• ЈПД

#519: У царству гусара

Опште информације

  • Наставник:
    Жаклина Булатовић
  • Назив школе:
    ОШ ,,Сијаринска Бања
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Медвеђа
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност
  • Одељење:
    5/1
  • Број ђака:
    2
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Групни рад

Циљ и исходи наставе

Да унапређују своја дигитална знања и вештине, да кроз читање књижевног дела развијају читалачке компетенције истраживачко посматрање, подстичу имагинацију и уметнички сензибилитет, естетско доживљавање и критичко мишљење. Да откривају различите слојеве и значења. По завршетку теме,ученик ће бити у стању да развија имагинацијски богате асоцијације, анализира узрочно-последичне везе, доследно примењује правописну норму и све то изводи у дигиталном окружењу.


Детаљан опис

У уводном делу разговарамо о машти (viber), зашто је битна, ко све машта. Ту долазимо до теме:,,Да ли научици маштају. Подсећамо се приче о Тесли и како је маштао као мали. Пошто је битно да повежу маштање и науку и да схвате ту везу,упућујем их на писање те теме у word-u teams-a. Задатак је да то изложе у бележници teams-a, одељак књижевност. У тој истој свесци,прилажем презентацију наставне једнице са одабраним сликама и клиповима. Добијај задатак да изложе PowerPoint презентацију тог истог писца и научника.
Упућујем их на Klett-ovu учионицу, где се налази текст који ћемо радити. Добијају задата креирају Т-табелу у Word-u, са којом су већ упознати и да је поставе на задату платформу. Пошто размене , дајем им свој избор питања преко Wordwall-a, а да затим одговоре. Добијају задатак да један текст о М.П.Аласу правописно исправе. Текст је рађен у Forms-u.
Следећи задатак је,да ураде једну вибер анкету о томе колико се зна о Аласу, и да је у виду табеле, заједно са закључком прикажу.
У договорено време, шаљем им кратак тест о Аласу научнику и писцу у Socrative-u.
На крају,заједно гледамо уз видео-конференцију, на Youtobe, виртуелни музеј ( http://muzejsrpskogjezika.fil.bg.ac.rs) Ради промоције научника и њихове маште упућујем их на курс Никола Тесла ,који је у учионици ,,Moja učionica TESLAEDU


Платформе и опрема

Microsoft teams - платформа, опрема- персонални компјутер


Дигитални алати

Word, Forms, PowerPoint, Socrative, Viber, Wordwall, Youtobe,ClassNotebook, OneNote, video-konferencija Teams-a


Литература

Klett уџбеници, ,,Како остварити позитивно окружење за учење, Власта Визек Видовић, Мајда Ријавец, Весна Влаховић-Штетић, Д. Миљковић


Самопроцена часа

Разговором путем видео-конференције


Оцена ученика

Разговором путем видео-конференције


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Размењивали смо искуства


Предности и потешкоће за наставнике

Настава на даљину била је изводљива једино у дигиталном свету, то је њена предност, што образовање није стало у условима у којима су многе ствари стале. Предност је и та што су се у кратком року многи дигитално описменили а то је од користи у свим сферама живота. Потешкоће су биле те што нисмо имали помоћ стручних лица, већ смо морали самостално да истражујемо.


Предности и потешкоће за ученике

Предности су биле те, што је то био једини начин комуникације са наставником и једини начин да се школска година настави и са тим сазнањем јавила се невероватна мотивација да се поново на новом терену боре за оцене. Потешкоће су биле те што су деца у сиромашним срединама имала техничких проблема и недостатак опреме, који су полако решавали, где се такође види велика мотивација и жеља да се не остане изузет у модерним начинима извођења наставе.