• ЈПД

#483: Интердициплинарна настава (Српски језик и књижевност/Сликање: Старац и море/Портрет)

Опште информације

  • Наставник:
    Наталија Трбовић Тољагић
  • Назив школе:
    Политехничка школа, Суботица
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Суботица
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност, Сликање
  • Одељење:
    ЛТ 3-11
  • Број ђака:
    19
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Индивидуални

Презентација

за Конкурс-converted.pdf

Корисни линкови

http://www.politehnickasu.edu.rs/primeri-dobre-prakse-onlajn-nastava/#page-content
Интердисциплинарна настава


Циљ и исходи наставе

СЈИК: ученици су оспособљени да анализирају књижевно дело „Старац и море” Ернеста Хемингвеја кроз истраживачке задатке; С: ученици савладали сликарске технике и материјале, развијају стваралачко мишљење, визуелно опажање и ликовни рукопис. Интерпретација писањем и сликањем


Детаљан опис

Ученици и наставници имају одлична искуства са интердисциплинарном наставом. У овом случају, мотивација је била само најава да ћемо покушати да изведемо сарадничку наставу у виртуелном окружењу . Наставници српског језика и књижевности (Наталија Трбовић Тољагић) и сликања (Зита Шухајда и Срђан Милодановић) осмислили су часове на којима ће ученици интерпретирати дело „Старац и море” а затим, инспирисани мотивима из лектире, насликати своје уметничко дело. У Гугл учионицу Српски језик и књижевност недељу дана раније је дат задатак да се прочита лектира. Затим је постављена презентација са звучним записом предавања о роману „Старац и море”. Ученици су добили задатак да образложе/протумаче цитат из књижевног дела. Затим су „прешли” у Гугл учионице Сликања, где су добили теме и упутства за рад. Ученици су паралелно писали коментаре о књижевном делу, и сликали.
Део радова се налази на сајту Политехничке школе (http://www.politehnickasu.edu.rs/primeri-dobre-prakse-onlajn-nastava/#page-content).
Вршена је онлајн комуникација са ученицима (сви наставници у све три Гугл учионице – Српски језик и књижевност, Сликање 1. група, Сликање 2. група), резултати су више него позитивни. Никаквих проблема није било, ученици су адекватно оцењени за свој рад. Као предност ученици су истакли слободу у темпу рада а као ману недостатак људског контакта и вербалне и невербалне комуникације уживо.
Наставници су олакшали савладавање исхода и стандарда чинећи наставу занимљивијом, а и сами нешто научили


Платформе и опрема

Гугл класрум (свако на свом рачунару припрема материјал за ученике, онлајн комуникација)


Дигитални алати

Гугл алати, Мајкрософт Офис


Литература

Српски језик 3, читанка за трећи разред гимназије и средњих стручних школа (Љиљана Бајић, Миодраг Павловић)
Е. Хемингвеј: „Старац и море”
Историја уметности (Јансон)
Естетика (Милан Узелац)


Самопроцена часа

Сваки наставник је пратио оствареност исхода на основу урађеног задатка датог на часу.
Разговор међу колегама након реализованих часова.


Оцена ученика

Позитивни коментари након одржаних часова


Опис подршке

Три наставника су били међусобна подршка


Предности и потешкоће за наставнике

Предност: употреба рачунара и довољно времена за припрему и реализацију
Потешкоћа: нема личног контакта „уживо”, било је планирано да се часови одрже у реалном времену, користећи Зум/Скајп, али ученици нису били спремни на то


Предности и потешкоће за ученике

Предност: време је релативна категорија, потпуно индивидуални приступ раду без ограничавања звуком звона за крај часа
Потешкоћа: без усменог контакта