• ЈПД

#471: Природа је огромна књига у којој је написана наука- Сфера и лопта (обрада)

Опште информације

  • Наставник:
    Биљана Колев
  • Назив школе:
    Братство, Звонце
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Димитровград
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    Одељење осмог разреда
  • Број ђака:
    6
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

sfera_lopta.pptx

YouTube

Корисни линкови

Мој Youtube канал:

https://youtu.be/nZJKUd7XYSE
У циљу побољшања рада са ученицима и што боље комуникације за време ванредног стања које је уведено са појавом пандемије вируса COVID- 19, покренула сам Гугл учионицу за ученике којима предајем и активирала свој Јутјуб канал.


Циљ и исходи наставе

Циљ часа:
Ученици усвајају знања о лопти и њеним основним елементима, деловима лопте као и примену Питагорине теореме на лопту. Повезивање са географијом.
Исходи:
Ученици ће бити у стању да:
- праве разлику измежу сфере и лопте;
- разликују велики и мали круг лопте;
- уоче основне елементе лопте;
- прикажу однос равни и лопте;
- примене Питагорину теорему на лопти при израчунавању полупречника лопте, полупречника пресека или висине лоптиног слоја.


Детаљан опис

Уводни део (5 минута):
- Ученици путем вибер групе добијају линк за приступ Zoom часу. Почетак часа је раније заказан у Гугл учионици, али је логовање 10 минута раније.
- Након што су се сви окупили на zoom meating, проверавам квалитет звука и слике.
- Након што су се пријавили, приметила сам да је часу присуствовало свих шесторо ученика, од којих двоје ради по ИОП1 програму.
Поздравила сам ученике, захвалила им се на одговорности, а затим поделила екран.
- Час започињем игром асоцијације, која помаже ученицима да решавањем колона дожу до коначног решења, т.ј. наслова наше лекције.
Главни део (20 минута)
- У главном делу часа, након истицања наслова, са ученицима делим припремљену презентацију преко Zoom и појашњавам. Крећем од онога што им је већ познато, а то је модел Земље из географије. Након дефинисања појмова сфера и лопта приказујем примере лопти из свакодневног живота.
- У сваком тренутку могли су да поставе питање уколико нису разумели.
- Решавам задатке детаљно појашњавајући како би ученици на конкретним примерима могли да виде где се може применити Питагорина теорема на лопти.
Завршни део (5 мин)
- У завршном делу питам ученике да ли су разумели и задајем домаћи задатак са конкретним упутствима.
- Захвалила сам се ученицима на пажњи и пожелела да остану код куће како би заштитили себе и друге.
Час је трајао 30 минута. Све време сам стрепила да не пукне веза из разлога што су ученици у сеоским срединама планинског типа где је мрежна покривеност јако слаба.


Платформе и опрема

Коришћене апликације:
- Вибер
- Гугл учионица;
- Zoom апликација;
- Гео Гебра;
G-mail


Дигитални алати

Помоћу Гео Гебре успела сам да ученицима прикажем и приближим простор, омогућим да стекну утисак стварности и виде трећу димензију на цртежу.


Литература

- Уџбеник и збирка задатака за 8. разред основне школе - Небојша Икодиновић, Слађана Димитријевић и група аутора.
- Змајеви приручници- појмови и задаци из математике за 8. разред основне школе - Радивоје Деспотовић


Самопроцена часа

На основу израза лица ученика које сам могла да испратим путем zoom meeting-a, као и њихових реакција на крају часа и више него довољно је било да изведем један општи закључак да су ученици били задовољни. Сав труд, напор и енергија коју сам данима црпила да им на што бољи начин приближим градиво, исплатили су се.


Оцена ученика

Након завршетка часа ученике сам питала да ли су задовољни оваквим начином рада и шта мисле о часу. Позитивни коментари су непрестано стизали у групи на виберу.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

Када ми је директор школе послао мејл о конкурсу, нисам ни размишљала на ту тему пре свега због слабог интернета у селима из који нам долазе ученици. Препоручујем колегама да покушају и они.


Предности и потешкоће за наставнике

-Предност приликом припреме наставе на даљину је широка употреба алата као и доживљавање математике као занимљивост а не као проблем.
- У самој припреми није било потешкоћа.


Предности и потешкоће за ученике

- Предности за ученике су у томе што се сусрећу са новим алатима и апликацијама које могу користити у даљем школовању са лакоћом.
-Потешкоће мојих ученика огледају се у томе што потичу из социјално- депримиране средине, те пре свега немају рачунаре. Због тога , у договору са директором школе, дали смо ученицима на коришћење школске рачунаре и лаптопове како би могли да раде. Већи проблем јесте интернет, али имали смо среће.


Коментар

Проглашење ванредног стања због пандемије вируса COVID- 19, било је велико искуство и изазов за све нас. Видели смо да можемо реаговати у тренутку и недостижно учинити достижним.