Циљ: стицање знања и вештине у испитивању постојаности обојења на трење.
Исход: учeник ће, пратећи презентацију вежбе, бити у стању да самостално испитa постојаност обојења на трење.
Ток наставе: у уводном делу ученицима су представљени назив вежбе, циљ и исход часа, прибор потребан за извођење вежебе.
У PowerPoint презентацији је детаљно објашњен поступак извoђења вежбе, који је практично приказан и у видеу, који је саставни део презентације. Циљ вежбе је да се овлада вештином испитивања постојаности обојења тканине на трење.
Вежба се лако ради, занимљива је и практична. Будући да је вежбу могуће извести у кућним условима, ученицима је препоручено да и сами пробају, и тиме остваре исход часа.
Имајући у виду да млађе генерације већи део свог времена проводе на интернету, те да су им блиски разни начини интернет комуникације, сматрам да је видео презентација нешто што може лако привући и оджати њихову пажњу. Осим што им је препоручено да и сами изведу вежбу код куће, позвани су да своје извођење вежебе сниме, чиме је подстакнута активна партиципација и креативност ученика.
Вежбу постављену у Google учионици, која се састоји од PowerPoint презентације и видеа, ученици могу прочитати и погледати неограничен број пута.
За извођење наставе на даљину користила сам:
онлајн платформу Google учионица, а од средстава и опреме компјутер, мобилни телефон и видео едиторe.
Од дигиталних алата коришћени су:
PowerPoint, Adobe premiere elements 2018, clideo.com
Уџбеник - Текстилни материјали 2
Бранислава Ђорић
Мирјана Радека
SRPS EN ISO 105-X16:2012
Предности наставе на даљину су да не морамо губити време на путовање до школе, да сами креирамо радну атмосферу, да имамо физичку дистанцу.
Потешкоће су биле у обезбеђивању средстава и опреме, снимање, едитовање видеа.
Ученици не морају да губе време потребно за долазак у школу. Телефон, који иначе користе, сада употребљавају у корисне сврхе. Садржајима који су постављени у учионицама могу приступити у свако враме.
Потешкоће су им стварале лоше радне навике, недостатак друштва, живе речи наставника.