Циљ је уопштавање знања ученика о постанку и развоју живота на планети Земљи и класификација живих бића.
Исходи: ученик разуме услове који су довели до постанка живота, појаву колонијалних и вишећелијских организама. Разуме зашто се вируси не налазе на дрвету живота. Ученик може, на основу стеченог знања, одговорити на постављени задатак.
Осмислила сам детективске приче. У свакој детективској причи крије се појам који је везан за порекло, грађу и разноврсност живих бића. На часу обраде сам ученицима најавила да ћемо градиво утврђивати на мало другачији начин - кроз детективске приче. Документ са детективским причама сам проследила ученицима путем гугл учионице и вибер апликације неколико дана пре часа утврђивања. Поред документа, дала сам им упутства за коришћење апликације гугл мит (google meet). Ученици су неколико дана истраживали литературу, интернет сајтове и презентације које сам им раније слала, међусобно сарађивали, како би урадили што више задатака. Дан раније договореног часа укључила сам неколико заинтересованих ученика, како бисмо увидели евентуалне недостатке рада апликације гугл мит. Одржала сам час у договорено време. Већина ученика била је одлична у решавању детективских прича. Ученике који су имали потешкоћа са неком детективском причом сам подстакла потпитањима, како би успешно дошли до решења. Сваки ученик је имао свој метод истраживања, тако да су одговори ученика били веома разноврсни и интересантни. Поред детективских прича, ученици су постављали додатна питања, на која смо заједно одговарали. Час је успешно реализован.
Гугл учионица, рачунар и мобилни телефон.
Гугл мит, вибер. Гугл мит апликација омогућила ми је да путем видео позива одржим час. Вибер апликација помогла ми је за слање материјала и захтева за видео укључење.
Биологија за шести разред основне школе, БИГЗ школство; ПП презентације.
На основу ангажовања ученика закључила сам да је овај вид наставе веома занимљив и да пружа могућности ученицима да самостално истражују и међусобно комуницирају.
На крају часа питала сам ученике да ли им се допада овакав вид наставе. Сви одговори су били позитивни. Ученицима се допада што самостално решавају задатке и комуницирају са наставником и осталим ученицима.
Колега
Наставник биологије-приправник, Стефан Антонијевић, помогао ми је око организације часа. Наставница рачунарства и информатике, Катарина Башчаревић, помогла ми је око активације апликације гугл мит. Разредне старешине шестог разреда омогућиле су ми приступ њиховим вибер групама.
Предности су коришћење различитих дигиталних алата, како би настава била квалитетна и занимљива. Потешкоћа није било ни током припреме, ни током реализације наставе на даљину-
Предности су подстицање самосталног рада ученика и комуникације међу њима, подстицање функционалног знања и оспособљавање ученика за решавање конкретних проблема. Потешкоћом сматрам то што није могао сваки ученик да приступи часу због техничких разлога.
Поносна сам на све ученике који су учествовали у реализацији овог часа. Сматрам да је овакав вид наставе веома добар за стицање функционалног знања. Сваког ученика сам похвалила за труд и активност и ученици су веома задовљни овим видом наставе.