https://wordwall.net/play/2514/334/271
https://www.youtube.com/watch?v=_wD9KicWiaM&t=32s
http://linoit.com/users/SenkaVukajlovic/canvases/%D0%A6%D1%80%D1%82%D0%B0%D1%9A%D0%B5%20%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%83%D0%B3%D0%BB%D0%B0
https://magicnikrug.blogspot.com/
Циљ: Обнављање знања о троуглу као геометријском облику; његовим карактеристикама (врсте троуглова по угловима и страницама); обележавање троугла. Оспособљавање ученика за самостално цртање троугла, коришћењем прибора.
Исходи: Зна врсте троуглова (према односу страница и врсти углова); уме да користи шестар и троугао/лењир за самостално цртање троугла; зна да црта троугао.
Наставну тему Геометрија ученици трећег разреда започињу пред увођење наставе на даљину. У првим данима рад се одвија путем Вибера, мејла, слањем мојих видео снимака. Међу првима прослеђен, био је цртање троугла уз помоћ лењира и шестара. Ученици су више пута гледали, заустављали и веома успешно свладали технику цртања. Време је пролазило, настава је текла својим током и дошао је тренутак за утврђивањем и обнављањем знања. Уводни део: кроз презентацију (постављена у Гугл учионици, Виберу) ученици обнављају знања о троуглу и његовим карактеристика. Мотивациона припрема за главни део часа јесте игрица која им омогућава да провере: знање, спретност и брзину. Главни део: Истичем да је циљ часа обнављање и утврђивање цртања троугла уз помоћ шестара и лењира. Упућујем их да погледају видео како би се подсетили правилног цртања. Након тога раде задатке, прослеђују и из истих се види да су тачно и исправно цртали. Неки од ученика слали су и видео снимке у којима се види њихово вешто баратање прибором, прецизност и тачност. Завршни део: Евалуација часа је одрађена кроз остављање порука (све им је било лако, занимљиво... час је био забаван) на зиду апликације Лино. Закључак: Од обраде до обнављања прошло је готово два месеца. Са сигурношћу могу да тврдим да су сви оспособљени за цртање троугла. Подршка и охрабрење у раду које сам ученицима пружала приликом обраде ове наставне јединице, овога пута је изостала. Ученици су се на овом часу одлично сналазили!
Настава је реализована преко Гугл учионице, мејла, Вибера. На Jitsi Meet свакодневно су држане видео конференције. Linoit-виртуелна огласна табла на којој су ученици остављали коментаре (вреднују час, процењују знање...). Од опреме је коришћен лаптоп и паметни телефон.
Материјал и задаци су постављани у Гугл учионици и на Виберу. На Гугл диску чуване су датотеке и креирана онлајн документа. Кроз Power Point креирана је мултимедијална презентација (комбинација текста, слике, звука). Захваљујући Wordwall алату израђивани су интерактивни садржаји у којима су ученици проверавали знање, брзину и спретност; а ја имала увид у њихове резултате.
Уџбеник и Радна свеска из математике за трећи разред, ИК „Клет“
На основу урађених задатака и коментара ученика на зиду у Лину, час је био успешан. Изјаве ученика и колега који су играли игру, показују да је дигитална игра моћно средство за мотивисање ученика, за повећање ангажованости у раду и постизање опуштеног става приликом учења. Ученици имају жељу да више пута играју игру, што омогућава трајно и функционално знање.
Путем коментара постављених на зиду виртуелне огласне табле Лино, ученици су се изјаснили да име је час био занимљив; све јасно; игрица супер.
Ученицима је настава занимљивија, али је потреба за дружењем, социјалном интеракцијом и међусобном сарадњом како са учитељицом, тако и са осталим ученицима, веома изражена.
Колега
Млађе колеге упићивале су подршку и похвале за рад и уложен труд са децом дајући додатне инструкције око начина рада у одређеним алатима. То ми је био мотив да што квалитетније обрадим предвиђене наставне садржаје, који су ученике додатно мотивисали за рад.
Ученици учествују у обради наставне јединице; кроз међусобну интеракцију учитељ има увид у напредовање ученика и темпо усвајања знања; употреба мултимедија је занимљива, подиже мотивацију ученика; за учитеља је велики изазов да организује и реализује наставу.
Много времена је потребно за припрему и креирање наставних садржаја; слаба интернет конекција; чести проблеми са техничким уређајима; физичка удаљеност, недостатак контакта и повратних информација које би се дашавале у учионици.
Ученици приступају садржају када њима одговара; могу да паузирају видео лекцију и да је погледају више пута; забавно им је и занимљиво јер воле да користе рачунар; развијају самосталност и упорност у раду; обучавају се за самостално коришћење интернета и тако иду у корак са временом.
Ученици користе родитељске технологије и налоге, тако да нису потпуно самостални; слаба интернет конекција у селу (са одлагањем извршавају задатке) и то нам је велика препрека у раду.
Настава на даљину која се одвија преко неке платформе, уз презентације, разне мултимедијалне садржаје... у потпуности може да задовољи очекивања ученика и испуњава услове да буде успешно реализована. У сваком тренутку (уколико је добра интернет конекција) сам имала увид којим темпом ученици остварују предвиђене исходе, захваљујући повратним информацијама кроз задатаке, одговоре, радове. Ученици међусобно комуницирају што је велики плус јер су у сталном контакту.
Овај начин рада показао је да је учитељ вечити ђак, а семинари, вебинари и обуке (као и колеге) из ИКТ умногоме су ми помогли да будем „добар“ ђак.