Циљ-Систематизација и проширивање знања о Ускрсу као и обичајима и веровањима везаним за ускршње празнике и његовој прослави у ванредној ситуацији.
Развијање осећања припадности групи и доприносу успеха групе кроз креативне идеје у јавном наступу.
Исходи- Ученици треба да:
- Својим речима пошаљу поруку о прослави празника Ускрса у доба ванредног стања;
- Честитају празник једни другима и искажу своје задовољство због реализације;
- Доживљај празника, његову лепоту и значај искажу креативно.
Ученицима сам путем Viber групе нашег одељења послао упутство. Рекао сам им да је сутра 14.04.2020. године тематски дан Ускрс.
Српски језик и књижевност- Да се потруде да напишу песмицу о Ускрсу, нађу и прочитају неки текст или песму о Ускрсу.
Свет око нас- Разговарају са неким старијим о веровањима за овај празник и начину прославе. Ликовна култура- Свој доживљај Ускрса нацртају, насликају или на било који други начин илуструју.Музичка култура- Пронађу и науче неку песмицу о Ускрсу- Ускршње јутро, ...Неким ученицима сам дао да науче кратке реченице које су непосредно повезане са ванредном ситуацијом и празником.Након упутства ученици су приступили раду.Родитељи су били укључени у њихов рад. Радили су без журбе како би продукти рада били одлични. Такође сам им рекао да их родитељи сликају са својим радовима и припреме одређене видео поруке. Након тога могу мени да шаљу.
Након њиховог слања објединио сам све то у кратки филм под називом Ускрс- поново смо заједно.Пре тога сам их питао да ли се слажу и дају сагласност да то буде јавно презентовано на Fejzbuk, сајту школе, ТВ 4 С Лесковац у вестима и на ЈУТЈУБУ. Сви родитељи су дали сагласност тако да је наш видео објављен у вестима поменуте телевизије дан пре Ускрса као и на друштвеним мрежама.
Мобилни телефон,лаптоп рачунар, Viber, Fejzbuk, ЈУТЈУБ
ПП презентација
Разне енциклопедије, Википедија
Након прегледаног видеа схватио сам да су деца својим радом, трудом, залагањем и реализацијом испунили сва моја очекивања. Видео је изузетан што потврђују и коментари након објављивања. Својим ангажовањем су дали пуни допринос успешној реализацији овог часа.
Деца су кроз поруке на Viber групи исказивали своје одушевљење. Били су срећни и презадовољни својим доприносом и што су макар и на овај начин поново заједно.
Такође су лајковали и коментарисали објаву на друштвеним мрежама.Такође су видели и чули друге коментаре.
Родитеља
Родитељи су дали велики допринос у помоћи деци око радова, сликања, снимања и саме реализације. Такође су сви своју подршку исказали коментарима, лајковима и порукама на Viberu, Fejzbuku као и у непосредном контакту.
Колеге су такође подржале час својим коментарима на Viber групама школе.
Предност оваквог вида наставе је сазнање да ученици својим креативним идејама доприносе што успешнијој реализацији наставе.
Потешкоће нисам имао сем стрпљења и надања да то реализујем на најбољи начин.
Деца су могла да виде себе и да се новим снимком поправе и изразе што боље. Такође су разумели значај свог доприноса у доба ванредног стања.
Неки ученици су имали трему приликом снимања што је и нормално за њихов узраст.
Најлепши доживљај сам доживео онда када је ученик рекао Поново смо заједно . Схватио сам како се деца осећају у доба раздвојености.