• ЈПД

#5: Мој Youtube солфеђо пројекат

Опште информације

  • Наставник:
    Стеван Гез
  • Назив школе:
    Основна музичка школа, Врбас
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Врбас
  • Предмет:
    Солфеђо
  • Одељење:
    Сви разреди Основног музичког образовања (од првог до шестог разреда)
  • Број ђака:
    50 ученика у онлајн настави (гугл учионица)
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Мој ЈуТјуб Солфеђо.pdf

YouTube

Корисни линкови

https://www.youtube.com/watch?v=2cslkLMz0Vk
Све остале лекције налазе се на истом ЈуТјуб каналу (Moj YouTube Solfeđo)


Циљ и исходи наставе

Циљ ,,Мој YouTube Солфеђо” Јутјуб канала је да омогући свим ученицима Основног музичког образовања на територији наше државе да наставу прате путем интернета и на занимљив начин утврде научено градиво као и да усвоје ново. Начин на који су лекције организоване по разредима омогућава лакше сналажење. У лекцијама учествују и ученици, ужимо у лекцијама снимљеним истог дана путем ,,Скајпа”, тако да настава добија интерактивну димензију са додацима који омогућавају свима да и сами провере научено.


Детаљан опис

Мој YouTube солфеђо је пројекат који омогућава свим ученицима Основног музичког образовања да прате наставу Солфеђа и интерактивно уче овај предмет.

Овакав вид наставе свакако је првенац на нашим просторима с обзиром да су наставне јединице снимљене истог дана, путем живог часа (путем Скајпа) и са посебном опремом, како би квалитет аудио снимка био на вишем нивоу. Са ученицима и родитељима је обављен разговор пре спровођења у дело, и сви су показали изузетну мотивацију за овакав вид рада који, осим њима, помаже и свим вршњацима који похађају Основне музичке школе на територији наше државе (па и шире, на нашем говорном подручју). ,,Мој ЈуТјуб солфеђо” канал, настао је са идејом да се наставне јединице целокупног градива Основног музичког образовања приближи свим ученицима и омогући да код куће науче нешто ново или понове већ научено. И то не само у овој ситуацији у којој се сви налазимо, веж и у будуће. Лекције су снимљене у кућним условима (путем лаптопа и музичке опреме за снимање, кућни студио) те је технични ниво снимања одведен на један висок ниво и сваком лекцијом бива све виши. Лекције су снимљене наставне јединице које су остварене путем ,,Скајпа” са ученицима а затим истог дана постављене на ЈуТјуб платформу. Тиме сви ученици који похађају музичке школе могу да уче интерактивно и виде како њихови вршњаци владају одређеним градивом или на који начин размишљају - што је најважнија ствар при учењу. А то је нешто што књиге, саме по себи, у музичком образовању не могу да пруже - интерактивност. Овако су на до


Платформе и опрема

Youtube, Skype, Google classroom, Google drive, лаптоп и музичка опрема (студијски микрофон, клавир - контролер)


Дигитални алати

,,Logic pro X - рограм за музичку продукцију путем којег је снимљен сав аудио материјал, ,,Adobe premiere Pro програм за видео продукцију путем којег је снимљени материјал сакупљен и од њега направљена видео лекција, ,,Sibelius програм за писање нота путем кога су све ноте дигитализоване. ,,Skype путем којег је остварен контакт са ученицима и тако остварена комуникација, видео позив као основа


Литература

Сви примери су ауторски и написани специјално за ученика са којим је наставна јединица обрађена путем Скајпа, чиме су се стекли услови за максимално остварене резултате наставне јединице и високи резултати.


Самопроцена часа

Самопроцена је текла након одгледаних готових видео лекција, путем савета других колега који су гледали лекцију јер се лекције канала ,,Мој ЈуТјуб солфеђо” прате широм наше државе, на шта смо поносни. Даље, и након сваког часа, одржана је и консултација - разговор са сваким учеником - што је најбоља повратна информација.


Оцена ученика

Ученици су о лекцијама разговарали са својим родитељима који су затим преносили заједничке утиске. Оцене су такође долазиле и од других родитеља којима је овај вид наставе веома занимљив и гледали су заједно са децом.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Опис подршке

На идеју сам дошао сплетом околности у којима се сви налазимо. Дошао сам на идеју да осим својим ученицима, помогнем и свима који похађају музичке школе широм нашег говорног подручја (јер се снимци прате и ван наше државе) а онда сам сам кренуо у реализовање овог пројекта - из своје собе.


Предности и потешкоће за наставнике

Овим путем сам научио толико тога што до сада нисам имао потребу али ме је тренутна ситуација натерала. Додатно сам се обучио око процеса музичке продукције као и видео продукције - што је потпуно ван мог занимања. Али пошто се за технологију интересујем од малена, ово је био логичан след и спајање свох занимања као наставника музичке школе са технологијом која чини један значајан део свакодневног живота. Сигурно ћу након овонаставити да снимам лекције и обогаћујем канал ЈуТјуб лекцијама.


Предности и потешкоће за ученике

Предности овог вида наставе су бројне јер нам технологија омогућава да користимо дигитална средства која чине процес наставе ближим ученицима који јесу дигитална генерација. Коришћење ЈуТјуб снимака (музика свих епоха, бирање извођача) чини наставу још више интерактивнијом и сврсисходнијом јер се тако сусрећемо са другим епохама, културама и ширимо своје погледе и слушна искуства.


Коментар

Захвалан сам што ме је ова ситуација која ни мало није наивна, натерала на неки начин да започнем један овакав пројекат који ће помоћи многима који похађају музичке школе као и онима који воле музику и желе да науче нешто ново о њој. Осећам да сам овим путем (на тежи начин и свакако нагло) научио толико тога а сваки час са ученицима, поготово у овој ситуацији када смо прешли на дигитални (непосредни) начин одржавања наставе. Осећам да сваком лекцијом са својим ученицима, научим више од њих него што они тим путем науче од мене. Али то је лепота мог позива - бити наставник - научити децу да трагају за знањем и чинити да буду срећна у процесу учења - међусобном процесу који никада не престаје :)