• ЈПД

#54: Аудио драма о Мојсију

Опште информације

  • Наставник:
    Милан Марковић
  • Назив школе:
    Чегар, Ниш (Пантелеј)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Ниш-Медијана
  • Предмет:
    Верска настава
  • Одељење:
    5-1,5-2,5-3
  • Број ђака:
    14
  • Тип часа/наставе:
    Систематизација градива
  • Облик рада:
    Групни рад

Презентација

Презентација - аудио драма.pptx

Корисни линкови

https://www.facebook.com/mojasveska/videos/2683753995215657

https://teams.microsoft.com/_#/school/conversations/General?threadId=19:bb46ddb3265f42c1a433487032b54b9f@thread.tacv2&ctx=channel

https://drive.google.com/ope


Циљ и исходи наставе

Циљ: Усвајање историјских околности друштва на Старом истоку у доба писања приче о Мојсију, као и са културолошким и религиозним садржајима једнобожачких и многобожачких народа тог периода.
Исходи: 1. Ученик ће након часа моћи да преприча догађаје из библијске приче.
2. Ученик ће након часа моћи да објасни историјске околности догађаја бежања из Египта и давања заповести Божијих народу.
3. Ученик ће бити подстакнут на поштовање других култура.


Детаљан опис

У питању је активност из верске наставе у виду аудио драме у склопу систематизације приче о Мојсију у 5. разреду основне школе.

Ток наставе:
Уводни део:
Ученицима смо у вибер групи претставили идеју о реализацији активности. Они су се врло радо одазвали обзиром да воле да глуме. Такође, овакав облик рада смо већ раније користили pa је то додатно утицало да они буду заинтересовани.
Повезивање са ученицима преко платформе Мајкрософт тимс.
Обнављамо са ученицима оно шта смо говорили на претходним часовима.
Шта је то Израиљ? То је старозаветни народ који је свој живот заснивао на односу са Богом.
Где су Израиљци били у Ропству? У Египту.
Какво је њихово друштво? Њихово друштво је робовласничко са многобожачком религијом.
Главни део:
Наставник је поделио екран отвореног текста драме, са ученицима у позиву на Мајкрософт тимсу. Након тога, ученици су читали текст, улога које има је наставник поделио.
Текст драме се налази на једном од остављених линкова.
Завршни део:
Сумирали смо утиске и уредили снимак за објављивање на фејсбук страници школе.
Овакав рад на даљину омогућава да кроз драму ученици обнове градиво на један интересантан и интерактиван начин.
Жељени исходи потврђени су кроз дискусију о тексту након завршене активности.
Иновативност се огледа у систематизацији градива кроз драмски текст, који је већ познат ученицима са ранијих часова.


Платформе и опрема

Вибер
Мајкросифт тимс
Драмски текст који је наставник саставио пре часа
Лап-топ рачунар наставника и мобилни телефони ученика


Дигитални алати

Мајкрософт Ворд - за отварање документа
аудио едитор - за обраду аудио снимка


Литература

Свето писмо старог и новога завета, Београд, Синод СПЦ, 2012.


Самопроцена часа

1. Оцена успешности активности може се уочити у реакцијама ученика на Мајкрософт тимсу, који су били веома задовољни исходом активности – аудио снимком, за чије објављивање су се сложили заједно са родитељима путем поруке у вибер групи.
2. Оцена успешности се може утврдити и утисцима школске јавности која се уочава на фејсбук страници школе где је постављен аудио снимак школе.


Оцена ученика

Оценили су потврдним коментарима на Мајкрософт тимсу; сложилису се заједно са родитељима за објављивање снимка, путем поруке у вибер групи; Оставили су коментаре и утиске о часу на Мајкрософт тимсу (чији линк се налази у пољу изнад)


Било је подршке од

Колега


Опис подршке

Подршка се, пре свега, огледала приликом објављивања снимка на фејсбуку школе и у утисцима које су оставили приликом његовог прегледања.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности - континуирани раније припремани дигитални материјал који је сада искоришћен на најбољи начин; искуство у раду са дигиталним платформама ранијих година, пре увођења ванредног стања.
Потешкоће - већи временски период који се издваја за припрему материјала за рад на дигиталним платформама.


Предности и потешкоће за ученике

Предности - заинтересованост ученика за рад на дигиталним платформама; Оспособљеност ученика за рад на дигиталним платформама; природније окружење за ученике у савременом добу; вишак слободног времена које се може искористити за рад на задацима.
Потешкоће - слаб интернет проток, неједнаке материјалне могућности ученика.