sastoje, o sličnostima i razlikama, jestivim delovima pojedinih biljaka i funkciji svakog dela biljke.
Učenici ce biti u stanju da identifikuju biljke iz neposrednog okruženja na osnovu njihovog spoljašnjeg izgleda, uoče raznovrsnost biljaka na osnovu spoljašnjeg izgleda, imenuju i pokažu delove biljaka i funkciju svakog dela biljke.


Детаљан опис

U uvodnom, motivacionom delu časa pustila sam učenicima kratak snimak rasta biljke kako bi se podsetili da biljke spadaju u živu prirodu. Zatim je usledila kratka igra Pogodi ko sam, gde su učenici odgonetali zagonetke, a rešenja su bila biljke (jabuka, šargarepa, kukuruz, bor, ljubičica).
Za svaku biljku sam prikazivala sliku iste.
Nakon završene igre smo zaključili da su sve odgonetke biljke, ali da nisu sve iste, već se razlikuju međusobno.
Nakon toga usledila je najava i isticanje cilja časa - Delovi biljke.
U glavnom delu casa pustila sam im video sa YouTube-a o delovima biljaka. Nakon odgledanog videa, usledio je razgovor o odgledanom videu, gde su oni izlagali sve što su zapamtili. Zatim sam im pustila video o ulozi i funkciji svakog dela biljke i nakon odgledanog smo opet razgovarali i donosili zaključke, koje su učenici i zapisali u svojim sveskama i nacrtali biljku.
Zatim je kao rezime gledanog usledila prezentacija u PowerPointu koju smo analizirali slajd po slajd. U okviru prezentacije je igra Životni ciklus biljke za koji koristimo tehniku vođenja fantazije (učenici po mojim instrukcijama) oponašaju delove biljke.
U završnoj, verifikativno fazi časa učenici su odradili 2 kviza u Wordwallu kao proveru usvojenosti novog gradiva. Za domaći sam zadala da posade biljku u providnoj posudi kako bi pratili (slikali ili snimali) njen rast, kao i zadatak iz prezentacije da naprave igru memorije i igraju se.



Платформе и опрема

Onlajn platforma Teams. Od opreme sam koristila lap top.


Дигитални алати

Wordwall, View.genial.ly
Pozitivno reaguju učenici na ovakav vid provere usvojenosti znanja na kraju časa, jer je u vidu kviza i imaju odmah povratnu informaciju o tačnosti.


Литература

Maša i Raša, Svet oko nas, udžbenik za prvi razred osnovne škole, 2.deo, Zoran B. Gavrić, Dragica Milovanović, Priručnik za Svet oko nas, Klett, Enciklopedija o biljkama.


Самопроцена часа

U planiranju sadržaja i načina rada rukovodim se ciljevima i ishodima nastavnog predmeta 5
Koristim metode i tehnike primerene predmetu i učenicima kojima predajem 5
Sadržaje predmeta koji predajem povezujem sa primerima iz svakodnevnog života i iskustvima učenika 5
U planiranju i organizovanju rada rukovodim se obrazovnim standardima 4
Upućujem učenike da sadržaje povezuju sa drugim predmetima 5


Оцена ученика

Učeničku evaluaciju sprovodim tako što mi oni pošalju emotikone kako su se osećali tokom časa i da li im se dopao čas. Oni koji ne znaju da pošalju, oni mi nacrtaju i pokažu ili slikaju i pošalju.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Direktorka škole, koja je ujedno i jedan od roditelja, sprovela je akciju kupovine i podele računara i potrebne opreme za decu koja ih nisu imala, kao i dovođenje internet mreže do mesta u kojima je nije bilo, tako da su sada svi učenici ulogovani na platformu i držimo uživo časove svakoga dana.


Предности и потешкоће за наставнике

Prednost realizacije nastave na daljinu je veća upotreba digitalnih alata, korišćenje interaktivnih sadržaja i različitih medija, veća dostupnost materijala za učenje, pitanja se postavljaju slobodnije.
Nedostatak je što u učionici postoji veća mogućnost za improvizaciju kada je to potrebno, zatim praćenje i usmeravanje učenika tokom pisanja. Nemogućnost izvođenja grupnih pokretnih igara, nemogucnost izvođenja fizičkog vaspitanja u celosti.


Предности и потешкоће за ученике

Na zanimljiviji način uče i brže i lakše usvajaju nova znanja, imaju više vremena za izradu domaćeg zadatka. Nedostatak je da se može javiti osećaj usamljenosti i izdvojenosti zbog nedostatka kontakta uživo. Nedostaje im da ih usmerim i odmah ukažem na grešku prilikom pisanja i rešavanja zadataka.


Коментар

Evo i dela priloga sa RTS-a koji su snimali školu u kojoj radim i jedan moj čas, i izvestili u Dnevniku o sprovedenoj akciji u nasoj školi i mom načinu rada i držanju nastave na daljinu.

https://www.facebook.com/snezana.pesicilic.1/videos/1635171129992215/