Циљ наставе је био да на реалном примеру стичемо и примењујемо знања и вештине.
Радила сам у оквиру Гугл учионице.
Поделила сам са ученицима видео упутство које сам направила као и материјале за додатно информисање.
Ученике сам поделила у 3 групе. Свака група је добила земљу чије податке је требала да прикаже.
Ученици су се договорили око задужења и свој рад су поставили у Гугл документ групе.
На часу преко Зум апликације смо разговарали о раду, уочавали грешке и доносили закључке.
Ученици су добили смернице шта треба да дораде.
Детаљан опис рада дат је у пдф прилогу ове пријаве.
https://classroom.google.com
https://petlja.org/
https://www.youtube.com/
Рачунар
Гугл документ - приказ рада групе
Гугл упитник - евалуација
Зум апликација - видео конференција
Материјале са портала https://petlja.org/
Активности и ангажовање у пројекту потврдили су ми да је овакав начин рада ученицима занимљив, јер им омогућава да функционално искористе своје знање.
Ученици су изразили задовољство идејом и исходима свог рада у разговор са мном. Користила сам и Гугл упитник где су ученици означавали смајли који приказује њихово мишљење.
Нисам имао/ла подршку
Предности наставе на даљину су вишеструке. Наставницима је омогућено да квалитетније испланирају време. Комуникација је интензивнија. Наставник је увек доступан за питања. Једина потешкоћа може бити несарадљивост ученика па је потребна додатна подршка и мотивација како би се сви укључили у рад као и недостатак ресурса (рачунар, интернет)
Настава на даљину захтева посебан методички приступ и сагледвање читавог процеса из перспективе ученика.
Ученици могу да уче кад желе и да на задацима раде онолико времена колико им је потребно чиме се постиже индивидуализација. Видео материјале могу да прегледају више пута, да премотавају и слично. Материјали су им увек доступни.
Потешкоћа може бити ако ученици не знају добро да испланирају време. Рачунар и интернет су неопходни, а незгодно је када породица има један рачунар или га можда и нема.
Учење на даљину је сјајна ствар. Рад на платформама, гледање видео материјала, решавање мини тестова, израда пројеката и остале активносте које су наставници припремали су отворили потпуно нови свет многим ученицима. Ово је сјајна припрема за све оно што их тек чека. Целоживотно учење је важно за сваког појединца. Данас имамо занимања која нису постојала пре 10 година, а ко зна колико нових занимања нас очекује.
Свако ко буде желео да напредује, мораће да учи на даљину. Ово је њихов први кораки, ми смо им дали смернице, и надам се да смо успели да их мотивишемо да наставе да се крећу.