• ЈПД

#445: Шестаци детективи

Опште информације

  • Наставник:
    Марина Миладиновић
  • Назив школе:
    Олга Милошевић, Смедеревска Паланка
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Смедеревска Паланка
  • Предмет:
    Биологија
  • Одељење:
    6-1, 6-2
  • Број ђака:
    6
  • Тип часа/наставе:
    Провера знања
  • Облик рада:
    Индивидуални, рад у пару

Презентација

ШЕСТАЦИ ДЕТЕКТИВИ.pptx


Циљ и исходи наставе

Циљ је уопштавање знања ученика о постанку и развоју живота на планети Земљи и класификација живих бића.
Исходи: ученик разуме услове који су довели до постанка живота, појаву колонијалних и вишећелијских организама. Разуме зашто се вируси не налазе на дрвету живота. Ученик може, на основу стеченог знања, одговорити на постављени задатак.


Детаљан опис

Осмислила сам детективске приче. У свакој детективској причи крије се појам који је везан за порекло, грађу и разноврсност живих бића. На часу обраде сам ученицима најавила да ћемо градиво утврђивати на мало другачији начин - кроз детективске приче. Документ са детективским причама сам проследила ученицима путем гугл учионице и вибер апликације неколико дана пре часа утврђивања. Поред документа, дала сам им упутства за коришћење апликације гугл мит (google meet). Ученици су неколико дана истраживали литературу, интернет сајтове и презентације које сам им раније слала, међусобно сарађивали, како би урадили што више задатака. Дан раније договореног часа укључила сам неколико заинтересованих ученика, како бисмо увидели евентуалне недостатке рада апликације гугл мит. Одржала сам час у договорено време. Већина ученика била је одлична у решавању детективских прича. Ученике који су имали потешкоћа са неком детективском причом сам подстакла потпитањима, како би успешно дошли до решења. Сваки ученик је имао свој метод истраживања, тако да су одговори ученика били веома разноврсни и интересантни. Поред детективских прича, ученици су постављали додатна питања, на која смо заједно одговарали. Час је успешно реализован.


Платформе и опрема

Гугл учионица, рачунар и мобилни телефон.


Дигитални алати

Гугл мит, вибер. Гугл мит апликација омогућила ми је да путем видео позива одржим час. Вибер апликација помогла ми је за слање материјала и захтева за видео укључење.


Литература

Биологија за шести разред основне школе, БИГЗ школство; ПП презентације.


Самопроцена часа

На основу ангажовања ученика закључила сам да је овај вид наставе веома занимљив и да пружа могућности ученицима да самостално истражују и међусобно комуницирају.


Оцена ученика

На крају часа питала сам ученике да ли им се допада овакав вид наставе. Сви одговори су били позитивни. Ученицима се допада што самостално решавају задатке и комуницирају са наставником и осталим ученицима.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Наставник биологије-приправник, Стефан Антонијевић, помогао ми је око организације часа. Наставница рачунарства и информатике, Катарина Башчаревић, помогла ми је око активације апликације гугл мит. Разредне старешине шестог разреда омогућиле су ми приступ њиховим вибер групама.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су коришћење различитих дигиталних алата, како би настава била квалитетна и занимљива. Потешкоћа није било ни током припреме, ни током реализације наставе на даљину-


Предности и потешкоће за ученике

Предности су подстицање самосталног рада ученика и комуникације међу њима, подстицање функционалног знања и оспособљавање ученика за решавање конкретних проблема. Потешкоћом сматрам то што није могао сваки ученик да приступи часу због техничких разлога.


Коментар

Поносна сам на све ученике који су учествовали у реализацији овог часа. Сматрам да је овакав вид наставе веома добар за стицање функционалног знања. Сваког ученика сам похвалила за труд и активност и ученици су веома задовљни овим видом наставе.