Међу својима - Владислав Петковић Дис.pptx
https://prezi.com/view/pWeZcm9LSOv6Jdw0So4T/
коришћен Јутјуб видео власништва ЕдуЛинкТВ-а https://www.youtube.com/watch?v=Q5zU54eVCGU&t=6s
Циљ часа био је да се ученици упознају са животом и радом Владислава Петковића Диса уз тежњу да ученике упутим да схвате уметничке поступке и улогу стилских фигура, препознају мотиве, песничке слике, композицију песме. На тај начин желела сам да прецизним истраживачким задацима оспособљавам своје ученике да разумеју и самостално тумачe књижевно дело, те подстакнем ученике да самостално читају, доживљавају и тумаче поезију.
Ученицима је дата презентација урађена у онлајн софтверу prezi.com. У презентацији је коришћен линк са Јутјуба у власништву ЛинкЕдуТВ.
Циљ часа био је да се ученици упознају са животом и радом Владислава Петковића Диса уз тежњу да ученике упутим да схвате уметничке поступке и улогу стилских фигура, препознају мотиве, песничке слике, композицију песме. На тај начин желела сам да прецизним истраживачким задацима оспособљавам своје ученике да разумеју и самостално тумаче књижевно дело, те подстакнем ученике да самостално читају, доживљавају и тумаче поезију.
Истовремено побуђујем љубав према лирској ауторској поезији и утичем на формирање позитивних духовних и моралних вредности, неговање породичних вредности и стварање читалачких навика.
Ученици на овај начин развијају и способност за критички приступ књижевном делу.
Посебан задатак уз ову наставну јединицу чини повезивање језичке културе са књижевним стваралаштвом упућивањем ученика да након критичког осврта на песму сачине и замишљени интервју са самим аутором. Овим задатком подстичем примену наученог са часа обраде наставне јединице „Интервју” и увежбавање културе писања овог новинарског жанра.
У настави користим Гуглову платформу Гугл-учионица (Google Classroom), а за овај час користила сам и онлајн презентациони софтвер Prezi.com, као и Јутјуб (Youtube.com).
За извођење овог часа прво сам направила презентацију у Мајкрософт офис окружењу (Microsoft Office Power Point 2010) коју сам извезла у онлајн презентациони софтвер Prezi.com и на истој платформи довршила презентацију како сам је замислила.
1. Милија Николић, Методика наставе српског језика и књижевности, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд, 1992.
2. Миодраг Павловић, Припремање наставника и ученика за тумачење књижевног дела, Београд, 2008.
3. Наташа Станковић-Шошо, Бошко Сувајџић, Уметност речи, Читанка за седми разред основне школе, Нови Логос, Београд, 2012.
4. Мали речник књижевних термина за основну школу, Н. Логос
Ученички радови су саставни део самопроцене успешности часа. Од 67 ученика, њих 4 није урадило задатак. Радови су били успешни, са свим одговорима на постављене истраживачке задатке, а крунисао их је интервју који су маштовито написали замишљајући аутора пред собом. Моји ученици слободни су да коментаришу да ли им се неки задатак допао или није, па су тако уследили и различити коментари.
Већина није очекивала задатак: Интервју са песником. То им је одузело додатно време и понеко негодовање. Ипак, након завршеног часа били су веома задовољни својим постигнућима и бодовањем радова.
Нисам имао/ла подршку
Предност припреме реализације наставе на даљину је што се једноставније управља временом на самом часу будући да су алати у којима се настава припрема велика помоћ у планирању, припреми и извођењу наставе. Све је једноставније.
Из угла ученика једноставнији је приступ часу. Могу да га прате када пожеле и одакле год пожеле, са могућношћу да га изнова и изнова испрате, осим уколико није био у неком од алата за вођење конференцијског разговора када смо сви истовремено на мрежи. Добро је за комбиновање са радом у реалној учионици. Деци ипак недостаје дружење са вршњацима у директном контакту, у реалном простору.
Већ четврту годину користим Гугл-учионицу у настави и веома сам задовољна исходима наставног процеса на овај начин. Комбиновањем виртуелног и реалног простора ученицима се пружа мноштво могућности да дођу до контролисаног обиља информација уз подршку наставника и изван школе. Виртуелни свет је савременој генерацији ученика природно окружење и треба да има своју подршку у школи. Штеди време на часу јер се у њој могу бележити сва додатна објашњења и информације, а ученици неспутано могу постављати додатна питања на која добијају одговор од свог наставника.