• ЈПД

#515: Интердисциплинарни, онлајн час о вези између хране коју једемо и здравља наше планете

Опште информације

  • Наставник:
    Јелена Хинић
  • Назив школе:
    ОШ Звездобројци
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Приватни
  • Општина:
    Београд-Савски венац
  • Предмет:
    Чувари природе, свет око нас, енглески језик
  • Одељење:
    Први и други разред
  • Број ђака:
    18
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

Моћ_Је_У_Твом_Тањиру.pdf

Корисни линкови

Видео о индустријском парадајзу: https://www.youtube.com/watch?v=Vj-TbDoJ7Zs

Видео о локално парадајзу: https://www.youtube.com/watch?v=Vj-TbDoJ7Zs

Презентација: https://docs.google.com/presentation/d/15HYqKAbIdrvsfqBDMSe9D1kloVyTKAGRbrJW9l6O2Vo/edit?usp=sharing


Циљ и исходи наставе

Обележавање Дана планете Земље кроз усвајање знања о утицају који избор хране коју конзумирамо може да има на здравље наше животне средине и целе планете.
Ученик на крају часа треба да:
Зна да постоје мање и више штетни начини производње хране по животну средину
Зна да постоје различити начини транспорта хране и да храна може бити локална или долазити из далека
Разуме зашто је боље куповати храну локалног порекла
Уочава везу између сагоревања угљеника приликом транспорта хране и здравља планете


Детаљан опис

Уводни део часа: Презентација и видео-анимација о индустријској производњи парадајза и емисији угљеника у атмосферу кроз транспорт истог до потрошача.

Централни део часа:
- Разговор о садржајима из презентације.
- На примерима прехрамбених производа из куће ученика, цртали смо на мапи света путање производа и бројали превозна средства којим су ти производи довежени до њихових домова. Линије путања на мапи представљале су загађење које превозна средства остављају за собом.
- Ученици су својим идејама кроз цртеже покушавали да нађу решење за проблем емисије гасова при транспорту хране.- Одгледали смо видео о ђацима једне школе који су гајили парадајз у својој школи и продавали га наставницима (в. Ресурси)
- Након одгледаног видеа, кроз разговор, ученици су закључили да је за планету много боље купити локално гајене (због транспорта) и сезонске производе (због пластеника).
- Кроз све активности провлачили смо усвајање кључних појмова на енглеском језику.
Завршни део часа:
- Разматрали смо још неке начине очувања животне средине кроз анализу летка Министарства заштите животне средине (слајд “Ресурси”).


Платформе и опрема

- Зум платформа
- Laptop


Дигитални алати

- Зум платформа
- Smart Notebook паметна интерактивна табла
- интерактивна мапа Националне географије
- Google Slides


Литература

Global Issues, Climate Change, National Geographic едиција


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Час је одржан заједнички, са учитељицама Иваном Јеремић и Тијаном Дринчић и наставницом енглеског језика Нелом Крањчевић Сприкл.


Предности и потешкоће за наставнике

Тешкоћа - приближити овако комплексну тему млађем узрасту деце, па смо неколико дана пре овог часа обрађивали теме које су им помогле да лакше прате и разумеју проблем угљеничног отиска за храну (кружење угљеника у природи, шта су то фосилна горива, угљен-диоксид и ефекат стаклене баште)
Предност - тимски рад ученика и наставника, билингвални приступ теми, интеграција наставних садржаја (свет око нас, српски језик, енглески језик, ликовна култура)


Предности и потешкоће за ученике

Предности: Ученици су без тешкоћа, на очигледан начин, путем интерактивне мапе и презентација, дошли до сазнања колико дуг пут намирнице пређу до наших домова и то повезали са већ постојећим знањем о загађењу ваздуха.
Тешкоће: Неки ученици нису могли да учествују подједнако на часу због лошије интернет везе или техничких могућности њихових рачунара.