• ЈПД

#474: ПРОЈЕКАТ КОРОНА - КАКО ИСКОРИСТИТИ РЕАЛНЕ ПОДАТКЕ У НАСТАВИ

Опште информације

  • Наставник:
    Бранка Миливојевић
  • Назив школе:
    Гимназија, Крушевац
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Крушевац
  • Предмет:
    Рачунарство и информатика
  • Одељење:
    2-3
  • Број ђака:
    12
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

Projekat Korona.pdf


Циљ и исходи наставе

Циљ наставе је био да на реалном примеру стичемо и примењујемо знања и вештине.


Детаљан опис

Радила сам у оквиру Гугл учионице.

Поделила сам са ученицима видео упутство које сам направила као и материјале за додатно информисање.

Ученике сам поделила у 3 групе. Свака група је добила земљу чије податке је требала да прикаже.

Ученици су се договорили око задужења и свој рад су поставили у Гугл документ групе.

На часу преко Зум апликације смо разговарали о раду, уочавали грешке и доносили закључке.

Ученици су добили смернице шта треба да дораде.

Детаљан опис рада дат је у пдф прилогу ове пријаве.


Платформе и опрема

https://classroom.google.com
https://petlja.org/
https://www.youtube.com/
Рачунар


Дигитални алати

Гугл документ - приказ рада групе
Гугл упитник - евалуација
Зум апликација - видео конференција


Литература

Материјале са портала https://petlja.org/


Самопроцена часа

Активности и ангажовање у пројекту потврдили су ми да је овакав начин рада ученицима занимљив, јер им омогућава да функционално искористе своје знање.


Оцена ученика

Ученици су изразили задовољство идејом и исходима свог рада у разговор са мном. Користила сам и Гугл упитник где су ученици означавали смајли који приказује њихово мишљење.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предности наставе на даљину су вишеструке. Наставницима је омогућено да квалитетније испланирају време. Комуникација је интензивнија. Наставник је увек доступан за питања. Једина потешкоћа може бити несарадљивост ученика па је потребна додатна подршка и мотивација како би се сви укључили у рад као и недостатак ресурса (рачунар, интернет)
Настава на даљину захтева посебан методички приступ и сагледвање читавог процеса из перспективе ученика.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици могу да уче кад желе и да на задацима раде онолико времена колико им је потребно чиме се постиже индивидуализација. Видео материјале могу да прегледају више пута, да премотавају и слично. Материјали су им увек доступни.
Потешкоћа може бити ако ученици не знају добро да испланирају време. Рачунар и интернет су неопходни, а незгодно је када породица има један рачунар или га можда и нема.


Коментар

Учење на даљину је сјајна ствар. Рад на платформама, гледање видео материјала, решавање мини тестова, израда пројеката и остале активносте које су наставници припремали су отворили потпуно нови свет многим ученицима. Ово је сјајна припрема за све оно што их тек чека. Целоживотно учење је важно за сваког појединца. Данас имамо занимања која нису постојала пре 10 година, а ко зна колико нових занимања нас очекује.
Свако ко буде желео да напредује, мораће да учи на даљину. Ово је њихов први кораки, ми смо им дали смернице, и надам се да смо успели да их мотивишемо да наставе да се крећу.