Мој Youtube канал:
https://youtu.be/nZJKUd7XYSE
У циљу побољшања рада са ученицима и што боље комуникације за време ванредног стања које је уведено са појавом пандемије вируса COVID- 19, покренула сам Гугл учионицу за ученике којима предајем и активирала свој Јутјуб канал.
Циљ часа:
Ученици усвајају знања о лопти и њеним основним елементима, деловима лопте као и примену Питагорине теореме на лопту. Повезивање са географијом.
Исходи:
Ученици ће бити у стању да:
- праве разлику измежу сфере и лопте;
- разликују велики и мали круг лопте;
- уоче основне елементе лопте;
- прикажу однос равни и лопте;
- примене Питагорину теорему на лопти при израчунавању полупречника лопте, полупречника пресека или висине лоптиног слоја.
Уводни део (5 минута):
- Ученици путем вибер групе добијају линк за приступ Zoom часу. Почетак часа је раније заказан у Гугл учионици, али је логовање 10 минута раније.
- Након што су се сви окупили на zoom meating, проверавам квалитет звука и слике.
- Након што су се пријавили, приметила сам да је часу присуствовало свих шесторо ученика, од којих двоје ради по ИОП1 програму.
Поздравила сам ученике, захвалила им се на одговорности, а затим поделила екран.
- Час започињем игром асоцијације, која помаже ученицима да решавањем колона дожу до коначног решења, т.ј. наслова наше лекције.
Главни део (20 минута)
- У главном делу часа, након истицања наслова, са ученицима делим припремљену презентацију преко Zoom и појашњавам. Крећем од онога што им је већ познато, а то је модел Земље из географије. Након дефинисања појмова сфера и лопта приказујем примере лопти из свакодневног живота.
- У сваком тренутку могли су да поставе питање уколико нису разумели.
- Решавам задатке детаљно појашњавајући како би ученици на конкретним примерима могли да виде где се може применити Питагорина теорема на лопти.
Завршни део (5 мин)
- У завршном делу питам ученике да ли су разумели и задајем домаћи задатак са конкретним упутствима.
- Захвалила сам се ученицима на пажњи и пожелела да остану код куће како би заштитили себе и друге.
Час је трајао 30 минута. Све време сам стрепила да не пукне веза из разлога што су ученици у сеоским срединама планинског типа где је мрежна покривеност јако слаба.
Коришћене апликације:
- Вибер
- Гугл учионица;
- Zoom апликација;
- Гео Гебра;
G-mail
Помоћу Гео Гебре успела сам да ученицима прикажем и приближим простор, омогућим да стекну утисак стварности и виде трећу димензију на цртежу.
- Уџбеник и збирка задатака за 8. разред основне школе - Небојша Икодиновић, Слађана Димитријевић и група аутора.
- Змајеви приручници- појмови и задаци из математике за 8. разред основне школе - Радивоје Деспотовић
На основу израза лица ученика које сам могла да испратим путем zoom meeting-a, као и њихових реакција на крају часа и више него довољно је било да изведем један општи закључак да су ученици били задовољни. Сав труд, напор и енергија коју сам данима црпила да им на што бољи начин приближим градиво, исплатили су се.
Након завршетка часа ученике сам питала да ли су задовољни оваквим начином рада и шта мисле о часу. Позитивни коментари су непрестано стизали у групи на виберу.
Школе
Када ми је директор школе послао мејл о конкурсу, нисам ни размишљала на ту тему пре свега због слабог интернета у селима из који нам долазе ученици. Препоручујем колегама да покушају и они.
-Предност приликом припреме наставе на даљину је широка употреба алата као и доживљавање математике као занимљивост а не као проблем.
- У самој припреми није било потешкоћа.
- Предности за ученике су у томе што се сусрећу са новим алатима и апликацијама које могу користити у даљем школовању са лакоћом.
-Потешкоће мојих ученика огледају се у томе што потичу из социјално- депримиране средине, те пре свега немају рачунаре. Због тога , у договору са директором школе, дали смо ученицима на коришћење школске рачунаре и лаптопове како би могли да раде. Већи проблем јесте интернет, али имали смо среће.
Проглашење ванредног стања због пандемије вируса COVID- 19, било је велико искуство и изазов за све нас. Видели смо да можемо реаговати у тренутку и недостижно учинити достижним.