• ЈПД

#504: Seasons, Weather and Days of the Week, online настава у доба Корона вируса

Опште информације

  • Наставник:
    Марија Ђенадић Торбица
  • Назив школе:
    Јован Јовановић Змај, Брус
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Брус
  • Предмет:
    Енглески језик
  • Одељење:
    II4
  • Број ђака:
    5
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    фронтални, индивидуални

Циљ и исходи наставе

Циљеви: усвојити нови вокабулар-годишња доба,временске прилике, дани у недељи; повезати нови вокабулар са већ обрађеним-одећа, боје, бројеви, играчке, изразима I LIKE/I DONT LIKE; остваривање кратке комуникације разумевањем и постављањем питања и давањем кратких одговора; разумевање приче и њене поруке, певање песмице.Исходи: ученик ће усвојити нови вокабулар и утврдити га континуираним вежбањем; разумеће кратка циљана питања и одговориће на њих кратком реченицом; разумеће причу, певаће песмицу


Детаљан опис

*Пример наставе са петоро ученика сеоске школе-већина нема свој телефон а неки се нису сретали често са интернетом.Користили су телефоне родитеља када они нису на послу(вибер група).Да им објединим све материјале које шаљем због лакшег сналажења омогућила ми је Genial.ly алатка на којој сам направила почетну презентацију и сваког наредног часа сав материјал у њу уграђивала а деца су улазила на материјале са једног истог линка.*Почели смо учење назива год.доба кроз кратку youtube причу и песмицу-обе су веселе,веселих боја и речи се понављају више пута.Затим сам направила слајд где најбрже могу да провере изговор или писање речи ако забораве(аудио записом сам снимила изговор сваке речи и сва упутства) уз мноштво интерактивних дугмића који су их водили ка песмици о том годишњем добу и одећи коју тада носимо. А затим су уследиле интерактивне игре и задаци за утврђивање...Цео овај поступак поновила сам и са усвајањем назива временских прилика. Затим сам направила два нова genial.ly квиза и уградила и њих.Питања су повезивала већ обрађене области са 2 нове(одећа,боје, бројеви, животиње...).Следила је нова песмица као увод у слајд са данима у недељи и нове интерактивне игре за утврђивање дана.Затим сам желела да повежем научено са уџбеником који смо користили снимивши 3 краћа часа(прича, песмица и задаци из књиге,учење песме помоћу скелета песме).*Провера наученог путем liveworksheets наст.листа и домаћег задатка-мапа ума-централни појам г.доба и сав вокабулар који везујемо за њега.


Платформе и опрема

Viber, Zoom (за снимање часова уз дељење екрана),дигитални уџбеник Our Discovery Island 1 (Akronolo), компијутер, камера


Дигитални алати

Genial.ly- прављење интерак.слајдова у које сам уградила Youtube видео снимке(снимане Zoom дељењем екрана), приче, песмице, LearningApps задатке-разноврсни задаци,опција изговора написаног битна за овај узраст), Worldwall едукативне игрице(разне интерактивне игре за усвајање вокабулара, наставник прати напредовање деце). Liveworksheets-прављење интерактивних радних листова погодних за евалуацију.


Литература

Our Discovery Island 1,Акроноло, дигитални уџбеник-коришћен за снимање 3 часа a од појединих делова уџбеника сам направила интерактивни радни лист(liveworksheets) који сам линком делила ученицима а резултати стизали мени на меил.
На свим већ наведеним алаткама сама сам правила интерактивне задатке и игрице-LearningApps, Worldwall,Liveworksheets, Genial.ly.
Youtube-богат извор песмица и прича.


Самопроцена часа

Са родитељима сам била у сталном контакту, обавештења о томе како се деци свиђају задаци и да ли су им тешки добијала сам од њих. Рад деце сам пратила на Worldwall алатки као и преко резултата liveworksheets задатка које сам добила на меил. На основу свега тога као и аудио порука на виберу и пар видео снимака које су ми деца слала веома сам задовољна како су деца на овај начин усвајала нова знања.


Оцена ученика

Ученици су користили телефоне својих родитеља тако да лично са њима нисам разговарала још увек. Жао ми је што нисмо били у могућности да одржимо час уживо на Zoom-у (родитељи раде у различитим сменама, повремено лош интернет или уређај, нека деца први пут приступају интернету) где би могли да ми кажу своје мишљење.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су своје телефоне уступали деци како би могла да ураде интерактивне задатке које им шаљем или играју едукативне игрице, потрудили су се да све рокове испоштују и сликали домаће задатке, преносили утиске деце а и своје, превазилазили проблеме лошег интернета или телефона, похвалили мој рад.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности-рад од куће,већа могућност анимације и мотивације деце кроз прављење њима интересантних интерактивних задатака и игара-лакше достизање циљева часа и усвајање знања
Потешкоће-повремено лош интернет, дотрајалост компијутера, то што нисам имала ближи контакт са децом овог узраста јер немају своје телефоне већ су користили телефоне родитеља


Предности и потешкоће за ученике

Предности- учење на њима нов и интересантан начин-већина ове деце не користи често интернет нити има своје телефоне а сада су били у прилици да то често раде, рад од куће-слободнији временски оквири, кућна атмосфера
Потешкоће-уклапање са радним временом родитеља, лош интернет или уређај на коме раде, то што су родитељи код деце овог узраста морали да буду и наставници и испрате делом сами рад своје деце па нисмо разменили живу реч за време ове наставе(само аудио снимке и мене и њих).


Коментар

Услед ограниченог броја карактера и линкова у пријави нисам била у могућности да унесем све линкове али су сви уграђени у презентацију. Такође,све сам поједноставила у опису активности због простора па опет упућујем на презентацију. Додатно о циљевима: циљ свакога наставника страног језика јесте да развије љубав ка том језику код деце, да их подстиче на самосталност у раду и да развије свест о потреби учења страног језика, да развија и јача самопоуздање код ученика да комуницирају на том језику користећи знања која поседују и у овако раној фази учења језика(то сам,у овој ситуацији,желела да постигнем када сам тражила да ми, у неколико наврата,сниме себе аудио поруком а једна ученица ми је доказала да је циљ достигнут када ми је послала и видео запис на коме беспрекорно, на енглеском, пева песмицу коју смо учили). Такође, један од циљева је и развијање вештина коришћења ИКТ-а у настави и учењу и код ученика и код наставника. Овај период је и мени послужио за стицање много корисних дигиталних вештина које ћу, надам се, моћи да примењујем у настави и даље као и да их усавршавам.