• ЈПД

#481: Покондирена тиква у изолацији

Опште информације

  • Наставник:
    Александра Станковић
  • Назив школе:
    Браћа Рибар, Доња Борина
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Мали Зворник
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    VII разред
  • Број ђака:
    21
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    индивидуални, рад у пару, групни рад

Презентација

Pokondirena_tikva_u_izolaciji_Aleksandra_Stankovic.pdf

YouTube

Корисни линкови

ClassTools: http://skr.rs/prc
Linoit: http://skr.rs/93B
Kahoot: http://skr.rs/93J
Match The Memory: http://skr.rs/pr0
PowerPoint: http://skr.rs/93e
QR stuff: https://www.qrstuff.com
Edmodo: https://www.edmodo.com
Зум апликација
Видео снимак представе: http://skr.rs/93i


Циљ и исходи наставе

Циљ часа: Ученици читају и анализирају књижевно дело; самостално откривају и примењују дигитално окружење.
Очекивани исходи:
По завршетку активности ученик ће бити у стању да:
- истражује, сарађује и анализира прикупљене информације;
- користи различите изворе за долажење до информација;
- ради индивидуално, у паровима или у групи;
- презентује и учествује у дискусији;
- смислено примењује информационе технологије.


Детаљан опис

Први час
1.Припремне активности: Представљање онлајн алата које ћемо употребљавати. Ученици добијају задатак да прочитају комедију и да погледају њену екранизовану верзију.
2. Припрема ученика за час и комуникацију преко Зум апликације.
3. Групни рад - ученици се деле у групе и бирају задатак у зависности од својих жеља, склоности и способности.
4.Осврт на ток часа и додатна објашњења - наставник ученицима још једном даје објашњење у вези са задацима; дозвољава ученицима да питају уколико нешто није јасно.
Други час
1. Мотивација ученика за рад - игрицом Arcade Game Generator - наставник обавештава ученике да се на платформи за учење Едмодо налази линк ка игрици.
2.Наставник и ученици комуницирају преко Зум апликације. Разговарају о прочитаној комедији, истичу шта је Стерију подстакло да напише ову комедију, читају непознате речи и објашњавају их, говоре о ликовима и њиховим особинама, о међусобним односима ликова, групе презентују свој рад.
3. Провера знања - Знања ученика проверити квизом који је урађен у Кахуту.
4.Креативни кутак - домаћи задатак - ученици пишу састав на тему “Кад се тиква покондири”, да цртају ликове из комедије, праве стрип или снимају одломак из представе.
Трећи час
1.Ученике мотивисати за рад кратком игром меморије: Match The Memory
2.Креативни кутак - Ученици представљају своје радове. Продукти су постављени на линоит огласној табли.
3.Евалуација часа- Ученици добијају задатак да искажу своје утиске о начину реализације активности.


Платформе и опрема

Настава је изведена на Едмоду, платформи за учење и на Зум апликацији (Zoom Rooms Video Conference)
Онлајн платформе:
Едмодо, платформа за учење
Зум платформа за видео-конференцију
Јутјуб
Онлајн књиге
Опрема:
-рачунар, веб камера, микрофон, звучници, графичка табла са оловком.


Дигитални алати

Дигитални алати:
ClassTools (Arcade Game Generator), (http://www.classtools.net/)
Linoit, (http://en.linoit.com/)
Kahoot, (https://kahoot.com)
Match The Memory, (https://matchthememory.com/login)
QR stuff, (https://www.qrstuff.com)
Ученици су били мотивисани за рад, напредовали су темпом који њима одговара; конкретном употребом онлајн алата научили су да користе електронске медије.


Литература

Н.. Станковић, Б. Сувајџић, (2018), Читанка “Уметност речи”, Логос, Београд
Н. Станковић-Шошо, Б. Сувајџић, С. Савовић, Ј. Срдић, Д. Ћећез-Иљукић, (2018), Радна свеска за српски језик, Логос, Београд
В. Ломпар, Ј. Живановић, Н. Кљајић, М. Марковић, Б. Никић, С. Чорболоковић, (2019), Квизови у настави српског језика и књижевности, приручник за наставнике, Klett, Београд


Самопроцена часа

Самопроцену часова урадила сам на основу обрасца за праћење и вредновање часа.


Оцена ученика

Свој рад и ангажовање током реализације часова ученици су оценили у анкети која је постављена на Едмодо платформи за учење. Оценили су колико се укључују у рад, колико сарађују са осталим ученицима и колико су задовољни постигнутим резултатима рада, односно продуктима.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Предност:
Новина у наставном процесу је освежење у начину рада, задовољство због активног учешћа ученика у образовном процесу, бржа и лакша размена информација.
Потешкоћа:
Слаб интернет и уређаји лошег квалитета код ученика.
Слабије предзнање појединих ученика о употреби онлајн алата захтевало је додатни рад са тим ученицима и активније укључивање ученика који су били вршњачки едукатори.


Предности и потешкоће за ученике

Предност:
Нов начин рада подстиче активно учешће ученика у образовном процесу, посебан акценат дат је вршњачком учењу.Ученици задовољавају потребе припадања групи, уче да праве компромисе, да се договарају, помажу једни другима, дају савете, објашњавају, предлажу, планирају, упућују на доступне изворе информација.
Потешкоћа:
Недостатак личног контакта са осталим ученицима и одсуство традиционалног дружења.
Слаба интернет веза.