https://prezi.com/kb9dqvmoumhq/fizika-muzike-za-dusu/
http://mrscience-en.mystrikingly.com/#activities
Препознавање проблема са којим су се сретали наши преци који су описани у текстовима традиционалних песама. Музика је посебан начин изражавања осећања и преношења емоција. За разумевања музичке поруке је потребна су знања из природних наука. Музичка порука помаже у изградњи апстрактних појмова, али и побољшању и унапређењу основних интерперсоналних вештина особа са сметњама у развоју. Мелодије песама смањују агресивност код деце са сметњама у развоју.
Ученицима се представља проблем из области природних наука уз истовремено лингвистичко тумачење текста. У живој верзији часа ученици спремају и изводе одређене делове музичких нумера. Невербални ученици уз помоћ комукационих картица исказују своје мишљење и учествују у раду групе. Илустрације помажу у објашњењу тесктова. Природни феномени (Таласно кретање, Ротационо кретање, Небеска тела, Систем мера, Изглед свемира и кретање и простору) се објашњавају након изведене нумере. Гости на часу активно учествују у раду група. Директно укључење ученика и наставника из удањених места. Директна евалуација након извдедног часа са стикерима, прилагођеним деци са сметњама у развоју.
Онлајн верзија је систематизација изведеног часа са дигиталним упитницима за ученике и госте на часу. Ученици и гости на часу помоћу Вајбер апликације учествују на евалуацији часа.
Prezi, YouTube, дгитална видео камера, табла од стакла, рачунар, мобилни телефон
Wondershare Filmora - монтажа видео материјала
PhyPhox - визуелизација звука
Viber - комуникација са ученицима и гостима на часу
Google upitnik - размена мишљења
Google Disc - размена материјала
Физика 2, Распоповић Н, ЗУНС Београд
The Physics of Music and Musical Instruments
Teaching the Skill of Reading Facial Expressions to a Child with Autism Using Musical Activities: A Case Study, Journal of Education and Learning; Vol. 7, No. 6; 2018
Murphey - Music Therapy Case Studies 1-7., Japan.
Ученици су директно оцењивали лепљењем стикера у одговарајућа поља. Гости и наставници су своје мишљење дали пуме евалуационих листића. Након неколико дана ученици су на само спомињање обрађених музичких нумера објашњавали феномене коју су повезани са текстовима песама.
У онлајн верзији часа заједно са родитељима дале процене часа посредством дигиталних медија путем видео порука и личних мејлова
Присутни ученици су веома високо оценили квалитет и занимљивост часа. 86% ученика је оценило да је час посебно занимљив и да су пуно научили. Гости и родитељи су се такође сложили са ученицима.
У онлајн верзији часа учествовало је 46 ученика и сви су позитиво одговорили на постаљена питања
Колега
Ораганизација часа, комуникациај са ученицима, прикупљање неопходних информација
Предност за наставнике се заснива на великом броју извора информација и медија који су данас доступни за рад.
Потешкоће се осликавају у непрофесионалној опреми и недостаку исте за квалитенији рад. Проток Инетрнета је свакако велики проблем, јер видео часови су прилично оптерећујући за системе на који наставници раде.
Предности за ученике су вишеструке. Деца са сметњама у развоју из свог сигурног дома и познате средине учествују у раду и учењу. Могућност понављања изложених информација је непроцењив.
Недостаци се такође примећују у слабом приступу Инетрнет конекцији, али и прилагођене опреме за рад.
Традиционална музика је део светске културне баштине. Наша музика је свакако део свега тога. Обрађени текстови су показали да су и наши преци имали сличне, а често и исте проблеме као и ми данас. Задатак наставника било кпог предмета има задатак да традицију пренесе на ученике и тако покаже да смо и ми пуно допринели светској култури. Упешне генерације у 21. веку морају потпуно познавати проблеме и решења са којим су се народи из региона сусретали, како се иста не би поновила. Музиком се може све!