• ЈПД

#523: РЕЦИТОВАЊЕ ЈЕ НЕШТО ИЗМЕЂУ ГЛУМЕ И ЧИТАЊА

Опште информације

  • Наставник:
    Биљана Животић
  • Назив школе:
    ОШ Бата Булић
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Петровац на Млави
  • Предмет:
    интегративна настава - више предмета
  • Одељење:
    IV2
  • Број ђака:
    18
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    игровне активности-стваралашке, уметничке, драмске...

Циљ и исходи наставе

циљ: Коришћење поступака вредновања који су у функцији даљег учења;
исходи: Уочава структуру градива ( садржај песме) и осмишљава различите стратегије учења;Проширује своје мишљење и ставове поштовањем и уважавањем туђих; Учествује у конструктивном преиспитивању сопственог рада и рада осталих учесника и доприноси напредовању у учењу; Реагује на усмерене критеријуме а не субјективно на основу својих жеља; Искаже способност опажаја, осећања и идеја у вези са уметничким изразима.


Детаљан опис

1. Мотивисање ученика за учествовање у такмичењу у рецитовању путем видео снимака; 2. Договор са колегама расположеним за прихватање учешћа у мини пројекту ТЕАТАР ПОЕЗИЈЕ у својству жирија;
3. Постављање рецитација које су ученици снимили на друштвеној мрежи у затвореној групи за ученике и родитеље – Биља и другари;
4. Давање критеријумских листа на основу којих ученици процењују рецитације осталих ученика и самопроцењују се; 5. Попуњавање критеријумских листа од стране ученика и слање резултата у гугл учионицу наставнику;
6. Представљање своје рецитације/стиха/поруке/теме песме помоћу маске, шминке , костима,видео записа.... и постављање продукaта у гугл учионицу; 7. Осмишљавање изгледа награде за рецитаторе и прављење модела од приручног материјала и слање предлога у гугл учионицу; 8. Размена осмишљених награда међу ученицима и објава на друштвеној мрежи у затвореној групи. Сваки ученик добија награду од оног ученика који му је дао највише поена. Уколико се деси да је тај ученик већ добио од неког другог, бира се другопласирани; 9.Сумирање пристиглих резултата које су доставили ученици и колеге заједно са ученичким ангажовањем око израде маски, костима и макета за награду; 10.Објава коначних резулта на друштвеној мрежи у затвореној групи за ученике и родитеље са списком и похвалама;
11. Евалуација рецитација кроз гугл табелу.



Платформе и опрема

Classroom учионица
Друштвене мреже- ФеЈсбук ( затворена група за ученике и родитеље)
Телефони
Eлектронска пошта
You tube


Дигитални алати

Гугл документи, табеле, упитници
Вибер за слање видеа са рецитацијама
Microsoft Office Publisher за израду похвала ученика
Microsoft Office Powre Point
Windows Movie Maker


Литература

Коришћена литература: Душан Радовић: Антологија српске поезије за децу
Прручник (скрипта) о општим напоменама о рецитовању добијеној на окружној смотри рецитатора као члан жирија;


Самопроцена часа

На неки начин је ученицима омогућено такмичење у рецитовању за које су почеле припреме пре пандемије.
Разговори са сарадницима су помогли да активност добије веће размере и да има транспаретност за родитеље;
Код евалуације ученици су мислили да у другој колони треба да издвоје активност која им се највише свидела. Нису мислили да једна колона искључује другу.


Оцена ученика

Ученици су оцењивали све активности које је подразумевао ТЕАТАР ПОЕЗИЈЕ кроз треостепену скалу :
1. све побројане активниости су биле веома занимљиве
2. свиделе су ми се само активности под редним бројевима: _______________________
3. није ми била занимљива ни једна активност у ТЕАТРУ ПОЕЗИЈЕ

Ученици су уписивали своја имена у одговарајућу колону. Неки су имали потребу да означе активн


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Четири учитељица које раде у другим школама и које се налазе у различитим местима добиле су снимке свих рецитатора које су процењивале на основу својих критеријума без икаквих сугестија. Послале су своје резултате које сам објединила и саставила коначну листу.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности:
-узраст и мотивација ученика за такмичење у рецитовању;
-развијени начини и методе рада које су познате ученицима;
-развијени самокритички ставови код ученика;
-Испуњавање постављених захтева према постављеним критеријумима без обзира на жеље ученика;
-ефикасна комуникација;
Недостаци:
- немотивисаност два ученика да учествује;


Предности и потешкоће за ученике

Предности:
-доступност материјала за рад и брза повратна информација;
-познат начин повезивања наставних садржаја;
- прилагођен темпо за рад;
- истрајност и самосталност у раду;
-емпатија за ученика који ради по ИОП-у;
Недостаци:
- нема личне интеракције на коју су ученици навикли;


Коментар

Театар поезије није престао да се надограђује осталим многобројним активностима и интеграцијом наставних садржаја. Ученици спонтано својим идејама, продуктима, предлозима шаљу обавештења о функционалности научених стихова за унапређивање процеса наставе и учења. Једна ученица је направила звезде оригами методом за сваког ученика и бојила их на специфичан начин дајући им имена ученика на основу њихових рецитација, главних тема, ликова, маски и свих реализованих активности током овог мини пројекта.