• ЈПД

#482: „Ствараоница“ - сајт за четвртаке ради учења на даљину

Опште информације

  • Наставник:
    Бојана Проле
  • Назив школе:
    Душко Радовић, Београд (Нови Београд)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Нови Београд
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност, Математика, Природа и друштво, Музичка култура, Ликовна култура, Физичко васпитање, ваннаставне активности
  • Одељење:
    IV/2
  • Број ђака:
    28
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални, индивидуални, рад у пару и групи

Презентација

Stvaraonica - onlajn ucionica.pptx


Циљ и исходи наставе

Циљеви наставе били су да ученици задрже континуитет у раду у ванредном стању, да се учионица на што оптималнији начин замени окружењем једноставним за коришћење и подстицајним за рад и да ученици не изгубе осећај припадности групи, тј. одељењу. Исходи примене ауторског сајта током наставе на даљину су: ученици вештије користе нове технологије у раду и учењу, самосталнији су у коришћењу различитих онлајн алата, свеснији су важности концентарције при решавању задатака и изражавању знања.


Детаљан опис

Сајт је као потпора учењу на даљину подигнут неколико дана по проглашењу ванредног стања у Републици Србији. Намењен је ученицима 4. разреда ОШ „Душко Радовић“. Сајт се састоји од посебних страна за сваки наставни предмет. За сваки предмет сам на дневном нивоу постављала чланке, упутства за рад са одговарајућим материјалима, у складу са распоредом часова. Ученици су могли да приступе сајту и уче у складу са могућностима и потребама својих породица. У чланке су често имплементирани различити садржаји: линкови ка одговарајућим видео лекцијама са РТС-а, „Аnswer garden“ (прозор помоћу ког су ученици изражавали своје ставове на различите теме), прозори са квизовима и различитим играма креираним помоћу алата Learningapps, PowerPoint презентације за одређене наставне садржаје... У сврху провере домаћих задатака и провера знања користили смо Socrative алат за креирање квизова. Сајт садржи и страну под називом „Наши радови“ на коју сам постављала различите продукте стваралаштва ученика – ликовне радове, литерарне радове (коришћен је и алат Storyjumper), мини-пројекте из Природе и друштва. Посебно је битно то што су ученици показали иницијативу да се „обрате“ другарима показајући које вештине усавршавају током кућне изолације. На овој страни има снимака музичких наступа, прављења оригами фигура, фарбања јаја за Ускрс, слагања слагалице са укућанима, неговања кућне баште итд.


Платформе и опрема

Током наставе на даљину користила сам ауторски WordPress сајт. Постављала сам садржаје на сајт путем рачунара, а ђаци су му приступали путем рачунара, таблета и/или мобилних телефона.


Дигитални алати

Током наставе на даљину коришћени су дигитални алати: Socrative (алат је коришћен за онлајн тестирање и проверу домаћих задатака), LearningApps (алат је коришћен за креирање едукативних игрица), Glogster (алат је коришћен за креирање онлајн постера), Storyjumper (алат је коришћен за креирање и објављивање одељенске књиге), Answer garden (за прикупљање мишљења ученика на различите теме).


Литература

Користила сам књигу Благданић, С., Банђур, В. (2018). Методика наставе природе и друштва. Београд: БИГЗ и Учитељски факултет


Самопроцена часа

Током реализације наставе на даљину проверавала сам пријемчивост сајта „Ствараоница“ и коришћених дигиталних алата честим разговорима са родитељима својих ученика. Добила сам потврду од њих да се ученици лако сналазе на сајту и да успешно користе различите дигиталне алате у раду.


Оцена ученика

Ученицима сам послала анкету о задовољству реализацијом наставе на даљину, прављену помоћу алата Google Forms. Резултати анкете показују да су сви ученици успешно користили сајт током учења на даљину. Већини ученика је било занимљиво коришћење различитих дигиталних алата, а посебно су уживали пратећи и креирајући страну „Наши радови“ на сајту. Сајт је оцењен одличном оценом.


Опис подршке

Имала сам подршку свог супруга у смислу обуке за израду и коришћење WordPress сајта.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности приликом припреме и реализације наставе на даљину су могућност коришћења различитих занимљивих дигиталних алата. На интернету се налази база ресурса који могу бити искоришћени у циљу едукације ученика. Наставници усавршавају своје дигиталне компетенције и развијају креативност. Са друге стране, ово захтева доста времена. Један од основних недостатака је немогућност остваривања контакта „уживо“ и одсуство интеракциије између наставника и ученика.


Предности и потешкоће за ученике

Предност за ученике је што могу да уче својим темпом и онда када им одговара током дана. Уче без пресије, а деца која су склона треми елиминишу тај фактор у већој мери. Овакав начин рада подстиче самосталност ученика. Деца постају информатички писменија. Са друге стране, постоји опасност од губљења мотивације. Деци недостају „жива реч“ и друштвени контакти. Неки важни елементи наставног процеса, као што је примање повратне информације, стижу са задршком.