• ЈПД

#516: Књига о Земуну - настала у оквиру часова пројектне наставе

Опште информације

  • Наставник:
    Мира Кашерић
  • Назив школе:
    Гаврило Принцип, Београд (Земун)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Земун
  • Предмет:
    Пројектна настава
  • Одељење:
    2/4
  • Број ђака:
    31
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ: Упознавање ученика са културно историјским наслеђем места у коме живе предузимањем активности за истраживање и бележење значајних и интересантних делова места и догађаја који су утицали на његов развој. Познаје место у коме живи и основне културно историјске знаменитости.Наводи најзначајније и у односу на узраст најинтересантније делове места у коме живи.Истражује и прикупља податке. Фотографише и форматира фотографије и текстове.Уме да путем линка дође до задатка.


Детаљан опис

На Гугл учионицу, у оквиру часова пројектне наставе постављен је задатак: Мој Земун. Ученици су у писаном облику добили упутства о начину израде пројекта и року до када радови треба да се пошаљу. Ученици су писали, фотографисали и такође, на Гугл учионицу постављали одрађене задатке. Уследио је одабир најинтересантнијих фотографија и пронађен је веб алат за израду е-књиге. Прављени су слајдови тим алатом, који су конвертовани у ПДФ формат. На стрим предмета Пројектна настава постављен је примерак е-књиге - Наш Земун. Пројекат је постављен и на сајт школе, као и на блог учитељице Мире. Касније су неке слике искоришћене за прављење и слагање слагалице које су се правиле, такође, помоћу слободног веб алата. Ученици су се такмичили ко ће пре сложити слагалицу.
Ученицима, а и њиховим родитељима је овакав вид рада био занимљив, јер су морали сами да фотографишу, истраживали нова места, претраживали сајтове са битним одликама Земуна и мање познатим детаљима. Такође је било интересантно одабирати фотографије, с обзиром да је било много сличних. Такмичење у слагању је радо прихваћено и резултати су се, такође, делили на стриму предмета. Пројекат је наишао на велико одобравање, па су родитељи били иницијатори да се учитељица пријави на конкурс.


Платформе и опрема

Гугл учионица је платформа за учење на даљину. Коришћени су фотоапарати и мобилни телефони за фотографисање. Такође, родитељи су са децом користили и податке из часописа и књига о Земуну, као и са корисних сајтова.


Дигитални алати

Веб алати су: Lucidpress - за прављење
е-књиге, Collage Maker | BeFunky: Create Photo Collages - за прављење колажа и jigsawplanet - за прављење слагалица.


Литература

Користили смо књиге о Земуну, Дневне новине Данас - текст Дописница, Мирослав Ранковић, текстове о Земуну са сајтова...


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су активно помагали својој деци ( с обзиром на узраст - 2. разред), а и иницирали да се пријавим на овај конкурс.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност: Сарадња, активност, игра, учење
Потешкоће: Нови веб алати, учење...


Предности и потешкоће за ученике

Предност: Помоћ, жеља, игра
Потешкоће: Временски одређен приступ рачунару (због посла родитеља и коришћења за браћу и сестре...)