Циљ часа:
• Обнављање и проширивање знања о животињама.
• Стицање нових знања о животињама (где живе, како се хране, групе којима припадају).
• Развијање способности препознавања животиња на основу њиховог изгледа и специфичних делова тела.
Исход часа:
На крају часа ученик ће бити у стању да разврста животињe из окружења на основу начина живота и начина исхране.
Наставна јединица - Животиње у мојој околини
Врста часа - обрада
Кључни појмови: Дивље и домаће животиње
Међупредметно повезивање: Српски језик, Грађанско васпитање и Ликовна култура
Уводни део часа - емоционална припрема читањем приче ,, Одговор Сергеја Михајлова која се налази на картицама, а затим постављам питања.
Главни део часа- најављујем наставну јединицу и делим презентацију помоћу мог екрана. Уз помоћ слајдова долазимо до кључних речи: дивље и домаће животиње. Истичем да животиње које живе у природи и саме се брину о себи и својим младунцима, проналазе склониште, храну и воду, бране од природних непријатеља називамо дивље животиње. Човек и њима понекад помаже, ловци им остављају храну током јаких зима. Због безбедности неке животиње живе у групама: чопор вукова , јато птица или јато риба, колонија мрава, рој пчела, крдо јелена...
Уз помоћ питања и презентације ученици сами долазе до закључка да о домаћим животињама брине човек и да их гаји јер од њих добија: месо, млеко, кожу, јаја и вуну. Домаће животиње помажу људима са посебним потребама (слајд). Домаће животиње човек углавном гаји на селу. Наводимо објекте за гајење домаћих животиња: кокошињац, обор, тор и штала. Ученицима показујем картице из уџбеник – Животиње, и објашњавам да је потребно да исеку сличице. Добијају задатак да разврстају картице на домаће и дивље животиње.
Завршни део часа-за домаћи нацртати по једну домаћу и дивљу животуњу и на интернету пронађу и запишу занимљивости о њима.
Zoom платформа и Е-учионица
Користила сам пауер поинт за прављење презентације, а ученици су могли да је виде преко мог дељеног екрана на Zoom платформи.
Логосов уџбеник Свет око нас 2 уџбеник и радну свеску (Љиља Стокановић, Гордана Лукић, Гордана Субаков Симић).
Родитеља
Родитељи су помагали својој деци да се улогују на Zoom платформу, E-учионицу и сарађивали су преко Wiber групе.
Предности су: Рад од куће, деца су опуштенија.
Потешкоће су слаба интернет конекција; Физичка удаљеност и недостатак контакта и повратних информација које би се дашавале у учионици.
Предности: коришћење едукативног материјала са интернета
Потешкоће: све потешкоће које иду уз слабу интернет конекцију (прекидање, недовољна гласност, преклапање, микрофонија...)