• ЈПД

#520: Функционална употреба уџбеника у настави на даљину

Опште информације

  • Наставник:
    Татјана Јовановић
  • Назив школе:
    Десанка Максимовић, Чокот
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ниш-Медијана
  • Предмет:
    Eнглески језик
  • Одељење:
    девет одељења првог разреда
  • Број ђака:
    око 100 ученика
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Фронтални

Циљ и исходи наставе

Циљ часа: Оспособљавање ученика да користе вокабулар који се односи на изражавање основних потреба, осета и осећања и примењивање истог уз помоћ песме
Исходи:
- разумеју свакодневне исказе у вези с непосредним потребама, осетима и осећањима и реагују на њих
- изразе основне потребе, осете и осећања


Детаљан опис

ОПИС ЧАСА

Наставна јединица: Unit 8; step three: I’m excited - song

Уџбеник: Our Discovery Island Started (Pearson)

Уводни део часа:
1 корак: обнављање делова тела
2. корак: обнављање инструкција
3. корак: активност - Слушај и уради

Разрада:

1. корак: увођење нових речи
2. корак: обрада песме уз помоћ слике
3. корак: слушање песме
4. корак: примена наученог

Закључак:

1. корак: провера слушаног видео часа кроз задатак - Пронађи грешку

Иновативна метода - видео час
Мотивисање ученика - похвала након сваког послатог домаћег задатка са директним обраћањем детету; додатни задатак попут Пронађи грешку или увођење играчака током снимања часа.
Активна партиципација - ученици имају исти уџбеник пред собом у својим кућама, добијају јасне инструкције на којој страни се налази лекција, слушају глас истог наставника као и у школи, што су приближно исти услови за активну партиципацију као и у учионици.
Интерактивност и креативност у раду - интерактивност ученика и наставника је била присутна кроз комуникацију путем Вибер група или мејла, а креативност су показали кроз послате радове.
Како је мој приступ допринео унапређењу наставних резултата - Снимањем видео часова који су пратили уџбеник који су ученици користили током школске године и на коме се чуо глас наставнице која им предаје, смањен је присутан страх код деце од новонастале ситуације, па су могли несметано да напредују у учењу енглеског језика по плану.


Платформе и опрема

Видео часове сам постављала на:
- сајт ОШ Десанка Максимовић - Чокот,
- платформу Јутјуб.

Опрема коју сам користила:
- лаптоп,
- слушалице са микрофоном.


Дигитални алати

Дигитални алати које сам користила:
- Free Cam 8 - уз помоћ овог дигиталног алата сам правила видео записе
- Уређивач видео записа - уз помоћ њега сам видео записе претварала у снимак
- Family Island Active Teach for IWB - интерактивни ЦД који прати уџбеник и уз помоћ кога сам снимала часове.


Литература

Our Discovery Island Starter - Pearson


Самопроцена часа

Анализом сваког сниманог часа сам се трудила да приликом снимања следећег исправим грешке које сам примећивала.


Оцена ученика

Ученици су путем цртежа оценили мој час. Цртеже су слали путем Вибер група.
И родитељи су имали прилику да оцене мој рад, тако што су попунили онлајн анкету.


Опис подршке

Подршку сам имала од породице и пријатељице која ми је давала онлајн упутства. Углавном су ми син и ћерка били главна помоћ, кад год имам неки проблем техничке природе, они су ми помагали.


Предности и потешкоће за наставнике

Уживала сам у учењу нечег новог путем покушаја и погрешака у циљу побољшања наставе на даљину, али ме је недостатак знања по питању снимања видео записа и сређивања истих и непостојање задовољавајућих техничких уређаја учинило знатно споријом, па нисам направила толики број видео часова колико сам желела.


Предности и потешкоће за ученике

Предности видео часова које су ученици навели су првенствено глас наставнице која им иначе предаје и могућност праћења уџбеника.