Имам много онлајн садржаја, које сам израдила сама, а односе се а реализацију теме Жива природа. Линкови се налазе у презентацији.
http://www.kizoa.com/Movie-Video-Slideshow-Maker/d326026679k5954370o2l1/rastliny-a-ivochy
Циљ часа: усвајање знања о биљкама и животињама (где живе, како се хране, разврставање животиња, значај за човека), развијање правилног односа према живим бићима и природи уопште.
Исходи:
• идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења;
• повезује делове тела живих бића са њиховом улогом/улогама;
• разврстава животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране;
• наведе примере који показују значај биљака и животиња за човека.
Настава се односи на реализацију теме Жива природа. Укупно је реализовано 8 часова, од тога 5 часова обраде, од којих су неки организовани у виду истраживачког рада ученика и размену искустава, 2 часа утврђивања и 1 час провере градива. Инструкције за рад ученици су добијали путем аликације OneNote (у оквиру Office 365), где сваки ученик има свој простор, а имају и заједнички простор за сарадњу и размену мишљења, као и презентацију свог рада. Коришћени су разни програми, апликације и дигитални алати у зависности од садржаја и циља сваког појединачног часа. Ученицима сам прослеђивала линкове, на којима су се налазили садржаји за упознавање са градивом, упућивала их и на друге изворе информација. Користила сам бројне дигиталне алате за израду квизова, тестова, игровних активности, јер узраст ученика то захтева. Свој истраживачки рад ученици су представили цртежима, фотографијама, видео снимцима, плакатима. Од прикупљеног материјала направили смо видео презентацију. Проверу градива урадили смо путем интерактивних листића, које сам припремила у одговарајућем алату и послала ученицима путем мејла. Повратне информације од ученика добијала сам путем vibera i messengera, као и преко групе на фејсбуку. Међупредметно повезивање остварено је у великој мери.
Office 365 (OneDrive, OneNote, Stream, Outlook, )
Youtube
Viber
Messenger
Facebook
Опрема: рачунар/лаптоп, телефон, интернет
Camtasia - за снимање екрана и креирање видеа
Wakelet - припремање материјала за обраду или утврђивање садржаја
BookCreator - припремање материјала за обраду градива
LearningApps - за креирање игара (повезивање парова, раврставање, осмосмерке...)
JigsawPlanet - пузле
LiveWorksheets - креирање интерактивних листића за проверу усвојености градива
Kahoot - за креирање квиза
Kizoa - за креирање видеа
Зоран Б. Гаврић, Драгица Миловановић: Свет око нас, уџбеник за други разред, Клет 2019
енциклопедије
zborovna.sk
Самопроцена вршена је континуирано током реализације теме. Пратила сам реакције ученика и родитеља на основу којих сам анализирала и кориговала свој рад. Анализирала сам дидактичко-методичке компоненте наставе, положај ученика у наставном процесу, свој стил рада и, колико је то било могуће, климу у породици, укљученост и ангажовање ученика током трајања активности.
Са ученицима и родитељима сам у свакодневном контакту. Добијала сам повратне информације кроз разговор или размену порука на. Родитељи су ми слали фотографије ученика, који са осмехом прате наставу, смеју се или тапшу испред екрана, када успешно реше тест или игру. Ученици су слали своје цртеже смајлија, срца, сунца и сл. који су осликавали њихова осећања.
Родитеља
Родитељи су се максимално ангажовали током онлајн наставе, не само током реализације ове теме, него уопште, на чему сам им веома захвална. Пружали су подршку ученицима, прослеђивали њихове радове, пружали подршку једни другима, тражили додатне инструкције и обезбеђивали континуиран рад ученика.
Предности: открила сам и усавршила се у изради и примени бројних дигиталних алата у настави, упознала своје ученике с једне друге стране, више могућности/времена за прилагођавање наставних садржаја индивидуалним способностима ученика.
Потешкоће: недостаје директна комуникација са ученицима
Предности: стицање новог искуства, развијање самосталности, информатичко описмењавање ученика, тренутна повратна информација у квизовима, тестовима, играма.
Потешкоће: недостаје директна комуникација са учитељицом, отежано функционисање интернета.
Можда целу ситуацију најбоље осликава реченица једне моје ученице: Желим да се вратим у школу, да се дружим са другарима, али да и у школи радимо на овај начин.