• ЈПД

#511: Математиком за Медоносне баште

Опште информације

  • Наставник:
    Јелена Ковачевић
  • Назив школе:
    Душан Вукасовић Диоген, Купиново
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Пећинци
  • Предмет:
    Математика
  • Одељење:
    7.разред
  • Број ђака:
    16
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Циљ часа: оспособити ученике да решавају проблеме и задатке у новим непознатим условима и ситуацијама.
Исходи ученици знају да препознају правилан многоугао,знају да израчунају површину многоуглова и постали су свесни важности и значаја очувања животне средине и друштвене одговорности.И знају спроведу анкету ,обраде добијене податке и представе их.


Детаљан опис

Пошто су ово били часови понављања онога што смо претходно научили,у уводном делу часа послала сам им слику пчелињег саћа и упознала их са значајем пчела у свакодневном животу.И они су се питали какве везе математика има са пчелама.Схватићете надам се на крају ова два часа.Био је мој одговор.Увидели су да је саће састављено од малих правилних шестоуглова.Ето мало математике.Затим смо се сетили велике ливаде у нашем месту.Могла би бити искоришћена у те сврхе.Пошто смо знали мере ученици су израчунали површину те ливаде која је у облику правоугаоника.За домаћи су добили да мало истражују како би могли биљке посадити.Пронашли су сандуке дрвене у облику квадра.Израчунали су запремину тих сандука под претпоставком да су њихове димензије дужина 150 цм,ширина 50цми висисна 30цм.Толико би требало земље да се сваки сандук напуни.Међу својим укућанима су спровели анкету са питањем: Која вам је омиљена врста меда?Добијене податке су прикупили и изразили у процентима.Приказали су их једним кружним дијаграмом.Како би поновилии оно што смо научили о правоуглом координантном систему добили су задатак да помогну пчелицама да дођу до Медоносне баште тако што ће пронаћи одређене координате.


Платформе и опрема

Платформе Microsoft Teams и еѕбирка.


Дигитални алати

Pinterest


Литература

Уџбеник и збирка задатака математика за 7.разред Клет


Самопроцена часа

Самопроцена сеодносила на то колико су ученици разумели инструкције иколико су повезивали градиво које су претходно научили.Пошто су доста захтева сами урадили закључујем да им је било занимљиво.Сматрам да су ови часови заслужили и мали видео и надам се да ћу то у наредном периоду исправити.


Оцена ученика

Ученицима је биопослат мали упитник како би сами изнели своје мишљење о оваквом начину рада.Уадаци су им били занимљивисамо што би сви желели да буду у својој учионици и да заједно радеи друже се.


Било је подршке од

Школе


Опис подршке

У раду ми је помогла психолог наше школе Наташа Нинчић сугестијама и саветима.


Предности и потешкоће за наставнике

Платформе су јако корисне и лаке за употребу а недостатак је сам однос и контакт са ученицима.


Предности и потешкоће за ученике

Ученицимасу платформе биле лаке за коришћење,оно што је за њих недостатак овакве врсте наставе јесте то што нису у својој учионици и немају директан контакт са вршњацима и наставницима.