• ЈПД

#479: Виртуелна изложба Париза - Visitons Paris ! - Посетимо Париз!

Опште информације

  • Наставник:
    Слађана Јовичић
  • Назив школе:
    Стефан Дечански, Београд (Чукарица)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Чукарица
  • Предмет:
    Француски језик
  • Одељење:
    5/3
  • Број ђака:
    25
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    индивидуални

Циљ и исходи наставе

Циљ часа је упознавање ученика са елементима француске културе и цивилизације, развијање опште културе и мотивисање ученика за учење француског језика, као и подстицање ученика на самостално истраживање.
Ученици умеју да кажу на српском и француском која су основна обележја Француске, као и најважније знаменитоси Париза користећи лексику у вези са јавним простором коју су већ усвојили. Ученици су у стању да стечено знање примене у свакодневном животу у комуникацији са другим људима.


Детаљан опис

Ученицима је на платформи, преко које се реализује настава, постављен документ за час - Visitons Paris ! -што је приложено у ПДФ формату у уводном делу ове пријаве.
С обзиром да је час реализован у недељи кад је био 1.мај, у уводном делу часа је дата информација о томе како се слави Први мај у Француској. Наставник уводи ученике у главни део часа тако што их подсећа да су већ научили лексику у вези са јавним простором (како се каже музеј, стадион...), да су научили шта да кажу у Француској уколико се изгубе и да им још остаје да посете Париз што ће и учинити виртуелно у изложби Visitons Paris !.
Наставник ученицима даје упутство за понашање у музеју, у коме скреће пажњу ученицима на начин на који је најбоље приступити изложби, као и на могуће опције обиласка музеја.
У наставку се налази линк преко ког ученици приступају виртуелној изложби која садржи слике са објашњењима на француском и српском и снимке. Постоји корелација са географијом, историјом, ликовном културом. Након одгледане изложбе ученици имају за домаћи да напишу своје утиске, шта им се свидело и зашто.
Овакав начин наставе ми је омогућио да на занимљив начин представим деци Париз, његову величанственост и магију. Сама изложба је занимљива зато што изгледа као нека игрица што у великој мери држи пажњу данашњој деци. С обзиром да је у позадини изложбе и француска музика, а да сама изложба осим слика садржи и снимке Париза, овакав начин рада ће заинтересовати визуелне, аудитивне као и кинестетичке типове ученика.


Платформе и опрема

Платформа за учење на даљину http://stefandecanski.eprosveta.net/


Дигитални алати

https://www.artsteps.com/ - Користила сам ову апликацију за креирање виртуелног музеја.

https://clideo.com/cut-video - Помоћу ове апликације сам смањила величину снимака силаска са Ајфелове куле и сутона на Сени како бих могла да их убацим у изложбу.


Литература

1. Фотографије Париза и снимци су из личне архиве, фотографије француске заставе, карте Француске, председника Француске су преузете са интернета
2. Остало су следећи линкови и моје знање из опште културе:
https://www.toureiffel.paris/fr
https://www.louvre.fr/
http://www.paris-arc-de-triomphe.fr/
https://www.notredamedeparis.fr/
https://www.youtube.com/watch?v=o5fiABe5T5E


Самопроцена часа

Самопроцену часа сам урадила на основу обрасца за посматрање и вредновање часа, а пре свега, што ми је и најбитније, на основу повратне информације од деце (на основу домаћег задатка).
Сматрам да су сви индикатори присутни сем оних у којима је потребна директна инеракција између ученика и између наставника и ученика што је и логично с обзиром на природу мог часа. Деци се овакав начин рада допао.


Оцена ученика

Ученици су за домаћи задатак имали да одговоре на следећа питања и да ми одговоре пошаљу на мејл:
1. Да ли вам се допала ова виртуелна посета музеју?
2. Зашто?

На основу одговора ученика могу да закључим да се ово заиста допало деци. Да им је занимљиво, необично, да омогућава да изложбу испрате у свом ритму и чак да је поново погледају, да их мотивише да науче језик и посете Париз једног дана.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Овакав начин наставе омогућава наставницима да буду креативнији, да се ставе у позицију ученика како би дошли до најбољег решења за извођење исте. Такође имамо прилику, а и обавезу да се усавршавамо, да учимо нове ствари, да се развијамо и напредујемо. Мени лично веома значи што ми је пружена могућност да испратим бројне вебинаре и унапредим своје знање.
Главна потешкоћа је интернет јер се понекад деси да је слаб или да га уопште нема, а за све остало се може наћи адекватно решење.


Предности и потешкоће за ученике

Ученицима се допада овај начин рада јер је мало другачије од оног на шта су навикли, бар сам такав утисак стекла на основу контаката са децом и родитељима.
Понекад ученици имају техничке потешкоће и нису у могућности да испрате све, било због јачине интернета или ако немају адекватан технички уређај. Такође код неких ученика проблем представља и то што не могу сами да се снађу када је у питању коришћење мејла, слање докумената и слично, нису информатички писмени, нарочито ученици нижих разреда.