• ЈПД

#510: Читамо и пишемо дечије часописе

Опште информације

  • Наставник:
    Сузана Димитријевић
  • Назив школе:
    Вук Караџић, Смедеревска Паланка
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Смедеревска Паланка
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    III-2
  • Број ђака:
    21
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    индивидуални и тимски рад

Циљ и исходи наставе

- да редовно читају, истражују и пишу дечије часописе
- да се оспособе да прикупљају, анализирају и критички процењују информације
- да савладају граматичке садржаје
- да негују културу изражавања
- да ефикасно и критички користе научна знања и технологију, уз показивање одговорности према свом животу, животу других и животној средини
-да самостално уче
- да критички мисле
- да формирају ставове, уверења и систем вредности


Детаљан опис

Актуелна ванредна ситуација дала нам је идеју да напишемо други број часописа који ће да буде у електронском облику . Сматрам да је изузетно важно да се деца у најранијем узрасту упознају са часописима и формирају навику да редовно читају часописе- јер тако постају будући читаоци.У овом раду представљени су дечији часописи и њихов развојни пут, али презентован је и одељењски часопис ученика Другарска реч . Час започињем разговором о игрицама које деца воле да играју користећи рачунар .Упућујем ученике да саставе слагалицу ( слагалица слике Ј.Ј. Змаја ) као увод у презентацију првог дечијег часописа Невен.У главном делу часа презентација свих дечијих часописа кроз време, некад и сад Следи провера знања о познавању часописа. У делу Занимљивости представљена је и уводна шпица телевизијске серије за децу Невен ,као препорука да их погледају у слободно време на Youtubu . Ученици су унапред добили задатке да би се припремили и истражили одређене теме и садржаје за овај час. Задаци су по нивоима тежине. У другом делу главног часа ученици презентују радове које су написали .
Следи онлајн дискусија ученика преко апликације Zoom. У завршном делу часа ученици треба да одговоре на питања из анкете која је уствари рефлексија и евалуација часа . Домаћи задатак -састав на тему:
Један обичан школски дан у доба наставе на даљину


Платформе и опрема

Zoom
Thinglink
You Tube


Дигитални алати

Zoom виртуелна учионица за извођење наставе
thinglink Create unique experiences with interactive images, videos дигитални алат намењен за додавања мултимедијалних и интерактивних садржаја на слике и видее
Google документа, упитници и презентације за обраду података и проверу знања
anyflip алат за креирање часописа
jigsawplanet алат за креирање онлајн слагалица
Youtube
Viber


Литература

- Милатовић, Вук (2011) Методика наставе српског језика и књижевности у разредној настави
-Миић, Ковачевић Данијела ( 2018) ,, Пројектна настава као стратегија учења у оквиру српског језика и књижевности“
-Имплементација и иновација у образовању и образовању- изазови и дилеме ,
UDC 821-82.1371.3,Београд, 2015.


Самопроцена часа

Деца уче кроз игру, истраживање и иновацију. Овакав час је деци интересантан и занимљив јер је постојала интерактивност, били су мотивисани да активно учествују у стварању часописа у складу са својим мигућностима и интересовањима..Постоји тематско повезивање хоризонтално и вертикално , као и корелација међу предметима.Ученици су показали одушевљење и ентузијазам, као и жељу да наставе да пишу.


Оцена ученика

Спроведена је евалуација од стране ученика. Линк је приложен уз презентацију. Урађена је анализа коментара ученика о познавању дечијих часописа и писању одељењског часописа. Посебно су били мотивисани зато што им овакав начин рада дозвољава да бирају време када раде и колико, да бирају задатке различитог нивоа тежине.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Подршку сам имала од родитеља Александра Богићевића код формирања онлајн часописа са алатом anyflip.


Предности и потешкоће за наставнике

Потешкоћа је што су теме и догађаји о којима су деца писала дешавали крајем априла и током читавог маја.Да би све било веродостојно и реално представљено у дечијем часопису имала сам мало времена за презентацију рада, тако да сам рад послала на самом крају конкурса.


Предности и потешкоће за ученике

Потешкоћа за ученике није било.Предности су бројне: ученици повезују садржаје из реалног живота и тако стечено знање је трајно и квалитетно.Деца развијају креативност, маштовитост, различитост и критичко мишљење.Подједнако важно, граде и самопоуздање и мотивисани су да се опробају и у неком новом пројекту.


Коментар

Време пандемије нам је донело страх од болести и ограничење кретања, али нашу машту ништа није могло да заустави- јер небо је граница! Теме смо лако одабрали, поделили према интересовањима и могућностима . Други број Другарске речи у електронском облику настао је поред дневних школских обавеза и наставе на даљину .Ученици су били вредни, уложили су пуно времена да читају,пишу, истраже, да поправе поверену рубрику уколико је то потребно. Једном речју, нису се штедели у покушају да направе ,,прави“ дечији часопис који је занимљив, креативан, садржајан и применљив на даљину, јер ,, Ако желиш да други виде, мораш сам да светлиш!“