• ЈПД

#507: Израчунавање површине квадра и коцке уз употребу дигиталних наставних материјала

Опште информације

  • Наставник:
    Катарина Симовић
  • Назив школе:
    Светозар Марковић, Краљево
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Краљево
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    IV/3
  • Број ђака:
    29
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални и индивидуални

Циљ и исходи наставе

Циљ часа: Да у условима ванредног стање, уз помоћ видео материјала, уџбеника, радног листа, индивидуалне подршке учитеља, вршњачке подршке ученици усвоје израчунавање површине квадра и коцке.
Исходи: Користе поступак мерења површине објекта; Препознаје мрежу коцке и квадра и уме да израчуна њихову површину; Примењују знање у изради задатака; Ученици су у стању да препознају сврху стеченог знања за његовом применом у свакодневном животу.


Детаљан опис

Активности
Израда очигледних средстава - модела квадра и коцке од хамера;
Снимање и монтирање материјала - учитељицино предавање;
Самопроцена снимљеног материјала;
Дискутовање са колегама;
Најава садржаја рада;
Ученици су добили видео материјал у коме ја садржано: истицање сврхе савладавања новог градива, повезивање новог градива са претходно ученим, презентовање новог градива, давање упутстава за продубљивање, увежбавање и примену знања;
Ученици су на примерима из уџбеника и радне свеске продубљивали, увежбавали и вршили примену новог знања;
Индивидуално су добијали упутства за оно што им је представљало тешкоћу.
На виртуелном састанку ученици су вредновали и самовредновали радове.
Ученици су вршили процену видео материјала израђеног од стране учитељице - попуњавали су анкету.


Платформе и опрема

Мобилни телефон, рачунар, израђени модели квадра и коцке


Дигитални алати

Андроид апликација Video editor, Viber, Google Drive (Gugl disk)


Литература

Буђевац, Н., Јошић, С., Радишић, Ј. и Бауцел, Л. (2013). Наставник рефлексивни практичар - приручник за наставнике. Београд: European Consulting Group
Дејић, М., Милинковић, Ј. и Ђокић, О. (2015). Математика - уџбеник за 4. разред основне школе. Београд: Креативни центар
Дејић, М., Милинковић, Ј. и Ђокић, О. (2015). Математика - радна свеска за 4. разред основне школе. Београд: Креативни центар


Самопроцена часа

Самопроцена:
Анализа снимљеног часа;
Дељење искустава са колегама и
Дискутовање са ученицима.


Оцена ученика

Ученици су попуњавали анкету и изнели своје мишљење о часу (утисци приказани у презентацији- прилог)


Опис подршке

Члан породице помогао је у снимању и монтирању видео материјала.


Предности и потешкоће за наставнике

Наставник је у прилица да својим предавањем олакша разумевање новог наставног градива. Недостатак адекватне опреме (камера и осветљење) отежава снимање у кућним условима.


Предности и потешкоће за ученике

Ученици су у прилици да чују „живу реч“ наставника и поред тога што су код куће. Ученици успешно користе дигиталне наставне материјале на уређајима које поседују захваљујући дигиталним компетенцијама које су унапредили у претходном периоду.