• ЈПД

#455: Настава у доба короне

Опште информације

  • Наставник:
    Милена Јовановић Савић
  • Назив школе:
    Вожд Карађорђе, Ниш (Медијана)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ниш-Медијана
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    5/2, 5/3
  • Број ђака:
    52
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Основни циљ овакве наставе јесте савлавање знања услед пандемије вируса корона и принудног останка ученика и наставника код куће.

На крају извођења наставе на даљину ученици су у стању да самостално руководе својим процесом учења и да саморегулисано усвајају нова знања.
Упознати су са садржајем књижевноуметничих дела из читанке;
обрадили домаћу лектиру,
знају да уоче врсту и службу речи у реченици.



Детаљан опис

Корона вирус затворио је од 16. марта све школе у Србији, а већ 17. почела је да се реализује настава на даљину.

Српски језик и књижевност је предмет који предајем у Основној школи „Вожд Карађорђе“ у Нишу.
У недељу, 15.3.2020. године, ОКЦ Бор откључао је један од семинара који реализују, а у вези је са коришћењем дигиталних учионица, и учинио га доступним и бесплатиним за све наставнике. Хвала им на томе.
ОШ „Вожд Карађорђе“ у Нишу одлучила је да за реализацију наставе на даљину користи Гугл учионице (Google classrom), али и друге доступне интернет ресурсе.
Неколико дана (или недеља) било је потребно да сви ученици приступе учионицама и савладају правила коришћења Гугл учионице.
Кроз Гугл учионицу обрађивали смо нове лекције, али и утврђивали градиво, гледали филмове, писали домаће задатке, урадили писмени задатак, радили онлајн тестове, коментарисали, разговарали, писали о пандемији...
Поред Гугл учионице, где сам у писаној форми давала упутства за рад и појашњавала правила, постављала сам линкове ка видео садржајима на Јутјубу, фотографије, онлајн и куцане тестове за утврђивање и систематизацију градива итд.
Ученици су готово свакодневно радили у учионици, али и путем видео позива или порука преко вибера.
Комуникација са ученицима била је СВАКОДНЕВНА.
Евалуација рада након завршетка рада на даљину показала је да су ученици задовољни оваквим начином рада, а онлајн завршни тест из српског језика и књижевности потврдио је да су разумели градиво из претходног периода.


Платформе и опрема

Google classroom
Word wall
Youtube


Дигитални алати

Word wall - правила сам квизове, игрице, укрштенице и тестове за обнављање, утврђивање и систематизацију градива.

Покушала сам са ученицима да се повежем путем алата Kahoot! и Lino.it, али било је компликовано објаснити им шта треба да раде, а на Word wall су навикли, тако да сам се држала њега. Свакако је нудио прегршт могућности.


Литература

СРПСКИ ЈЕЗИК 5 - Читанка - „Чаролија стварања“, ИК Логос
Аутори
Др Наташа Станковић Шошо
Др Бошко Сувајџић

СРПСКИ ЈЕЗИК 5 - ГРАМАТИКА „Језичко благо“
Аутори
Светлана Слијепчевић
Др Наташа Станковић-Шошо
Бошко Сувајџић

СРПСКИ ЈЕЗИК 5 - РАДНА СВЕСКА - „У потрази за језичким и књижевним благом“


Самопроцена часа

Разговарала сам неколико пута са ученицима о настави на даљину, коментарисали су шта им је тешко, враћала сам се више пута на оно што им је нејасно.

Ученици су увек питали шта их је интересовало.

С обзиром на то да код куће имам двоје мале деце који су све време били са мном, нисам снимала часове. Углавном сам куцала, али сам била увек доступна путем вибера.


Оцена ученика

Задовољни су наставом, била им је занимљива, највише су им се допале едукативне игрице које планирам да користим и по повратку у учионицу.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Са колегама смо непрестано размењивали информације, промишљали о настави, износили идеје и предллоге. Nе могу да се отмем утиску да никад више нисмо сарађивали него у претходних неколико месеци.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности
- рад од куће (што је предност уколико децу имате где);
- самостална организација времена;
- одлична брзина интернета (у мојој школи, у мојој учионици интернет је врло слаб);
-Доступност бројних веб алата који се могу креатвно употребити.

Потешкоће:
- рад код куће;
- недостатак интеракције;
- отежано тестирање и провере знања;
- не увек реално оцењивање.


Предности и потешкоће за ученике

Предности:
- саморегулисано учење;
- свако напредује сопственим темпом;
- лако се долази до добре оцене.

Потешкоће:
- недостатак наставника да објасни кроз више примера;
- недостатак интеракције с наставником и вршњацима.


Коментар

Све ово је веома занимљиво искуство за мене. једна светска несрећа натерала је наставнике да виде ван коцке и да превазиђу себе.
Заиста сам поносна што сам просветни радник у доба короне јер мислим да смо показали да смо једна од најјачих карика нашег друштва.