• ЈПД

#446: Настава ЛЕПОГ ПИСАЊА настала у жељи ученика да обележе он-лајн Дан школе 

Опште информације

  • Наставник:
    Јасминка Олић Илчешин
  • Назив школе:
    Братство јединство, Куцура
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Врбас
  • Предмет:
    Лепо писање
  • Одељење:
    6/2
  • Број ђака:
    16
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљеви наставе су : развијање креативности и унапређивање стилског израза ученика,развијање литерарног и језичког сензибилитета ученика,оспособљавање ученика за коришћење различитих начина за богаћење сопственог речника,развијање потреба за јасним усменим изражавањем.
Исходи: ученици ће бити у стању да раде на заједничким пројектима користећи нове ,за њих дигиталне, алате ,умеће да уобличе своју мисао у стих као и да га говоре поштујући књижевнојезичку норму.


Детаљан опис

Уводне активности: За време наставе на даљину,9.маја требало је да се обележи Дан школе .Пошто је још увек на снази препорука социјалног дистанцирања,ученици 6/2 изразили су жељу да они ипак нешто “сниме” поводом Дана школе.
Пошто смо часове лепог писања између осталог реализовали и помоћу видео разговора користећи Google Hangouts,дошли смо на идеју да сви ученици себе сниме,да неки од њих то монтирају и да снимак се постави на FB страницу школе. Иако смо имали мало времена, аученици су имали врло амбициозне идеје одлучили смо да то буде један заједнички рецитал .
Главне активности: Прво смо замислили да свако напише по један стих о школи и да га одрецитује.Није баш нешто ишло,па сам ја предложила да искористимо стихове песме ШКОЛА НИЈЕ САМО ЗГРАДА.У њој није било довољно стихова за сваког ученика па смо одлучили да Google документ на којем је поменута песма поделимо путем Google учионице и да изменимо стихове који нам се не одговарају и да додамо још стихова како би свако од њих имао свој део “за наступ”.Врло брзо су се поделили у групе(4 групе по 4 ученика).Прве три групе су добиле задатак да измене строфе тако да свако говори по једну смислену целину ,а једна група је уз моју помоћ осмислила целу једну строфу.
Стихове су одрецитовали,снимили се,снимке послали “монтажеру” и поставили предиван снимак за Дан школе на FB страницу школе.
Закључак: Иако смо били дистанцирани,неописиво је било задовољство и моје и ученика што смо заједнички урадили један мали пројекат .


Платформе и опрема

Google учионица,Gmail,Hangouts,Facebook,Viber/рачунари,паметни телефони,камера


Дигитални алати

Inshot - апликација помоћу које смо измонтирали све снимке(убацили музику,ефекте...)
Google drive - уз помоћ којег смо делили документ и омогућили да свако од ученика измени текст или дода коментар по жељи.


Литература

Школа није само зграда,М.Стефановић


Самопроцена часа

Самопроцена наставе није спроведена кроз евалуционе листове ,али јесте кроз лајкове на друштвеним мрежама и повратне информације од ученика и родитеља.


Оцена ученика

Ученици су се врло радо одазвали свим активностима ,а њихово је мишљење исказано у Viber групи показује да им овакав начин рада врло одговара.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Подршка је пре свега дошла од стране родитеља ученика који су ми дали сагласност за репродуковање снимака њихове деце,али и у томе што су их мотивисали да пројекат изведу до краја и помагали им да сниме рецитовање стихова.


Предности и потешкоће за наставнике

Неких већих потешкоћа није било.Мождаје једна од потешкоћа то што нису сви ученици били подједнако мотивисани и неки су мање се ангажовали у раду у групама,а због дистанцираности није било лако свакоме од њих посветити довољно времена и пажње.


Предности и потешкоће за ученике

Потешкоћу за ученике је ,мада врло кратко ,представљао рад на заједничком документу ,пошто до сада нису делили документ са могућношћу заједничког уређивања.