• ЈПД

#45: Обнављање стилских фигура кроз стихове Момчила Бајагића Бајаге

Опште информације

  • Наставник:
    Александар Ковачевић
  • Назив школе:
    Гимназија, Ивањица
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ивањица
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    II3
  • Број ђака:
    31
  • Тип часа/наставе:
    Систематизација градива
  • Облик рада:
    Индивидуални

Презентација

Настава на даљину.pptx

YouTube

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=ynoqkgOQ4mQ

https://www.youtube.com/watch?v=lJOfP6ZSwHg

https://mondo.rs/Zabava/Zanimljivosti/a1298367/Stilske-figure-Bajaga-u-skoli-Gimnazija.html

https://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/drustvo/3908056/-ucenje-daljina-skola.html


Циљ и исходи наставе

Циљ:

- обнављање знања о стилским фигурама

Исходи:

- ученици препознају стилске фигуре у стиховима
- кроз више понуђених одговора, ученици разликују стилске фигуре
- на основу стихова и датих одговора, ученици могу да дефинишу конкретне стилске фигуре
- интересују се за песме које су уочили у анкети
- развијају интересовање и смисао за повезивање књижевности и музике


Детаљан опис

Идеја за час је настала спонтано, током неформалне конверзације професора и ученика.

Ученици (средњошколци) су се пожалили да ће им недостајати изласци и свирке током ванредног стања, а ја сам одлучио да покушам да им дочарам и симулирам ту атмосферу која ће им у наредном периоду бити недоступна. Уместо поезије - бавили смо се музиком, а градиво није трпело. Стилске фигуре обнављали смо кроз рокенрол и стихове Момчила Бајагића Бајаге, уместо кроз поезију романтичарских песника.
Приликом настанка активности, свако је имао право на мишљење и све сугестије су узете у обзир. Час је настао као плод сарадње ученика и професора.

Састављен је квиз, који се састојао од 12 питања, а за свако питање била су понуђена четири одговора, од којих је један био тачан.

Ученици су били мотивисани да покажу знање и познавање, како стихова и песама, тако и стилских фигура. Након завршетка активности изразили су задовољство оваквим начином рада, јер га сматрају занимљивијим. За крај, у неформалном делу, имали су задатак да послушају једну од дванаест песама која им је остала у глави током решавања задатка. Затим су те песме поделили са осталима.

Активност је остварена путем Гугл учионице.


Платформе и опрема

https://classroom.google.com


Дигитални алати

Претрага текстова песама путем интернета, Јутјуб, комуникација путем Вибера, реализација путем Гугл учионице.


Литература

Читанка за други разред средњих школа, сајт са текстовима Бајагиних песама.


Самопроцена часа

Самопроцена се заснивала на реакцијама ученика, али и медија и јавности, колега, стручњака. Сматрам, на основу тих реакција, да је час био изузетно успешан и иновативан. Такође, поред 31 ученика, који је учествовао у квизу, око 1150 људи је такође проверило своје знање из српског језика за месец дана колико је квиз доступан свима на Гугл учионици.


Оцена ученика

Ученици су кроз дискусију на Виберу изразили задовољство оствареним часом и жељу за сличним активностима у будућности. Истакли су да их алтернативни начин рад додатно мотивише и више интересује за градиво.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Мотивација за даље пројекте.


Предности и потешкоће за наставнике

Питање релевантности радова ученика приликом утврђивања градива (контролни задаци, тестови...), због могућности коришћења литературе током провере знања. Повремено одсуство неких ученика, због техничких недостатака и проблема. Превише времена за рачунаром и телефоном.


Предности и потешкоће за ученике

Повремено одсуство неких ученика, због техничких недостатака и проблема. Превише времена за рачунаром и телефоном. Десоцијализација, услед изласка из учионица.