• ЈПД

#441: Пројекат: Тв Дневник из 1807. године - телевизија као савремени медиј измештена у прошлост

Опште информације

  • Наставник:
    Марко Пиштало
  • Назив школе:
    Пета београдска гимназија, Београд (Палилула)
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Палилула
  • Предмет:
    Историја
  • Одељење:
    3-9
  • Број ђака:
    29
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

За конкурс.pptx

YouTube


Циљ и исходи наставе

- Циљ: упознавање ученика са догађајима из ратне 1807. године кроз призму једног феномена савременог друштва какав је телевизија.
-Исходи: Ученик ће бити у стању да :
Разуме догађаје из 1807. године у контексту устанка
Сагледа однос догађаја на међународном плану и догађаја у устаничкој Србији
Увиди каква су знања савременика о неком догађају, а каква су знања историчара који исти догађај посматрају са временског одстојања
Увиди да начин извештавања медија о истом догађају може бити разнолик


Детаљан опис

1. Избор теме и одређивање циља пројекта (наставник: Заједно са ученицима предлаже теме и формулише опште образовне и пројектне циљеве; ученици: учествују у одабиру теме, дају своје предлоге, раправљају)
2. Подела на мање јединице и одређивање циљева за њих(наставник: предлаже своја решења, дискутује са ученицима, усмерава; ученици: дају своје предлоге, учествују у расправи)
3. Подела задужења (наставник: додељује задужења уз уважавање афинитета ученика и њихових јачих страна; Ученици: помажу наставнику да подели задужења тако што се сами јављају и истичи области за које су посебно заинтересовани)
4. Припрема материјала за рад (наставник: помаже ученицима да нађу литературу, упућује их на релевантне историјске изворе; ученици: ишчитавају литературу и изворе и бележе кључна места)
5. Разрада пројекта (наставник:прати рад и усмерава; ученици: новинари пишу тектове у ворду, шаљу их презентерима, ови их снимају у одговрајућем формату, шаљу професору на увид и после исправки прослеђују ученику који се бави обједиљавањем материјала
6. Презентација на јутјубу (наставник: поставља видео на јутјуб; ученици пишу опис видеа)
7. Процена (наставник:смишља питања и модерира расправу на патформи Дискорд; ученици учествују у расправи оцењујући пројекат, оствареност циљева и њихово постигнуће.


Платформе и опрема

рачунари, мобилни телефони, дигитални фотоапарати, камере, платформе Едмодо, Дискорд, електронска пошта,We Transfer, Whatsapp.


Дигитални алати

Фотошоп, Storyblocks; Xrecorder; Inshot – Video Editor & Video Maker; Kinemaster – Video Editor, Video Maker; SONY Vegas, Wallpaper Engine (за активне позадине).


Литература

В. Дабић, Д. Омчикус, М. Анатоловић, Историја 3, уџбеник за трећи разред гимназије друштвено - језичког смера и општег типа и средњих стручних школа (правни техничар и биротехничар).
Р.Љушић, Вожд Карађорђе, Београд 2005.
М. Вукићевић, Карађорђе I - II, Beograd 1907 - 1912.
В. Ћоровић, Историја Срба, Ниш 2006.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предности:неограничено време за комуникацију ,може да подели идеју када год му се она јави, не морамо да чекамо наредни час по распореду да бисмо разменили мишљења и нове идеје.

Потешкоће: Комуникација путем технологије је много захтевнијија него комуникација уживо, захтева детаљнију припрему, економичност у обраћању, прецизнија упутства, неразумевања су већа. Такође предност неограничене комуникације се олако претвори у непостојање никаквог оквира па настане конфузија.


Предности и потешкоће за ученике

Предности: Према њиховим речима осећају се као да се проф.обраћа директно њима, такође не морају да чекају наредни час историје да би поделили неку идеју која је управо синула, имају могућност неограничене комуникације

Потешкоћа: исто као и за наставнике. Потребно је много више организције, планирања времена, активности, неограничен приступ интернету, добра интернет везу и сл.