http://www.politehnickasu.edu.rs/primeri-dobre-prakse-onlajn-nastava/#page-content
Интердисциплинарна настава
СЈИК: ученици су оспособљени да анализирају књижевно дело „Старац и море” Ернеста Хемингвеја кроз истраживачке задатке; С: ученици савладали сликарске технике и материјале, развијају стваралачко мишљење, визуелно опажање и ликовни рукопис. Интерпретација писањем и сликањем
Ученици и наставници имају одлична искуства са интердисциплинарном наставом. У овом случају, мотивација је била само најава да ћемо покушати да изведемо сарадничку наставу у виртуелном окружењу . Наставници српског језика и књижевности (Наталија Трбовић Тољагић) и сликања (Зита Шухајда и Срђан Милодановић) осмислили су часове на којима ће ученици интерпретирати дело „Старац и море” а затим, инспирисани мотивима из лектире, насликати своје уметничко дело. У Гугл учионицу Српски језик и књижевност недељу дана раније је дат задатак да се прочита лектира. Затим је постављена презентација са звучним записом предавања о роману „Старац и море”. Ученици су добили задатак да образложе/протумаче цитат из књижевног дела. Затим су „прешли” у Гугл учионице Сликања, где су добили теме и упутства за рад. Ученици су паралелно писали коментаре о књижевном делу, и сликали.
Део радова се налази на сајту Политехничке школе (http://www.politehnickasu.edu.rs/primeri-dobre-prakse-onlajn-nastava/#page-content).
Вршена је онлајн комуникација са ученицима (сви наставници у све три Гугл учионице – Српски језик и књижевност, Сликање 1. група, Сликање 2. група), резултати су више него позитивни. Никаквих проблема није било, ученици су адекватно оцењени за свој рад. Као предност ученици су истакли слободу у темпу рада а као ману недостатак људског контакта и вербалне и невербалне комуникације уживо.
Наставници су олакшали савладавање исхода и стандарда чинећи наставу занимљивијом, а и сами нешто научили
Гугл класрум (свако на свом рачунару припрема материјал за ученике, онлајн комуникација)
Гугл алати, Мајкрософт Офис
Српски језик 3, читанка за трећи разред гимназије и средњих стручних школа (Љиљана Бајић, Миодраг Павловић)
Е. Хемингвеј: „Старац и море”
Историја уметности (Јансон)
Естетика (Милан Узелац)
Сваки наставник је пратио оствареност исхода на основу урађеног задатка датог на часу.
Разговор међу колегама након реализованих часова.
Позитивни коментари након одржаних часова
Три наставника су били међусобна подршка
Предност: употреба рачунара и довољно времена за припрему и реализацију
Потешкоћа: нема личног контакта „уживо”, било је планирано да се часови одрже у реалном времену, користећи Зум/Скајп, али ученици нису били спремни на то
Предност: време је релативна категорија, потпуно индивидуални приступ раду без ограничавања звуком звона за крај часа
Потешкоћа: без усменог контакта