• ЈПД

#533: Испричати причу у 3-5 фотографија

Опште информације

  • Наставник:
    Катарина Митровић
  • Назив школе:
    Техничка школа, Трстеник
  • Тип школе:
    Средња стручна школа
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Трстеник
  • Предмет:
    Вештине комуникације
  • Одељење:
    Пословни администратор, трећи разред
  • Број ђака:
    27
  • Тип часа/наставе:
    Мешовити тип
  • Облик рада:
    Индивидуални

Презентација

KOМУНИКАЦИЈА.pptx


Циљ и исходи наставе

Циљ часа је разумевање и креирање процеса преношења поруке у условима непостојања могућности вербалне комуникације.
Искоди часа су:
-ученици практично примењују знања о елементима комуникацијског процеса,
-ученици умеју да препознају и избегну изворе неспоразума у комуникацији
-ученици сами креирају поруку коју желе да пошаљу


Детаљан опис

Ова активност одржана је у току реализације наставе на даљину. Замишљена је као креативан рад ученика трећег разреда Техничке школе Трстеник, образовни профил пословни администратор, и другог разреда Гимназије Вук Караџић у Трстенику, у оквиру предмета Вештине комуникације/Психологија.
Инструкција ученицима је била слична, с тим што је ученицима средње стручне школе више наглашена употреба приказане вештине на пољу маркетинга, док су ученици гимназије овај задатак обрађивали као израз невербалне комуникације.
Правила којих су се ученици придржавали била су:
-тема приче може да буде било која, имате скоро па апсолутну слободу када будете бирали тему (скоро па значи да теме не могу да буду насилне или неке које угрожавају мере безбедности без обзира што од данас више није ванредна ситуација, значи социјално дистанцирање да видим на делу-овај део ће вам бити јаснији кад прочитате сва правила),
-мени мора да буде јасно о чему се у причи ради без било каквих додатних образложења (то ћете осигурати на начин да своју завршену причу покажете људима из свог окружења и питате да вам је објасне, па ако они буду знали, ваљда ћу и ја разумети :))
-причу причате уз помоћу 3-5 фотографија које ћете уснимити мобилним телефоном, таблетом, дигиталним фотоапаратом, како год вама одговара.
За израду задатка имали су недељу дана и могућност да рад поделе са мном путем приватног коментара или на главној страници учионице како би сви ученици били у могућности да виде и прокоментаришу.


Платформе и опрема

За постављање задатка и радова ученика коришћена је гугл учионица. У процецу израде задатка ученици су користили мобилне телефоне, таблете или дигиталне фотоапарате. Поједини ученици су користили и апликације за прављење колажа.


Дигитални алати

Гугл учионица и електронска пошта су ресурси који су ми омогућили да ученицима задам задатак и да, касније, видим резлтате њиховог рада. Неки ученици су ми радове послали и на адресу електронске поште.


Литература

Приручник CONNECTOR 5 Training Course 18-23 June 2019 | Bucharest, Romania
Storytelling, Photo and Video Production
The magical science of storytelling | David JP Phillips | TEDxStockholm


Самопроцена часа

Задатак који овде презентујем био је седми недељни задатак који су ученици добили од почетка извођења наставе на даљину. Након овог задатка, ученици су добили још два недељна задатка и тиме је окончана наставна година, што се онлајн домаћих задатака тиче. Од свих добијених задатака, највећи одзив је добио управо овај задатак причања приче. Од тридесет ученика, троје ученика није предало рад.


Оцена ученика

Формална евалуација није спроведена, али су спонтани коментари ученика били да им је ту недељу улепшао задатак из вештине комуникације/психологије.


Опис подршке

Вербална подршка колегиница са којима сам учествовала у прошлогодишњем тренинг у Букурешту, у организацији Темпус фондације.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност је могућност коришћења техничке опреме која често није доступна, у време и на начин који ми треба, у школи. Потешкоћа се односи на налажење свих садржаја који су потребни за насатаву, на јутјуб каналу, јер једино за ту платформу ниједан ученик није пријавио да има проблема са праћењем.


Предности и потешкоће за ученике

Кључна предност је довољно простора и времена да се сваки ученик искаже на начин који му највише одговара. Недостатак је недовољна техничка опремљеност свих ученика који прате наставу. Као и то што садржаји РТС Планете нису сви доступни и на њиховом јутјуб каналу, а неки ученици пријављују да имају проблем и да не могу да прате садржаје директно са сајта РТС планете.


Коментар

Било би лепо да је постојала могућност да напишемо да долазимо из две школе и да имамо и две улоге у школама, наставник и стручни сарадник. Вама то можда није важно, али мени се десило да ми просветни саветник не призна неке активности баш из разлога што се из поднете пријаве није видело да сам и стручни сарадник, поред тога што сам и наставник.