• ЈПД

#475: Животиње имају реч - животиње као мотив у књижевности, уметности, науци – тематски и пројектни приступ

Опште информације

  • Наставник:
    Невенка Петровић
  • Назив школе:
    Мирослав Антић Мика, Панчево
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Панчево
  • Предмет:
    Српски језик, Свет око нас, Музичка култура, Ликовна култура, Математика
  • Одељење:
    Први четири
  • Број ђака:
    23
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Програмирана индивидуална настава

Презентација

Животиње имају реч.pdf

Корисни линкови

Све на једном месту:
http://skr.rs/93U

 


Циљ и исходи наставе

Развијање истраживачких и дигиталних компетенција. Доживљавање и разумевање басне. Оспособљавање ученика да усмерено, истраживачки читају и самостално препричају басну коју су прочитали. Ученици ће бити у стању да представе животињу. Упознавање са музичком причом. Утврђивање знања о одузимању и сабирању бројева до 100. Разумевање појма илустрација, као и различитих начина споразумевања путем слике.


Детаљан опис

1. ДАН (СЈ) 1. Мотивациона игра: да пронађу све задате животиње у осмосмерци; 2. Активност усвајања знања: да одгледају, одслушају и одраде програмирану видео лекцију Басне „Два јарца“ и „Две козе“. Интерактивност се састоји у томе да се видео лекција, док ученик прати, у одређено време и место зауставља и појављује се питање на које он мора да одговори. Питања су усмерена на разумевање лекције и емотивни доживљај; 3. Завршна игра: да разврстају добре и лоше особине
ЗАДАТАК 4. Самостална активност: усмерено истраживачко читање лектире „Животиње имају реч“ – басне, да уоче басну која је по својој теми и поуци слична басни „Два јарца“ и да је препричају - рок 7 дана..
2. ДАН (МК) 5. Активност усвајања знања: да одгледају, одслушају и одраде програмирану видео лекцију „Медведова женидба“; 6. Завршна игра: да сложе слагалицу
3. ДАН (СОН И ЛК) 7. Активност ученика: да изаберу једну од омиљених животиња које се појављују у баснама и да је представе сликом и у неколико реченица: где и како живи, чиме и како се храни, по чему је посебна и како се она представља у баснама. Слику и податке о животињама су могли илустровати сами или истражити и наћи путем Интернета, али и у својим књигама, енциклопедијама, часописима.. Представити су је могли у виду постера (плаката) на листу блока, али и у виду Гугл презентације или онлајн књиге - рок 5 дана;
4. ДАН (М) 8. Самостални рад: да ураде задатке из математике у дигит. РЛ;
5. ДАН (СЈ) 9. Тест знања о баснама у дигит. РЛ.  


Платформе и опрема

За систем за управљање учењем (слање и пријем обавештења, задатака, материјала, презентација) кориштена је платформа Гугл учионица због своје једноставности, прегледности и усклађености са многим онлајн алатима. Материјални ресурси: Лаптоп и мобилни телефон.


Дигитални алати

Алати који су кориштени за обраду теме: Креирање дидактичких садржаја: PowerPoint, Story Jumper; Снимање и обрада видео садржаја: Active Presenter,You Tube; Креирање интерактивног видеа: Pay Play; Креирање дидактичких игара: Learning Apps, Jugsowpuzzle; Креирање интерактивних радних листова: Livewordsheets; Презентација ученичких радова: Padlet; Комуникација: Facebook група, Messenger, Viber.


Литература

Материјали који су кориштени за обраду теме:
Дигитални уџбеници и платформе издавачких кућа: Кlett, Нови Логос и Фреска; Вулкан издаваштво, Вулкан знање, Пчелица издаваштво - лектира.
Мноштво туторијала са Интернета.


Самопроцена часа

Процена је вршена према повратној информацији деце и родитеља о утисцима, тежини/лакоћи рада, препрекама и сл.; на основу времена које је ученицима било потребно да ураде задатак.


Оцена ученика

У програму Pay Play постоји могућност праћења напредовања рада ученика: приступ гледању, кретање кроз задатке, евентуално враћање на информацију, сваки одговор ученика, графикон по сваком одговору и сл. Део сваке лекције, на самом крају, за ученике је било питање да изразе емотиконом колико су научили из датог предавања, колико им је помогло да схвате и сл.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Подршка је била у виду омогућавања приступа ученицима задацима, али и повратне информације родитеља о раду детета, препрекама, потешкоћама, задовољству и сл. Такође, и у виду многих комплимената и речи подршке за рад, труд, залагање, креативност,...


Предности и потешкоће за наставнике

Предности су: непостојање временске препреке у остваривању циљева, лакше и редовније прегледање ученичких радова, стална комуникација са родитељима ученика, прилика за развијање нових компетенција у раду.
Потешкоће су: немогућност поседовања пуних верзија програма и алата за креирање и реализацију наставе на даљину, учитељ сам решава све техничке проблеме пријема и слања задатака, коришћена програма и сл., губљене блискости између учитеља и ученика, однос се своди на строго послован.


Предности и потешкоће за ученике

Предности су: ученик комотније бира време када ће урадити задатке и много више времена има за удубљивање у градиво.
Недостаци су: немогућност постављања питања учитељу у реалном времену, мање прилике за социјализацију, ширење круга пријатеља и стицање социјалних вештина.