• ЈПД

#470: Tематски дан - УСКРС - Поново смо заједно

Опште информације

  • Наставник:
    Драган Ђорић
  • Назив школе:
    Станимир Вељковић Зеле, Бојник
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Бојник
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност, Свет око нас, Музичка култура, Ликовна култура
  • Одељење:
    Прво један
  • Број ђака:
    13
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

тесматски дан (1).pptx

YouTube


Циљ и исходи наставе

Циљ-Систематизација и проширивање знања о Ускрсу као и обичајима и веровањима везаним за ускршње празнике и његовој прослави у ванредној ситуацији.
Развијање осећања припадности групи и доприносу успеха групе кроз креативне идеје у јавном наступу.
Исходи- Ученици треба да:
- Својим речима пошаљу поруку о прослави празника Ускрса у доба ванредног стања;
- Честитају празник једни другима и искажу своје задовољство због реализације;
- Доживљај празника, његову лепоту и значај искажу креативно.


Детаљан опис

Ученицима сам путем Viber групе нашег одељења послао упутство. Рекао сам им да је сутра 14.04.2020. године тематски дан Ускрс.
Српски језик и књижевност- Да се потруде да напишу песмицу о Ускрсу, нађу и прочитају неки текст или песму о Ускрсу.
Свет око нас- Разговарају са неким старијим о веровањима за овај празник и начину прославе. Ликовна култура- Свој доживљај Ускрса нацртају, насликају или на било који други начин илуструју.Музичка култура- Пронађу и науче неку песмицу о Ускрсу- Ускршње јутро, ...Неким ученицима сам дао да науче кратке реченице које су непосредно повезане са ванредном ситуацијом и празником.Након упутства ученици су приступили раду.Родитељи су били укључени у њихов рад. Радили су без журбе како би продукти рада били одлични. Такође сам им рекао да их родитељи сликају са својим радовима и припреме одређене видео поруке. Након тога могу мени да шаљу.
Након њиховог слања објединио сам све то у кратки филм под називом Ускрс- поново смо заједно.Пре тога сам их питао да ли се слажу и дају сагласност да то буде јавно презентовано на Fejzbuk, сајту школе, ТВ 4 С Лесковац у вестима и на ЈУТЈУБУ. Сви родитељи су дали сагласност тако да је наш видео објављен у вестима поменуте телевизије дан пре Ускрса као и на друштвеним мрежама.


Платформе и опрема

Мобилни телефон,лаптоп рачунар, Viber, Fejzbuk, ЈУТЈУБ


Дигитални алати

ПП презентација


Литература

Разне енциклопедије, Википедија


Самопроцена часа

Након прегледаног видеа схватио сам да су деца својим радом, трудом, залагањем и реализацијом испунили сва моја очекивања. Видео је изузетан што потврђују и коментари након објављивања. Својим ангажовањем су дали пуни допринос успешној реализацији овог часа.


Оцена ученика

Деца су кроз поруке на Viber групи исказивали своје одушевљење. Били су срећни и презадовољни својим доприносом и што су макар и на овај начин поново заједно.
Такође су лајковали и коментарисали објаву на друштвеним мрежама.Такође су видели и чули друге коментаре.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су дали велики допринос у помоћи деци око радова, сликања, снимања и саме реализације. Такође су сви своју подршку исказали коментарима, лајковима и порукама на Viberu, Fejzbuku као и у непосредном контакту.
Колеге су такође подржале час својим коментарима на Viber групама школе.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност оваквог вида наставе је сазнање да ученици својим креативним идејама доприносе што успешнијој реализацији наставе.
Потешкоће нисам имао сем стрпљења и надања да то реализујем на најбољи начин.


Предности и потешкоће за ученике

Деца су могла да виде себе и да се новим снимком поправе и изразе што боље. Такође су разумели значај свог доприноса у доба ванредног стања.
Неки ученици су имали трему приликом снимања што је и нормално за њихов узраст.


Коментар

Најлепши доживљај сам доживео онда када је ученик рекао Поново смо заједно . Схватио сам како се деца осећају у доба раздвојености.