• ЈПД

#506: Енглески језик у огледалу енглеске књижевности

Опште информације

  • Наставник:
    Нина Фанка
  • Назив школе:
    Прва београдска гимназија, Београд (Стари Град)
  • Тип школе:
    Гимназија
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Стари град
  • Предмет:
    Енглески језик
  • Одељење:
    4-5, 3-7, 3-8
  • Број ђака:
    88
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални, индивидуални.

Циљ и исходи наставе

Циљ часа: примена енглеске књижевности у учењу енглеског језика, обнављање наративних времена кроз вежбу писања приче, развијање комуникативних вештина и проширивање вокабулара, подстицања ученика на анализу прочитаног. Исходи: ученици ће бити у стању да користе сложене граматичке структуре у писању, као и наративна времена, дa разумеју прочитано дело, суштину и детаље, да користе пређени вокабулар, као и да искажу критичко мишљење.


Детаљан опис

Ученицима се путем сајта школе достављају формулари са детаљним упутствима о изради домаћих задатака, роковима и активностима за ученике и наставнике. Уводни део часа: ученици се упознају са кратком причом које се обрађује Cat in the Rain, Ернеста Хемингвеја као и са песмом Роберта Фроста, The Road Not Taken, слушају самог песника на Јутјубу како рецитује песму, а по истом принципу ученици трећег разреда анализирају песму Happiness Kарла Сандберга. Путем Вотсап групе као и формулара на сајту школе добијају линкове, белешке о писцима као и подршку за непознати вокабулар. Главни део часа: ученици пишу завршетак приче на свој начин, анализирају песму, одговарају на задата питања и пишу о својим животним одлукама које им предстоје. Завршни део часа: настваник сумира одговоре свих ђака и шаље на Вотсап групу. Као додатни задатак поводом Светског дана књиге заинтересовани ученици раде презентацију изабраног енглеског писца. Кроз повратне информације ученика видело се да им прија ,,бег’’ у књижевност од ненадане стварности у којој су се нашли.


Платформе и опрема

Сајт школе Прве београдске гимназије, имејл наставника, Вотсап и Вајбер групе, мобилни телефон, лаптоп рачунар.


Дигитални алати

Гугл алати- гугл драјв за линкове који су прослеђивани ученицима. гугл слајд за презентације које је наставник креирао за ђаке нарочито за граматичка предавања, Јутјуб канал, имејл наставника.


Литература

https://www.poetryfoundation.org/poems/44272/the-road-not-taken
https://www.sparknotes.com/poetry/frost/section7/
https://www.poetryfoundation.org/articles/89511/robert-frost-the-road-not-taken
https://www.sparknotes.com/lit/inourtime/section20/
http://sittingbee.com/cat-in-the-rain-ernest-hemingway/
https://happypoets.weebly.com/analysis-of-style3/style-analysis-of-the-poem-happiness-by-carl-sand


Самопроцена часа

Ученици су спонтано писали на Вајбер, Вотсап групи као и на имејл наставника коментаре поводом домаћих задатака.


Оцена ученика

Ученицима се допало што добијају задатке који нису из уџбеника. Пријало им је да кроз књижевност, читање и писање прича забораве на ситуацију у којој смо се сви нашли.


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Подршка да учествујем на конкурсу.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности: поједини ученици су сада више дошли до изражаја.
Потешкоће: прегледање великог броја домаћих задатака сваке недеље на лаптопу. Слање повратне информације и исправљање задатака је отежано када је страни језик у питању.


Предности и потешкоће за ученике

Тешкоће у праћењу рокова, као и разних платформи.


Коментар

Утисак већине наставника и ученика је да једва чекају да се врате у учионице.